Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePOHLAVÍ PONORKY
Autor
blboun nejapný
Potkal jsem hodně člověků barev různých, lidí málo a pohlaví bylo, tak nějak podružné. Procházím tím martýriem, seznamuju se se smrtí i se zřízencem, tlačícím svítáním hrkající čtyřkolák s plechovým víkem. Pozdravil, požádal o cigaretu a řekl, třetí. Mrtvola? Vykluzlo mi z úst. Ne, opáčil, cígo. Paní je pátá, jsem zvědavý, čeho bude dneska víc. Začalo drobně pršet. Zvedl hlavu, nastavil tvář a konstatoval, nádhera. Nechápal jsem. "Už budu muset jít, začíná barvit." Vyplivl napůl mokrého vajgla, řekl, tak pojď a zatlačil. Díval jsem se na jeho shrbená záda a zdálo se mi, že mírně kulhá. Tělní tekutiny nebohé, vytvářely na vlhnoucím asfaltu tečky, pitoreskně se rozpíjející v lymfatické obrazce fantazie. Odebral jsem se na oddělení v bláhové představě odpočinku. Paráda však trvala jen chvíli, přerušená hřmotným hlukem. Vždycky jsem si myslel, že atypické dveře ve špitálech jsou proto, aby projelo lůžko. Dnes už vím, že i kvůli ní. "Ležte." Korpulentní dáma pomočila podlahu mopem a se slovy, ne abyste to skydal, odešla. Dveře otevřené.
Připadal jsem si jako za sklem. Postavičky se loudaly, nebo šly, tyčily se do různých výšek horizontu a nejrychlejší, modré, byly sestry. Nejmodřejší byla černovláska, má mě ráda a já ji to nemohu oplatit. Říkám jí, že umřít se nebojím, jen umírání nemám rád, protože je to jako nenaplněná láska. Čekáš, čekáš, pořád nic a to bolí.
Za chvíli mě vypustí. Musím na chalupu, v zimě tam nejezdím a v pondělí ….....
34 názorů
Ten život letí. Vždyť to není tak dlouho, co jsem tu Františka ,,potkala". ***
Evženie Brambůrková
31. 10. 2020Vzpomínám. A namaluji raději něco veselého.
Vážení Písmáci,
oslovuji Vás nejspíše nečekaně. 2. listopadu si připomínáme památku zesnulých. Vzpomeňte, prosím, také těch, kteří tu s námi po léta byli a nyní, jak doufám, jsou v tom nejpoetičtějším světě, jaký si lze představit. Prosím, navštivte jejich profil zde, vyberte si báseň a zapalte pomyslnou svíčku v podobě tipu. Pokud víte i o dalším autorovi, který tu s námi už být nemůže, připomeňte i jeho jméno. Děkuji.
Bíša + 2012
Berg (Zbyněk Boháč) + 2013
blboun nejapný (František) + 2013
Baronka (Vlastička Bakalová) + 2014
Print jan Hrubý) + 2017