Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePovídka měsíce - Srpen 2012 - Hlasování
13. 09. 2012
0
24
2884
Autor
StvN
Kategorie: Nominace - 012_08 | ||||
---|---|---|---|---|
.pandarhei. | unisex | 2012-08-29 | Nominace - 012_08 | |
Ach jojo | F9 | 2012-08-15 | Nominace - 012_08 | |
Jáma lvová | DavidPetrik | 2012-08-22 | Nominace - 012_08 | |
pekař, Ph.D. | sharik | 2012-08-09 | Nominace - 012_08 | |
Za dobrotu | pedvo | 2012-08-11 | Nominace - 012_08 | |
Zvyky moře | StvN | 2012-08-04 | Nominace - 012_08 |
|
24 názorů
unisex - aj keď je text skôr úvahou a pôsobí pomerne staticky, zaujal ma najviac...resp. jediný
1. pedvo - jeho vesnická poudačka mě moc pobavila. Já zábavnost u textu upřednostňuju před jakoukoli jinou vlastností.
2. sharik - k zábavnému podání přidal jakoby moudrej pohled na věc.
3. F9 - sexhistorka z války. Spoustě komentujících se nelíbilo zakončení, ale mně to "jojo, tenkrát..." připadá na správným místě. Babička (i přes tu těžkou dobu) si vzpoměla na něco alespoň trochu úsměvnýho (z jejího pohledu).
Já to vezmu zkrátka:
1) Ach jojo
1) Sharik
Ad 1) U textu mě zarazila jakási žánrová neujasněnost (převážně se projevující v ambivalentní pointě), ale první půlka textu je krásně hutná a atmosférická: víc pod povídkou.
Ad 2) Dobrá, vystižná, nejen vtipná, ale i dost pravdivá anekdota: na povídku sice krátká, ale ten jeden bod si zaslouží.
Zaujali:
klasicky unisex: kde ale druhá polovina textu trochu podtrhává nohy té první (viz. koment pod povídkou)
StvN: kde mi ale pořád přijde, že se z toho poetického konceptu dá vytěžit víc živosti, svévolnosti. Na to, že je zvolena docela nespoutaná asociativní forma, mi text přijde pořád trochu usedlý. Ale to může být i můj osobní problém.
1) Zvyky moře (StvN)
2) .pandarhei. (unisex)
3) pekař, Ph.D. (sharik)
----
1) Pro poetičnost, jež vyvolává snivou náladu, čistotu stylu a vybroušený rukopis.
Také pro grafickou úpravu, která umocňuje čtivost.
2) Pro dobře zachycený přemýšlivý, momentální stav mysli.
3) Pro lehkost stylu a tragikomický vtip.
DavidPetrik
18. 09. 2012
Myslím, že jsi tu zapadlý o dost víc, než já, když máš už takový přehled, jak to tu chodí. Já ten přehled nemám. Začínám mít dojem, že takovýhle dohovor je ztráta času.
Nepřekrucuj má slova, toho už jsem si užil dost. Nic takového z mých slov nevyplývá. Když se Ti nelíbí, že soutěží a hodnotí stále stejní lidé, máš možnost to ovlivnit. Narozdíl od těch výběrových řízení. Nic jiného jsem nenapsal, o nějaké férovosti jsem se ani nezmínil.
UM 2012 - V tom je právě ten rozdíl, tady se zůčastnit nechceš (ostatně já taky ne, z jiného důvodu), u výběrových řízení je to přece jenom jinak.
Pokud jde o redakci a jednotlivé osoby, nemohu nic říkat, nic o tom nevím. Já se snažím jenom psát pro potěšení, své a doufám, že i jiných.
Na to, jestli jsem lidská bytost, se nebudu ptát Tvých generátorů.
Kamil Sikora
13. 09. 2012
Jasně, starý známý Marking Machine s potřebou navážet se, devalvovat ostatní, jejich aktivity. Jeho nevyrovnanost se sebou sama a osobní nezralost pravděpodbně stále přetrvává. Nyní zde existuje v jakési mechanické odosobněné počítačové formě - pro něj pravděpoodbně jedna z bezpečných forem pobytu na Písmáku.
UM 2012 - Čtu Tvůj komentář a co mi jen připomíná... Už vím! Toho, kdo brečí na nepravém hrobě. Tady se totiž můžeš přihlásit do soutěže i hlasovat.