děkujuu, už to nejde pustit, ale poslouchala jsem, jsem si jistá:)
pusobiva atmosfera, hlavne se mi libi ta druha cast. ;-) tip
Perfektní... je to takový duševní exitus... závání to sebevraždou... zločiny spáchané s jistou mírou něhy - jak kdyby byly spáchané s dobrými úmysli... rezonující křivdy, jež se na dítěti dopustili lidé, kteří ho odsoudili, protože nepochopily jeho činy jsou teď jako hlasy, co znějí v hlavě... dítě jedovatých plodin - motiv sebevraždy, nesmíření se být dítětem zkažené společnosti, nebo rodičů
Tato "Báseň" je natolik blbá, že jsem ji raději vůbec nezačal číst :)
Zvláště se mi líbí ty občasné a velmi podařené rýmy (až na tu asonanci MLČÍ/V KŘEČI) Celkově jsou tam zajímavé obrazy a je jich tam pro mě více než těch nezajímavých, takže Tip.
"území pustých hranic
louky
je lemováno
seschlým
roštím
/je příliš
pozdě :
tohle ráno
v němž všechny
křivdy
rezonují
tlumené v mraku
planých slív"
Vemu si jenom tohle, dál se mi číst nechce. Nezaujals, spíš odradil. Nechápu nudlovitost a občasný "přídavek" rýmu. Jak kdyby se ti nechtělo držet veršové schéma, nebo struktura. Verše jsou svébytné celky a štěpení textu má proto řadu nároků - nebo respektive je to prostor, ve kterém lze pracovat a ty nepracuješ. Jak kdybys koncipováním svého textu hlásal bezbřehou svobodu psaní - já jsem volnější, než volný verš. Ale svoboda přepokládá zodpovědnost a poznání (Kořenem všeho zla je nedostatek poznání - Budha).
A ještě pak logicko-prakticky a konkrétně:
území pustých hranic
louky
je lemováno
to že se mi to složitě čte je dáno právě i tím nesmyslným štěpením do veršů. Jsou to teda hranice louky? Jinak tam ta louka v tomhle pádu nedává smysl, předpokládajme tedy, že ano. Hranice louky - objekt - geometricky křivka a pak položíš rovnítko území=hranice louky (křivka) a uzemí je objekt plošný a já (jsa matematikem) nedokážu položit rovnítko mezi křivku a plochu (Je pravda, že existují křivky s nenulovým plošným obsahem - ale vynechme limitní počet, který se na pusté hranice nehodí).
Aby četl s chutí a rád, potřeboval bych lepší technické provedení a lepší práci s logikou jazyka.
to měla být jedna s odmlkou, ale možná je to lepší jako dvě:) děkuju ty nikdo!:)
Obě jsou pěkné, první je mi o něco víc bližší, možná tím, že je méně konkrétní. A hlavně zločiny spáchaané s jistou dávkou něhy je krásný obrat...*
ahoj Norsko, to je dobrý nápad! dneska jsem pochopila co jsi myslel a zrušila jsem to, díky a šáteček
ti, bych zrušil. slušný opus
díky! vlna jo?:) jaká vlna?
Tipuji že máte blízko k peru. Styl máte vypsaný, báseň je krásná a jedna pasáž zavání až genialitou: "... o zločinech spáchaných s jistou mírou něhy ..."
o zločinech spáchaných s jistou mírou něhy..**
Píši vám, Karino, a nevím, zda jste živa.
První je pěkná. Druhou degraduje
jak tikot hodin
jsi dítě jedovatých plodin
*