Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seodcházení
26. 10. 2011
25
21
3082
Autor
Zuzulinka
I.
svítá
větvemi stromy
splavují stíny k řekám
divočí třešně v rozpuku
a v hnízdech
z obrácených
dlaní
vyvedli mladé
andělé rámovaní
II.
v závorkách
vlaštovčích křídel
uvízlá etuda
možná že sešíval ji
čapí steh
do nebe z výtluků
zasadil krok řetízkový
jehlami rozhleden
děravá
odcházení
21 názorů
Dan Škareda
22. 02. 2012blboun nejapný
10. 11. 2011Sebastiana
05. 11. 2011
A všimni si bergu, fakt že jo...pokud je anděl vysochán, vymodelován, vykeramikován, malován a tp. je to téměž vždy ženská...to si ta čeština tady s tím mužským rodem pohrála anetrefila ho:-)
Ale děvčata! ÷)) Je jasný, že anjelů, anjílků, cherubínů i jiné pozitivní havěti nejni nikdá dost, akorát se s jejich označením dá porůznu pracovat. Třá různé opisy a metafóry užívat, snažit se trochu.
Už Anker Larsen Haničku nenazval anjelíkem, anébrž jí (skrzevá mínění dalšího z hlavních gerojů) popsal jako: Pruh světla, který kráčí životem.
Ale to jen tak na okraj - a vlastně asi taky proto, že ač rodu mužského, projektuje se mi bytost tato jímavá jako derivát ženství (jen bez některých atributů, o nichž jsem za léta pozorování tohoto úžasného projevu Jsoucna určité povědomí nabyl÷).
Adriana Bártová
27. 10. 2011
....a já jsem toho názoru bergu, že minimálně andělů není nikdy dost:)
jinak všem velmi díky, vážím si Vaší přízně, zvláště v dobách těchto, zcela nepoetických
Máš to hezký, Zuzulinko. Takový křehký.
Ale abych neporušil svoji pofrfňávací tradici, tak já osobně mám v zásobníku s názvem Clasic kitch nabité jak anděly, tak výtluky. Aber das ist nur mein problem. ÷)