Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesenior
16. 10. 2011
36
48
4438
Autor
Oldjerry
na židli dubové
před domem stoletým
s malými čtverečky oken
oči na půl žerdi
s hrnkem v obou rukách
vzpomíná na bylo
a marně odmítá
myšlenky na to, co bude
noří se hloub a hloub
oči se zavřely
hrnek se naklání
a kafe vytéká
na čistě smetený dvorek
48 názorů
koloušku, Švéde - neauto, já ještě neusínám hocikde, ale některé pocity už vnímám
...áno, rustikálny obraz, ako hovorí aleš-novák, teda portrét podľa mňa (netvrdím, že nutne auto :-), láskavý, podmaňujúci svojimi farbami, ale predsa len s ľahučkým podtónom (auto)ironickým(?;-)
...*
DeadKennedys
22. 10. 2011
Al - mám z toho prd. Mám repráky integrované v monitoru a i když mi slušně reprodukují muziku, slovům nerozumím... ale ď.
aleš-novák
19. 10. 2011aleš-novák
19. 10. 2011
Morti - mne to neirituje - jen uvažuji písemně.
Štírko - mně zase starý pán připadá trochu šroubovaně a poněkud selektivní. Senior je přesně to, co jsem chtěl použít. Sorry
mašinfíra - je to názor beru a nesouhlasím.
Diano - dík
Tangens - no - dnes už je to jedno... tajemníku
blbnej - vtipné...
Děkuji vám všem i za to, s čím nesouhlasím, ale co tříbí pohledy...
blboun nejapný
18. 10. 2011
Tahle diskuse podle mého názoru naopak potvrzuje, že název byl dobře volený. Vnáší napětí a tím ještě větší působivost básně.
A nám se líbí slovo důchodce.
I když to zní tak trochu krylovsky, v závodce chleba nesbíráme ale pro důchod si na rozdíl od seniorů chodíme, zatím pravidelně na přepážku a tam vlastně podepisujeme to, že nejen pravidelně docházíme ale to, že umíme i slušně odcházet...
Senior to zní tak hnusně americky, málokdo v tom věku podniká nebo otravuje svým mladším juniorům vzduch v tom samém podniku.
toto mě postihuje každý den kolem 14. hodiny -
načež procitnu, dopiju (když v hrnku něco zbyde) a odcházím do šantánů tančit naše žižkovská blues ... *
já se přiznám, že slovo senior mi zní tak nějak sterilně - jedná se přeci o báseň... vlastně by se mi líbilo víc "starý pán"... anebo třeba citově zabarvené "dědoušek".../i když neznám asi nikoho, kdo by tento titul přijal/.
Jinak ale nemám ráda "škatulkování lidí" ani podle věku... Tip, je to ze života....
V tomhle to mám trochu snadnější. Trochu. Tu naději hraničící s jistotou kontinuity.
A k textu? Je to působivý. Žádná exprese, jen se to tak nějak přihodí, stane... cesta buď pokračuje nebo je tam odbočka fatálním směrem...
Morticia Adams
17. 10. 2011blboun nejapný
17. 10. 2011
Blboňu - dík, ale nikoho se na ni neptej... jde jen o lidi, kteří se ještě domnívají, že osmdesát let je vlastně skoro nekonečno - ergo kladívko: jde jen o poněkud povrchní přečtení a následkem toho nepochopení. S tím i počítám...
rareso, Marie s B, Tartaro - byli jste tu vítáni a budete zas...
já to, Oldíku, nemyslela nijak zle, "senior" mi zní tvrdě, "stařík" je laskavější, to je celé :-))
blbounku, je mi jedno, jak mi říkají někteří mladí, moji mladí mi říkají "mami" a "babi" :-))
Marie s beránkem
17. 10. 2011blboun nejapný
17. 10. 2011blboun nejapný
17. 10. 2011
Morticia, marking, avox - K rovnoběžnosti textu a názvu: je mi 74 let = JSEM SENIOR a nic s tím nenadělám, vaše námitka pramení hlavně z vašeho způsobu chápání tohoto slova jako termínu. Jsem senior a dokonce i nemocný, ale nejsem nijak odevzdaný. Vedle téhle amatérské literatury ještě dělám městské noviny a počítám v systému BOINC, starám se se ženou o zahradu a další věci, menší rozsahem.
Fouraix, Tangens - ten se mně něco natrápil (:-D - dodnes nevím, kdo to byl - domníval jsem se že lyryk...
Všem vám ale bez rozdílu děkuji za vaše slova a návštěvu vůbec.
jejdavilda
16. 10. 2011animovaný medvídek Pú
16. 10. 2011posuzuji a mluvím
16. 10. 2011
nekritizujte. to oldjerry z lásky k někdejšímu zdejšímu kritikovi, který byl starší než jeho budoucnost.)
působivé... ale není to osobní, Oldíku, že ne? :-)) čeká nás to všechny... jo a název "senior" se mi taky nelíbí, "stařík" by mi byl milejší, už proto, že jednou chci být stařenka, žádná seniorka :-)) */