Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJako kdyby ji neznal
Autor
Marcela.K.
K přepážce přistupujte jednotlivě.
Stoupla si do fronty. Rozhlédla se. Hodiny nad její hlavou měřily čas, který se vlekl.
Přešlápla z nohy na nohu a v tu chvíli ho zahlédla. Už byl na řadě.
Dívala se na něj a počítala roky. Dvanáct?
Je pořád stejný, pomyslela si a rychle se narovnala. (Těch herd, co jí maminka dala do zad: ,,Narovnej se.“)
Otočil se od přepážky a jejich oči se setkaly. Zrudl. Nepozdravil. Prošel kolem a dělal, jako kdyby ji neznal…
Provázela ho pohledem až k východu ze spořitelny.
A najednou zase ucítila tu jemnou vůni sena a …
,,Po čem ti tak voní vlasy?“
Seděli v autě a ona ho hladila a hrála si s hebkými, kudrnatými pramínky na jeho krku.
,,Nevím,“ odpověděl . Přitulila se k jeho ramenu.
,,Cítím seno a …“
,,Ovečky,“ řekl a políbil ji.
,,Máme ovečky, chtěla bys je vidět? Máme i berana.“
Objal ji a přitiskl k sobě.
Líbali se …náhle ji vzal za ruku a vedl ji do svého klína…
Lekla se, ucukla a vyškubla svoji dlaň z té jeho.
Bylo to poprvé. Nechápala, styděla se, nechtěla.
,,Musím už jít,“ řekla rychle a otevřela dveře auta…
,,Mladá paní,“ pobídl ji muž stojící za ní a ukázal směrem k pokladně.
Když vyšla z budovy spořitelny na náměstí, namířila k podloubí. Vešla do samoobsluhy. On stál u pultu a držel tašku své ženě, která do ní ukládala nákup.
Opět se jejich pohledy střetly a v jeho tváři se objevil ruměnec.
Usmála se, ale už nečekala, že ji pozdraví.
Vždyť to tenkrát ani nebyla žádná láska, pomyslela si a natáhla ruku po košíku.
Vlastně se rozešli dřív, než jí stihl ukázat ty jejich ovečky.
,,Kam koukáš?!“ uslyšela za sebou ostrý, nepříjemný hlas. Neotočila se, jen pohodila hlavou a opět ucítila jemnou vůni sena.