Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

"A tebe Bůh nenávidí."

21. 01. 2012
13
19
1993
Autor
sharik

Záznam jednoho mého velmi živého, zhruba rok starého, snu.

Seděli jsme v raketoplánu jako v autobuse. Dlouhá řada sedadel po dvou, ulička a za ní další řada po dvou sedadlech.
Pohlédl jsem z okna. Země se vzdalovala. Hořela. Vybuchovala. Mizela. Tak jsem se dočkal toho konce světa. Jaký bude asi začátek toho nového?

Můj soused vedle v sedadle se začal příšerně potit. Chvíli jsem se rozhlížel kolem a všiml jsem si, že všichni jsou na tom stejně. Také mě polilo horko.
"Co se děje?" zeptal jsem se ho.
"Letíme do slunce," odpověděl. A já věděl, že mluví pravdu. Cítil jsem to.

Pak se však náhle ochladilo do příjemné pokojové teploty. Šaty nám jako zázrakem uschly a cítil jsem podivný vnitřní klid. Pohlédl jsem dopředu a spatřil něco zvláštního.
Stál tam muž, ze kterého vyzařovala jasná bílá aura. Usmíval se a zvolna procházel řadou. Nic mě nenechalo ani chvíli na pochybách - byl to Ježíš Kristus. Jak procházel mezi sedadly, u každého člověka se zastavil a ten mu cosi podal. Ježíš se na každého zářivě usmál a pokývl hlavou.

"Co mu to podávají?" zeptal jsem se muže, který seděl vedle mě.
"Žetony. Dej mu svůj žeton a spasí tě. My tady zemřeme, za chvíli vletíme do slunce a ty žetony jsou symbol našeho vstupu do nebe."
Zachvátila mě panika. Jaké žetony? Kde ho mám vzít? Začal jsem si prohledávat kapsy. Prázdné. Ježíš se k nám pomalu přibližoval, až u nás zastavil.
Pohlédl jsem na něho a chystal se promluvit.

V tom zmizel jeho úsměv. Jeho zářivá bílá aura se změnila v obrovské žhnoucí plameny. Raketoplán kolem mě zmizel a všude byla jen tma. Tma, já a on. Jeho ústa se roztáhla a ukázaly se obrovské špičaté zuby. Vypadal jako Ďábel, přesto jsem v něm stále poznával Krista. Zachvátila mě nepopsatelná směs strachu a paniky. Ledový pot by se ze mě dal seškrábat.
Ukázal na mě prstem a začal hlasitě ječet. "Ty nebudeš spasen! Zmiz rovnou do hlubin pekla!"

Hlasitě jsem zakřičel. Můj vlastní křik mě probudil. Seděl jsem na posteli a celý jsem se třásl. Srdce mi bušilo jako na poplach a moje oblečení bylo propocené, že by se dalo ždímat.

O pár měsíců později jsem svůj sen vyprávěl jedné staré cikánce.
"Blíží se rok 2012 a bude konec světa," řekla mi. "A tebe Bůh nenávidí."


19 názorů

sharik
09. 02. 2012
Dát tip
ne, nejsem věřící :) ...ale studuji religionistiku :D i když vsadím krk, že se mi tenhle sen zdál ještě dřív, než jsem jí začal studovat...

Athares
09. 02. 2012
Dát tip
Druhá věta mi zní hrozně. Napsal bych to spíš "Vnitřek vyplňovaly dlouhé řady dvousedadel oddělených uličkou" něco na ten způsob, ale to je spíš taková malá rada, subjektivní pocit. Sny mě hodně zajímaj. Shodou okolností se mi taky asi minulý týden zdál sen o konci Světa. jen spočíval ve sprše obrovských černo-modrých meteoritů. Líbí se mi, jak sny propojují myšlenky, vzpomínky, pocity a naděje člověka v jednom většinou krátkém "klipu". Z tvého snu, pokud je text založen na pravdě, vyvozuji, že jsi věřící člověk,k terý se vždy nechová zrovna podle všech biblických pravidel a uvědomuje si špatnost takového počínání. Plus inspirace fámami a výhružkami konce Světa v roce 2012. jsem hodně mimo??? :-)

whynoo
23. 01. 2012
Dát tip
hodně dobre *

Alegna
22. 01. 2012
Dát tip
pěkný záznam*

Čudla
21. 01. 2012
Dát tip
Ještě že jsem ateista..*

sharik
21. 01. 2012
Dát tip
NaNov: a je tam i situace kdy na tebe křičí, posílá tě do pekla a ty se vzbudíš s hlasitym křikem? :-D to nebude až taková radost :)

StvN
21. 01. 2012
Dát tip
Fajn.

libuse 007
21. 01. 2012
Dát tip
působivé

sharik
21. 01. 2012
Dát tip
VT Marvin: díky za upozornění, uniklo mi to heartrate: pokud to znamená jen tohle, docela jsi mě uklidnila :D

heartrate
21. 01. 2012
Dát tip
zajímavý sen.. nechci se pouštět do psychoanalytického rozboru, ale nejezdils někdy MHD načerno? :)

srozumeni
21. 01. 2012
Dát tip
líbí...***

DOBRA, Shariku, MOC DOBRA***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru