Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sevysvětlení tipujících
03. 08. 2012
5
43
2611
Autor
mene tekel
návrh:
každý, kdo tipuje či výběruje dílo, by měl své hodnocení zdůvodnit s vlastním vysvětlením díla (snad krom děl prozaických) – u každého díla by měl být automaticky viditelný pro všechny seznam tipujících
důvod:
často se v kritikách pod díly lze dočíst, jak autor tipující vlastně dílo nepochopil
důsledky:
hodnocení děl tímto nepochopením ztrácí na svém významu
43 názorů
Téma mi připomíná situaci, kdy se na jednom diskusním serveru, kam chodím, vyskytovala identita jménem "poro".
Vyskytovala se, stejně jako já, v klubech které se zabývali fenoménem tzv. "nevtipných vtipů": taková guilty pleasure, vytvořit vtip tak, aby byl co nejtrapnější, protože poté má takové zvláštní poetické kouzlo nevtipnosti, které někteří lidé včetně mé maličkosti velmi oceňují. (Ostatní tyto vtipy ovšem často nenávidí, tak pozor.)
Jak jsme se tam trumfovali v co nejvíce nevtipných vtipech, přišel milý poro s tím, že jakožto další level meta-humoru začne být "vtipný" tím, že bude vtipy vysvětlovat: a co nejdelšími, puntičkářsky rozepsanými vysvětleními, aby to mělo co největší grády a šťávu.
Výsledkem bylo, že to bylo téměř moc i na nejotrlejší členy zmíněných klubů a milý poro tohoto počínání nakonec zanechal.
Zavedení institutu pora na písmákovi mi nepřijde jako dobrý nápad.
Miroslawek
09. 08. 2012Plavé gesto
09. 08. 2012Miroslawek
09. 08. 2012Miroslawek
09. 08. 2012
kazdy ma pravo dilo nepochopit a presto byt spokojen
krom toho ze "pochopit dilo" je doopravdy dost abstraktni fraze
Miroslawek
08. 08. 2012Miroslawek
08. 08. 2012
Miroslawek a Hoši sice přicházejí z jiné strany , ale mají pravdu: tato diskuze vůbec neměla vzniknout...
Miroslawek
05. 08. 2012Hoši od Bobří řeky
05. 08. 2012
To je blbost. Nejlepší je právě takové dílo, které dokáže v lidech s různým chápáním světa, věcí a dějů ne pouze stejné, ale naopak i velmi rozdílné představy, řekněme tomu třeba materializaci básně. Také není nikde psáno, že hodnotitelské pohledy musíme mít všichni stejné. Chápu i snahy o dosažení vyšší úrovně tvorby na Písmáku, ale tohle je krok do prázdna, dokonce možná i kontraproduktivní...
Nedělejme ze zdejší tvorby psaní jakoby oběžníků: ty je nutno chápat naprosto jednoznačně. Tady by to znamenalo odsoudit k nezdaru snahu autora o čtenářovu spolupráci.
Co je tip? Tip je only upozornění toho, kdo dílo četl tomu, kdo ještě dílo nečetl, že dílo stojí za přečtení. Je to velice subjektivní a realizace menetekelního návrhu by se dala chápat jako omezování svobody projevu.
Já často dávám tipy i dílům, která si nepřečtu. Dělám to proto, abych si zajistil otipování svých vlastních děl. Nejhorší je, že se za to vůbec nestydím a svou strategii nehodlám nijak měnit. Je uspokojivá a nese své plody. Doporučuji dělat totéž.
Diskuze je hezky rozřádkovaná, působí skoro jako velmi postmoderní báseň, doporučuji přeřadit do kategorie voolný verš, takhle ti alespoň vynese nějaké ty tipy k dobru. Každopádně tady máš jeden od Radovana a měj se krásně, vážím si tě! /*
R*A*D*O*V*A*N
To je blbost. U mrtvých autorů se budeme jen těžko dohadovat o správném pochopení určitého díla. To ví přeci jen sám autor a pokud si v tom čtenáři najdou něco jiného, co jim osobně něco dá, nevidím v tom nic špatného. Tip, ať nebrečíš. :P ;)
Miroslawek
03. 08. 2012Pomerančová
03. 08. 2012dítě_na_skleníku
03. 08. 2012
každý tip by měl být po zásluze
potrestán
každý výběr by se měl zodpovídat ten kdo z něj byl výběrem vybrán tipujícím tipem vyběratele
podle mě teda
nejvíce tipů asi dostanou díla nejsnáze pochopitelná a nekomplikovaně vysvětlitelná
JFTW... to byla otázka :-) takže by autor k tipu napsal, proč ho dal a písmácká komise by hodnotila, zda tipař dílo pochopil správně. pokud ne, tak by tip zneplatnila. to by ovšem bylo fajn, aby díla vysvětlili také autoři, aby si ho komise také nemohla vyložit špatně. to zní dobře!