Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sez října
Výběr: Jinovata
06. 10. 2011
34
34
2435
Autor
Můra73
javory před podzimem přebarvilo padlí
listy jak zšedlé vlasy ztěžkly spadly
tlumí po krocích dozvuky
zbytečně dávno ptáci plaší
se v dálce mimo doslech vznáší
nad námi ztichlé větve obloha spasená
beránky vítr rozehnal
selhaly ohradníky telegrafních drátů
je čas si vařit meduňku a mátu
a nějak přečkat do jara
34 názorů
Tak to jsme měli asi společnou babičku našich babiček
Bajkal se tenkrát akorát napouštěl vodou, když "ana radílas" :)
Myslela jsem tu, od které jsi slýchával "ztlumovaný"
:o)
... moji prababičku přivál na Moravu vítr od Bajkalu :o)
Měl jsem původně dvě, tak jako většina z nás, ta první byla z jihu moravy a ta druhá o pár tisíc kilometrů dál na východ :)
Nečetl jsem původní verzi bo se připravuji již na zimní spánek ale tato se mi velice líbí.
Můrko máš můj obdiv, užij si svých pět minut výběrové slávy a pokud mi dá emil souhlas dostaneš výběr i od něj...
Jen malá poznámka, slovo "ztlumovaný" používala moje babička i maminka, nezní to sice libě ale je to dané oblastí a nářečím.
Takový pěkný popis období fakt dokáže napsat pouze člověk, autor, básník , který TO NEMÁ rád.
blboun nejapný
07. 10. 2011
Moc Vám děkuji za návštěvu, z výběru mám radost.
S texty to mám jako v životě, potřebuji mít pevný základ, teprve na něm se můžu postavit a koukat, kde bych našla něco, co jsem dosud přehlížela...
... "ztlumuji" nějak napravím :o)
blboun nejapný
07. 10. 2011
Když to čtu znovu, tak ta klišé až tak neční. Jde mi o beránky a o holé větve. Holé větve si nehrají na obraz a tak to klišé v podstatě není, je to jen kus volnosti v básni. beránci jsou zase použiti ke spasení oblohy, což je trochu ospravedlňuje. Poslední klišé je nějak přečkat do jara, ale zase se to dá brát jako odlehčený výstup z básně i když nijak dechberoucí. Ta místa, která se mi líbí jsou v podstatě všechna ostatní a to včetně rýmů a rytmu. Poslední neelegantní místo je "ztlumují kroků dozvuky". Ztlumují se by sice špatně sedělo v básni, ale pouze ztlumují zas zní neohrabaně.
Že souhlasím s tím, že o klišé se tu nejedná v nějak silné podobě, určitě nesouhlasím s názory, že klišé neexistuje. kdyby neexistovalo, těžko by šlo napsat ty pěkné věci, co jsou tu k vidění.
to není klišé, to je věrný popis toho, co nám podzim znovu a znovu předvádí (já osobně to miluju)*
větroplach
07. 10. 2011Nepochopeny
07. 10. 2011
meduňku a mátu taky vařím až v zimě :-)) ale podzim mám ráda, se vším všudy, i s tím deštěm, co zrovna spustil */
blboun nejapný
06. 10. 2011
javorove listy sa v jeseni nadherne sfarbia ...meduňku a mátu varím každé ráno z čerstvých lístkov:)
*****
podzim mám opravdu nejmíň ráda za všech ročních dob, ale máš pravdu, dá se v něm najít spousta krásného, jen se dívat.
Pěkný textík, dobře zachycující podzimní atmosféru. Ovšem je pravděpodobně psán z pohledu někoho, kdo toto období příliš "nemusí", s tím se nemůžu moc ztotožnit, protože podzim mám rád, vždycky mi přišel romantickej, prožívám mlhu a vůni pálícího se listí.
Tip za dobré zpracování.