Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seANONYMITA
04. 04. 2012
18
18
2265
Autor
srozumeni
o patro výš někdo zemřel
dnes v noci
ani jsem ho neznala
nevím koho pieta odvezla
ráno odcházím do práce
vracím se večer
neznám žádné sousedy
a oni mě?
nikdo si ani nevšimne
až to budu já
řeknou si jen
o patro níž někdo zemřel
18 názorů
nostalgik, přesně tak. Tady už taky visí parte a tuším, která paní k tomu pánovi zemřelému pánovi patří. A přesto jí ruku podám pouze, jestli ji náhodou někdy potkám na chodbě. Děkuji.
Hani, děkuji za hezké vzpomínání. A věřím tomu, že tam kde jsi Ty, musí být soudržnějc. Je to určitě i o těch lidech samotných. Umíš pohladit slovem a když se najde takových lidí víc, nebo lidí, kteří to umějí ocenit, je to pak dobré.
kalichu, děkuji za zastavení, zajímavá slova a vítám Tě na své stránce.
Danieli, děkuji za schovívavost a tip.
Je to doba zlá.Podívejme se do (propadlého Řecka) světa, kde si váží, člověk, člověka!!!
po precitani komentov musim predsa len nieco pridat, mam susedku, ku ktorej mozem kedykolvek pre stipku soli, ci pre ine...vieme o svojich rodinach, o detoch, ako sa im dari...dnes odchadza k dcere a nechala u nas kluce od bytu, ak by sa nieco nahodou stalo... dalsiu susedu, starsiu pani, ktora obcas donesie kolac ci ovocie, vraj to sama nezje a snad to my nevyhodime:)
Ked tak nad tym premyslam, viem o kazdom, co potrebujem, viem, ze tu su a keby nieco, verim, ze si pomozeme...byvame tu 22 rokov, za ten cas odislo do nenavratna viacero susedov, miesto nich sa pristahovali ini...nie je to ako u rodicov,kde sme so susedmi zili ovela intenzivnejsie, nebolo dna, aby sa nepristavili, nepriniesli nieco ochutnat a my im tiez...mali sme branicku medzi dvormi, aby sme nemali k sebe daleko...chybaju mi tie rozhovory, spolocne oslavy, posedenia vecer pod ceresnou...
po prologu ta báseň ztrácí.. až na poslední sloku je to řečený předtim. ale stejně tip
Třinác pater, na každém sedm dveří, za každými dveřmi lidé...
To už by byla slušná vesnice.
U vchodu na stěně visí parte. To jméno neznám a kdybych ho znal? Zašel bych podat ruku a slovo účasti? Nevím. Kdyby to byla vesnice určitě ano!
Naprosto presne. I ten zaver. Za meho detstvi se chodilo i pro tu spetku soli k sousedce. Nebyly vecerky a supermarkety otevrene v nedeli. Mozna i tento detail nepatrne lidi sblizoval. Dik.
blboun nejapný
04. 04. 2012
obcas ma napadne to, co obsahuje Tvoj posledny vers...susedov poznam " z videnia", pozdravime sa a asi tak s tromi prehodime par slov...
*****
Děkuji vám všem za přečtení, zamyšlení a pár slov, která jste tu zanechali. Hezký večer.
Evženie Brambůrková
04. 04. 2012
My jsme se znali a žilo nás tam 70 partají. Žila jsem tam 32 let a dům byl družstevní. Ale věřím, že dnes to je jiné... */
Asi to tak ve většině domů je. V našem paneláku se kupodivu známe. Bydlíme tu společně přes 30 let. *