Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čekání na Golgota

22. 06. 2012
28
76
4024

To místo byla malá restaurace, v níž hostinský Rešet Hamajim již na tabuli uchystal, co bylo zvykem jísti při svátku Pesach; totiž víno, chléb, beránka a čalamádu.

„Hle, přichází hodina, a již je zde, kdy se rozprchnete každý do svého nového domova a mne necháte samotného,“ dal se slyšet Mistr. „ Ale chlapi, ještě než vám rozdělím misie, cítím, že je třeba naučit vás pár užitečných rituálů. Tak zaprvé - před každým jídlem si umyjete nohy. Já vám to ukážu tady na Petrovi - namydlíte, opláchnete, osušíte. Nic na tom není, a stolování proběhne, řekl bych, v mnohem přátelštějším ovzduší.“

„A to si je máme pokaždé umývat vínem?“ divil se Petr.

„Proč vínem? A jo, já zapomněl. Zatracené divotvůrcovství. Kdo umí, tak vodou, samozřejmě. Já bych tu hygienu ani nevyžadoval, ale má se naplnit slovo Písma: Ten, který se mnou jí chléb, zvedl proti mně patu. A když je řeč o chlebu - na tomto bochníku vám názorně předvedu, jak jsem dneska celej polámanej. Slyšíte to křupání, když skývu lámu? Zrovna tak mě od rána loupá v kříži. Berte a jezte, toto jest mé tělo.“

„Krucifix, ausgerchnet v kříži, Pane? To bude hexnšús. Anebo nějaké znamení...“


„Hele, Jidáši, kdo je tady prorok? Ty, nebo já, co? Tak nechej můj kříž laskavě na mně. Ostatně neměl už dávno NĚKDO přesvědčovat židovskou veleradu Sanhedrin, že mě bez skrupulí zradí? Aby si pro mě poslali?“

Tu každý z apoštolů zvolal: „Kdo? Jsem to já, Pane? Já, Pane?“

„Klid, mládenci, je to ten z vás, který jí se mnou z mísy. Kterému skývu podám!“
A vzal chléb, plátek jehněčího, něco salátu, kapku pikantní omáčky, podal Jidáši Iškariotskému a řekl: „Tady máš korech a padej, neboť my vyrazíme na smluvené místo co nevidět.“

Spoluspiklenec ukusoval sendvič maror a odešel reptaje. Potom vzal Mistr kalich a pravil: „Zapijmež tento pakt douškem pramenité... Hernajs, už zase! Pak má jít jeden příkladem. No nic, tak pijte toto víno, neboť jest jako krev má, která zpečeťuje novou smlouvu. Amen, pravím vám, že já více nebudu pít z tohoto plodu révy, neboť v kraji, kam se chystám, vládne prohibice.“
Nechal kalich kolovat a pili z něho všichni nemírně, jak o svátku Purim.
Za nějaký čas, pomysliv sobě: „Otče, odejmi ode mne tento kalich, nebo se mi učedlníci ztřískají, jak Starý zákon káže,“ pohlédl na tovaryšstvo řka: „Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Jdu, abych vám připravil místo. A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já. A cestu, kam jdu, znáte.“

Řekne mu Tomáš: „Je toto možné? Pane, nevíme, kam jdeš. Jak bychom mohli znát cestu?“

„Vyjdete na chodbu, dáte se do leva a jsou to třetí dveře, ty označené panáčkem. Kdo neumíte počítat a číst piktogramy, řiďte se podle much.“

„Kdo neumí číst pikto... co?“ podivil se Filip. „Tak si myslím, že dopijeme a půjdeme.“

***

Poté, co pojedli těla a popili krve, zapěvše vespolek spirituál Jajin ha-mešumar bore odešli na vzduch. Za říčku Kidrón na horu Olivetskou do Getsemanské zahrady.

Tam jim Mistr oznámil: „Vy všichni ode mne této noci odpadnete, neboť jest psáno: Budu bít pastýře a rozprchnou se ovce stáda. Po svém vzkříšení však vás předejdu do Srínagaru.“

I ohradil se Petr: „Kdyby všichni od tebe odpadli, já nikdy neodpadnu! Tak přísahám!“

„Amen, pravím ti, než kohout podruhé zakokrhá, třikrát mě zapřeš!“

„Já? Vyloučeno! Jestli, tak jednou... Ale třikr... No to v žádném... Nanejvýš dvakrát, to snad ještě...“


„Vážně až do Srínagaru? Je toto možné? Kde to je?“ zajímal se Tomáš.

„V Indii. Normálně půjdeš směrem na Nazareth a před Beit Sheanem zahneš prudce doprava... Nebo víš co, až ten tyjátr skončí, tak tě tam vezmu. A tady Ondřeje pošlu do Asie, Šimona do Persie, Matouše třeba do Afriky...“

„Jé, černošky... No jo, ale co uděláme, když se ta habaďůra proflákne? Sanhedrin má špehy všude,“ zapochyboval celník, znalý praktik establishmentu.

„Co je to za otázky, Matouši?“

„No, je lepší dávat blbé otázky, než pykat za blbé chyby.“

„Vyloučeno! Jistě, moudrý člověk sice dokáže nezávisle pozorovat, vymyslet, zdůvodnit, ověřit a učinit závěr; hlupci ale stačí něco nakukat a on rád uvěří. A co myslíš, který typ v populaci převažuje? Kdyby něco, budeme lhát, jako když tiskne.“

„Jako když... co?“

„Ale nic, to je taková metafora.“

„Taková... co?“

„Filipe! Že tě pošlu zpacifikovat židy do Británie!“

„Židy... zfackovat? Ale v Británii žádná židovská obec není.“

„Jak to, že ne? Můj kámoš Josef z Arimatie, který by podle plánu pro mě zrovna teď měl kupovat hrobku, vlastní v Británii cínové doly a stále si stěžuje na řádění jakéhosi rabina Hooda.“

„Nechtěl bys mě poslat radši někam jinam?“

„A víš, že jo?“

„Tam ne!“

„Klid, Filipe, pamatuješ si, kde bydlí farizej Nikodém, který za mnou přišel tuhle v noci? Výborně. Tak hned poté, co se po mém zatčení všichni rozprchnou, ty se nerozprchneš a přineseš řečenému Nikodémovi aloe a myrrhu z mé ložnice; on už bude vědět.“

„Aloe a... co?“

„Jak bych ti to jenom... Ale nic, ono to tak bude lepší. Přineseš mu prostě celou tu skříňku, označenou červeným křížem, kterou si vždycky beru na kurýrování chorých. Když tě s tím čapnou Římani, budeš prostě tvrdit, že je v tom myrrha.“

„Ale já pořád nevím, co to je.“

„A ty myslíš, že oni jo?“

„No nic, přátelé, než to vypukne, tak se půjdu ještě trošku o samotě modlit. Ty, Petře, a oba synové Zebedovi, budete mít hlídku. Kdyby se náhodou blížil nějaký zástup s meči a holemi, okamžitě mě vzbuďte!“

***

„Pane! Pane, už je to tady! Někdo tě udal!“

„Co? A tak. To nic, to bylo v plánu, Petře. Psáno jest...“

„Ty pořád - psáno jest, psáno jest... Umím já snad číst? Já, vyučený rybář? Tedy ne, že bych si stěžoval, nachytat lidi je mnohem snazší, než nachytat ryby. Ale tohle je klíčová situace – obkličují nás! A ještě ke všemu mě bolí klíční kost. To nemůžeme vyhrát. Nezdrhneme?“

„Ne, ještě ne. Nebojuj proto, abys zvítězil. Bojuj proto, aby ses nedal, jak jest psá... Moment, kde jest tovaryšstvo? No jo, už je vidím. Jak to, že spíte? Kolikrát jsem vám říkal - jezte víc těla, tělo je základ - ale to vy ne. To bylo pořád - krev, krev, ještě žejdlík krve na kuráž, a kapku krve do druhé nohy - a kdo mně to tady teď chrápe? Hle, přiblížila se hodina, a Syn člověka je vydáván do rukou hříšníků!“

„Jsem to já, Pane? Já, Pane?“

„Bartoloměji! To byla hláška u večeře! Teď máš říct - Pane, máme se bít mečem?!“

„Kde bych přišel k meči, já, vyučený oráč?“


„Tak pluhem! Hlavně to řekni, neboť stojí psáno... Ale nic. Otče, vidíš to, s jakým materiálem já musím pracovat?“

Ještě ani nedomluvil a hle, zástup, a vpředu ten, který se jmenoval Jidáš, jeden z Dvanácti.

„Nazdar Jidáši. Co mi to sem vedeš za chamraď?“

„To víš, velekněží, zákoníci a starší nedali jinak...“


„Ale jde všechno podle plánu, nebo ne?“

„Pssst, pojď blíž, já ti to pošeptám. Alles in ordnung, Mistře, je to v cajku. Celej ten tyjátr zabrénujou Kaifáš s Anášem. Vyinkasoval jsem od nich třicet stříbrných a už je ten majlant na cestě k Longinovi Germanicovi.“

„Poslechni, a nebylo jim to podezřelé?“

„No, Kaifáše interesovalo, co vede k hamižnosti mě, moudrého a zbožného člověka. Tak jsem mu sofort zameldoval - A voni si myslej, že ve kšeftě nakupujou jenom blbci a bezvěrci? To zabralo.“

„No, ještěže tak. Teď mě přestaň oslintávat a konej svůj úkol.“

Tu přistoupil k Mistrovi jakýsi pohůnek a vztáhl na něj ruku, chtěje se ho zmocnit. I zvolal Petr: „Dáš ty pracky pryč?! Já ti vlepím takovou za ucho, budeš vidět!“

„Jauvajs! Můj boltec! Že já jsem si nevzal helmu,“ bědoval knecht.

„Petře, styď se,“ domlouval mu Mistr, „pomni - kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem!

„No jo, Pane, ale on po tobě mečem! Tak já po něm klíčema.“

„Pojď ke mně, vojáku, já ti to pofoukám. Kterej ty seš?“

„Vincent Malchus. Ale to není z mé hlavy, prosím, já jenom poslouchám rozkazy.“

„Posloucháš? Vidíš, kdo s čím zachází, to mu teď schází. Kdo jinému jámu kopá, až se ucho utrhne. A ty, Petře, vrať svůj klíč na jeho místo; všichni, kdo se chápou klíče, klíčem zajdou.“
I obrátil hlas k davu: „Prosím vás, přátelé... Eh, vlastně nepřátelé, hledáte-li mne, nechte ostatní odejít. Vyšli jste na mne jako na povstalce s meči a holemi, abyste mě zajali. Aby se tedy splnilo, co bylo psáno... Aha, tak jinak - odevzdávám se dobrovolně do rukou... Do rukou... Třeba ty. No ty, jak se jmenuješ?“

„Kdo? Já?“ chytil se žoldák rychle za uši. „Já nemám jméno, já jsem jenom komparz.“

A tuto učedlníci všichni opustivše ho, utekli. Jeden pak mládenček jménem Nudus šel za ním, odín jsa rouchem lněným po nahém těle; toho biřicové popadli. On pak opustiv roucho, nahý utekl od nich. Později založil sektu Adamitů.

 

***

Drábové odvedli polapence k výslechu do domu velekněze Kaifáše. Petr, plíže se tmou průvodu v patách, rafinovaně infiltroval mezi veleknězovo služebnictvo a usednuv na dvoře k ohni, dělal, že nic. Plameny osvěcovaly tváře lidí a jedna z veleknězových služek, povšimnuvši si Petrova obličeje, poznala ho: „To je přece jeden z těch, co chodívali s tím zatčeným prorokem!“

„Co, co, co to blábolíš, ženská! Vůbec toho chlápka neznám!“ zalhal odvážně apoštol.

Po chvíli zas jiný člověk, který nesl pod paží kohouta, ukázal na věrozvěsta, řka: „I tenhle byl určitě s ním, vždyť je také z Galileje. Je to jeho učedlník!“

„Učedlník? Vůbec ne. Já ani nevím, co to je! No schválně, zkuste se mě zeptat na něco z křesťanské nauky, jestli to budu vědět!“

V tom kohout poprvé zakokrhal tak mocně, že ho bylo slyšet až v soudní síni, kde právě započal proces.

 


76 názorů

kočkopes
06. 09. 2012
Dát tip
Ne, žádné:).A proč kamenování?Kočkopsi jsou mírumilovní:)

Kočkopes - žádné kamenování? Tak to jsem moc rád.

kočkopes
06. 09. 2012
Dát tip
* moc fajn čtení:)

NaNov2
27. 08. 2012
Dát tip
Neflákám... život, ten prevít, mi to nedovolí, ač bych se flákala (kdekoliv), až bych brečela :o)) Ale byť jsem sem ani nenahlédla několik měsíců, u tebe si dočtu, co mi uteklo... a s velkým potěšením!

Jaká vzácná návštěva. Kde se pořád flákáš?

NaNov2
26. 08. 2012
Dát tip
Co slovo, to perla! Ale to už je tak tvým zvykem, na kterém se nic nemění :o))

Janina6
13. 07. 2012
Dát tip
Davide, díky za avi, věděla jsem, že chceš tuhle povídku nominovat, ale bohužel Květoň se nevyjádřil, jestli souhlasí, do zahájení hlasování. Jo a jinak nesouhlasím, že lidi v PM upřednostňují kratší texty. Četl jsi Zapomenutý vlak? To je rozsahem nejmíň novela, a četlo nás ho hodně :-)

DavidPetrik
12. 07. 2012
Dát tip
@Kveton: mas pravdu. PM za cerven uz probiha. Tobe jsem ale avi poslal jeste pred uzavrenim nominaci (tj. pred 9.7.). Ale kvuli opozdene reakci se povidka do souteze nedostala. Snad nekdy priste...

píspol - Jak poznáš, že tázaný neví? Dost blbě. Určitým východiskem je, ptát se pouze na to, co sama bezpečně víš, ale to ti nejspíš žádný prospěch nepřinese. Nevíš-li, musíš respondentovi prostě důvěřovat. Nikoli však bezmezně. Vždycky je lepší (stran pozdějších reklamací), nechat si odpověď vyhotovit písemně. Co se pitomců s bujnou fantazií týče, jednoho znáš. Sice jenom virtuálně, ale i tak tě výše zmíněný srdečně zdraví. ((-:

DavidPetrik - Soudím, že už je stejně pozdě. Nominace jsou uzavřeny a probíhá hlasování. Ale je fajn, že jsi tak aktivní. Nenech si to otrávit. PS - Taky je hezké, že užíváš znak @ k jeho původnímu účelu. ((-:

DavidPetrik
12. 07. 2012
Dát tip
@Kveton: povidka mesice je svizelna parketa. Lide uprednostnuji kratsi, primocarejsi texty. Navic je okurkova sezona a ctenaru ubyva. Pokud ovsem povidka zaujme, dokaze porazit tyhle uskali. Davam avi Janine na PM.

VH64
12. 07. 2012
Dát tip
Škoda...

Lydie - Ano. V podstatě jsem chtěl pouze poukázat na fakt, že literatura a gastronomie mají mnoho společného. ((-:

Kapsa - potěšilo.

nostalgik - Chápu, ale pomoct si nemůžu. My bezvěrci to vidíme jinak. Mohl bych si, pravda, utahovat třeba z mimozemšťanů, ale co si pak pomyslí oni, až přiletí? Budou mít vůbec smysl pro humor? O křesťanech je mi známo, že mají. Alespoň někteří.

macecha - pokud máš pravdu, tak začnu psát budovatelské romány. Věřících je už dost, ale pracujících stále málo. Kdo vydělá na můj důchod? Věřící?

VH64 - doufám, že Alláh nedopustí, aby mě něco takového napadlo.

DavidPetrik - Už dlouho jsem nečetl tak obsáhlou, fundovanou a výstižnou kritiku. O to víc mne těší, že jsem ji nalezl právě pod svým dílem. Kritik velmi přesně odhalil moje literární záměry a možnosti, rovněž ohleduplně poukázal na slabiny v mých schopnostech a nadto navrhl možné řešení, což v dobách nedávno minulých (kdy se kritik omezil na strohé konstatování - Je to kokotina, hňupe!), bylo věcí zřídka vídanou. Děkuji. Návrhu nominace na Povídku měsice si velice vážím a doufám, že se nemýlím, pokládám-li nabídku pouze za řečnickou. Oba přece víme, jaké vyhlídky má tento typ povídky v tomto typu soutěže.

FAE BOMB - Není možné ujít více než 300 kroků ani položit gójovi více než jednu otázku.

baaba - Konfucius, Konfucius, není to ta laciná ryba bez kostí, kterou ve Vietnamu vyrábí firma Tricatel?

Lydie - já se snažím snažit až jsem celý vynasnaženen, leč není mi dáno. A komu není dáno, tomu se dát nedá, že. Nicméně domnívám se, že humor nemá kvalit. Je pouze otázkou gusta a chuti. Například o ústřicích nikdo nepochybuje, že jsou kvalitní a ceněnou laskominou, ale vzala bys to do huby?

píspol - Kdo se nezeptá, nic se nedoví. Ale pozor - nesmíš se vyptávat někoho, kdo také neví. Úplně nejhorším respondentem je ale pitomec s bujnou fantazií.

Kapsa
30. 06. 2012
Dát tip
Pobavilo.

nostalgik
26. 06. 2012
Dát tip
Napsáno skutečně dobře, jen, tyhle žerty těžko snáším.

macecha
25. 06. 2012
Dát tip
Květoni, kdyby to takto vesele vyprávěli v náboženství,bylo by určitě více věřících. Každopádně jsi zase dokázal, že jsem se měla čemu zasmát. Díky. T***

VH64
24. 06. 2012
Dát tip
Už se těším, až dojde na Proroka, ale to potom opatrně, jestli ty mně dobře verstehen.

DavidPetrik
24. 06. 2012
Dát tip
Humorne apokryfni texty jsou svizelna kategorie: jak nadhodit nadsazku, jiste shazovani mystickeho, pro nektere az posvatneho a pritom nespadnout do trapneho, banalniho, otrepaneho. Nekdo to jiz zminil Bulgakovova "Mistra a Marketku". Bulgakov ovsem - skrze roman v romane - svuj pribeh o Kristu zlidstil, nikoliv (pouze) satirizoval. Tento text se cte snadno a lehce. Autor umi zachazet se svymi nastroji. Zpocatku je vtipny a zabavny. Navic si autor nechal zalezet na historizujici zakotvenosti, v popisu realii a soudobych terminu, ktere pomahaji presvedcit ctenare, ze takle to opravdu mohlo byt. Jenze jak text pokracuje, prvotni okouzleni z humoru utahujiciho si z evangelii vystrida urcita unava. Text se totiz nevyviji, pouziva stale stejnych technik, jak navodit absurdnost nebo humor. Pusobi jako dobre namazany stroj, ktery se ovsem prestal pohybovat, ackoliv mu motor stale slape. Satiricka apokryfie lapi leckoho do zjevne pasti: kazdy zna syzet, cimz je satira ochuzena o velkou cast mozneho prekvapeni ci ocekavani pro ctenare. Vychodiskem muze byt zavedeni paralelnich pribehu, odbocek nebo necekanych postav resp. zapletek. Zdejsimu textu by neprospelo jenom zkraceni, nybrz jakasi epicka promiskuita: kdyby se tolik nedrzel syzetu nadhozeneho Novym zakonem, byl by z nej bajecny text. Protoze se domnivam, ze si zaslouzi pozornost, rad bych povidku navrhnul - i pres vyse zminene pripominky - na Povidku mesice za cerven. Samozrejme, pokud pan Zahajsky souhlasi.

FAE BOMB
23. 06. 2012
Dát tip
Docela by mě zajímalo, co s tebou nakonec bude. Nejstrašlivější peklo za rouhání, nebo V.I.P nebe, páč díky tobě si Bibli přečte víc lidí, než kvůli nejednomu faráři. Na pochopení některejch vtípků je potřeba znát origoš. Já osobně bych prosil zdroj informací, co se židovskejch předpisů týče. Třeba by mě zajímal přesnej počet kroků v sobotu. A je dovolena jízda na skejtu, přičemž každý vodpíchnutí se znamená krok? A maj' liliputáni dišpens, nebo aspoň dovolenej větší počet kroků?

baaba
23. 06. 2012
Dát tip
jojo ...zjevení podle Květoně mám ve veliký oblibě ...ještě tak zkusit Konfucius /Květoň/ říká:

Píspol - rád tě vidím. A ještě raději vidím, že se bavíš.

Aleši, od těch dob existuje fotbalové pořekadlo: Jidáš - dostaneš.

Takjinak - nudit se v práci, to byl vždycky můj sen.

jdu tak náhodou kolem a zaujal mě ten fotbalový název ČEKÁNÍ NA GÓL GOTTA... však taky včera portugalský Bůh Ronaldo proměnil...

Toscana
22. 06. 2012
Dát tip
Květoni, byla řeč o širáku, nikoliv o másle, i když fakt je, že netuším, jak to nazýváte vy u vás na Hané... :o))) Ad celé to téma: Je stejně zajímavé, jak skalním věřícím, kteří mají Jidáše za největšího zrádce, nedochází, že nebýt jeho, žádné ukřižování (potažmo povstání z mrtvých a spása lidí) by se nekonalo, a že on byl vlastně jediný z těch učedníků (asi dost natvrdlých jedinců), kdo pochopil o co jde a co je pro to potřeba udělat, a udělal to. Za dobrotu na žebrotu - inu, tak svět oplácí... :o)))

MKbaby
22. 06. 2012
Dát tip
Lydie: Já si myslím, že Ježíš ani jeho následovníci se nemusí cítit být jakkoliv zesměšněni či uraženi. Ze všeho nejhorší jsou totiž svíčkové báby, které denně klečí v kostele a pak po dědině roznášejí jedovaté drby a ve jménu křesťanství škodí, komu mohou. O tom přece křesťanská víra není... Skvělá nadsázka, poučení i pošimrání bránice, takřka 3 v 1 :)

MKbaby - vidíš, i poučit se snažím.

Lydie - nejsem stejného názoru. Jako autor a humorista ani nemůžu být, že. Každý máme své jistoty. Já věřím matematice, fyzice, chemii a logice. Čelní představitelé těchto oborů (obecně ctění a vážení), bývají často objekty satir, parodií a karikatur; přesto takové chování je samotné ani jejich stoupence nikterak nepopouzí. Je mi velice líto že křesťanská víra, jako nevědecká teorie založená na fantazii, právě humor, jako projev svobodné fantazie, tak tvrdošíjně odmítá.

MKbaby
22. 06. 2012
Dát tip
Je lepší dávat blbé otázky, než pykat za blbé chyby :)

guy - a přitom jsem postupoval úplně stejně, jako ti čtyři - opsat, nehodící se proškrtat, zbytek přibásnit. ((-:

Toscano - nic v dál neohazuj, to si snad ani nezasloužím. Jenom nech máslo na hlavě. Název toho hitu je (volně přeloženo) - Víno, které bylo dochováno, žehnám. Tak teda Lechaim - na zdraví!

guy
21. 06. 2012
Dát tip
Řekl bych, že je to skoro podáno věrohodněji, než od těch čtyřech předešlých :-)

Toscana
21. 06. 2012
Dát tip
Jsi mistr slova, Květoni, smekám a svůj širák odhazuji v dál!! :o))) *t A k textu: na tohle Jajin ha-mešumar bore jsem zkusila překladač, ale jediné, co mi to řeklo, bylo, že bore znamená vrtat. Mohl bys nám tedy, mistře, přeložit název toho songu do řeči našeho kmene??? Ad: Budu bít pastýře a rozprchnou se ovce stáda - nevznikla podle této věty písnička "pojďme tam a bijme, bijme ho, bijme ho až do rána bílého"??? Rabin Hood mě rozsekal na krupici a nejen ten. Skvělé, excelentní, vybroušené.

Alegna
21. 06. 2012
Dát tip
:-) máš pravdu i s tou idealizací však se snažím mezi řádky najít pravdu, v bibli mi to jde obvzláště špatně

Alegno - Důvěřuj, ale prověřuj. Například první evangelium bylo napsáno až roku 65. Proč tak pozdě? Protože se apoštol musel nejdřív naučit psát. A v pokročilém věku už ta paměť zase tak doře neslouží, nehledě k tomu, že si člověk už mnohé idealizuje... Jo jo, číst mezi řádky je třeba.

Alegna
21. 06. 2012
Dát tip
pobavila jsem se všechno Ti věřím tvá nevěřící

Juno - no co už. Když tak si založím vlastní církev. Už vidím, jak moji stoupenci na nárožích vnucují kolemjdoucím časopisy, nazvané Strážní důl, nebo Usněte!

Vendul - jak pro koho. Obávám se, že v jistých kruzích tato verze zaručeně neposlouží mé dobré pověsti.

Sveřep - přiznávám, že i poněkud svérázným a nepatrně zavádějícím. ((-: Ale aspoň má právem nedůvěřivý čtenář důvod ověřit si, do jaké míry mu věším bulíky na nos.

sveřep
20. 06. 2012
Dát tip
rabin hood a výčet synů božích ... to zejména. vzděláváš národ nenásilným způsobem

Vidíš, to mě nikdy nenapadlo, že je to takto odvozeno.

Evženie - počáme tedy s hody až na konec roku. To bude Hod Boží vánoční.

S hody kamením bych ještě počkala. Zatím se to tak dobře čte.*

Aleši - Evangelium podle Květoně už se jmenuje moje sbírka, kteru s radostí budu doplňovat, jak mi inspirace dovolí. Pokud ovšem nebudu dříve ukamenován, či tak něco.

8hanko - rád jsem přispěl s trochou té osvěty, ale až tak doslova bys mi, pro jistotu, věřit neměla.

doufám, že to jednou vyjde knižně jako Evangelium podle Květoně... Prozatím si to s dovolením naláduju do čtečky, abych si mohl krátit cesty autobusem...půvabné čtivo, Mistře...

8hanka
20. 06. 2012
Dát tip
chcela som vypichnut zvlast skvele veticky, no zistila som, ze by som musela skopirovat vsetko, ostava mi svoj obdiv zhrnut v slove - excelentne:)*** Nachechtala som sa, vela veci mi bolo neznamych, skutocne je pravdou, ze sa clovek uci cely zivot:) Si proste skvely, skvely, skvely rozpravac:) *******

Diano, máš recht, je to pokračování povídky Předposlední večeře.

Diana
20. 06. 2012
Dát tip
Svěží, okouzlující, vtipné - a kupodivu dost vystihující Velikonoční příběh. Ten závěr by mi také vyhovoval lépe takto, než ve skutečnosti. Mám pocit, že už jsem to někdy od tebe četla - nebo něco velmi podobného. Pamatuji se, že se mi to také moc líbilo :-)))****

Já si to musím po sobě ještě překontrolovat, jestli Písmák, jako obvykle, nezobrazuje místo uvozovek otazníky a tak podobně... Proto ten předstih. Seš děsně rychlá. Já si to přelouskám až večer v mikvi. Teď padám horkem.

Ferry
20. 06. 2012
Dát tip
To jsi se nějak předběhl v čase, Zlatoústý, dyk dvaadvacátýho bude až po Slunovratu, ne-é? A že tys četl Mistra a Markétku? Ne že bych ti nepřiznávala originalitu, smějem se tu celá mišpacha.... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru