Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PRosím prózu

31. 01. 2002
2
0
1881
Autor
třeba

Prosím Vás zkuste víc psat prózu. Je mě z té masy lyrická báseň,.. blbě, to nikdo nenapíše povídku? Já vím že je lehčí naplácat pár sraček a předstírat umělecký záměr ale dejte si všichni zásadu aspoň jednu prózu na tři lyrický sračky. Díky
Yeziiinka
18. 02. 2002
Dát tip
Autor je opravdu drsňák...

Qliph
18. 02. 2002
Dát tip
Kostka: Jasně, ale nějak se nám ta debata odklonila od původního tématu. A jen tak mimochdem, jak dlouho Ti trvá stáhnout jeden MB (a na kolikátý pokus se Ti podaří spolehlivě připojit)? Uznávám, že argumentace některých jedinců větami typu drahé telefonní připojení, nízká rychlost, padání a tak dál je sice drobet přitažená za vlasy, nicméně něco na tom je. Holt monopol je monopol a dokud tomu tak bude, naděje na zlepšení je vcelku mizivá. Ale to fakt jen mimochodem - nejsem ten, co by tu pranýřoval TELECOM, to dělají jiní a mnohem lépe (a občas si teda TELECOM fakt naběhne - třeba už v názvu mají ČESKÝ, ale aby člověk uměl cizí jakyk, když si čte jejich služby a tarify) Teď zpět k titulku diskuze. Myslím si, že za vším stojí ajkási lennost a pohodlnost, dále pak již na Písmákovi tolikrát přetřásaná klubka autorů, kteří se čtou navzájem a stačí jim to, atd. atd. atd. Každopádně tady a teď nevyřešíme (jako obvykle) nic, je mi líto.

Kostka
15. 02. 2002
Dát tip
Qliph: často stahuju i několika MB soubory...natož nějaký text. A to běžným telefonním připojením...nemyslím si, že je to nějak exkluzivní záležitost, dělá to tak snad dost lidí...

Prokletí
08. 02. 2002
Dát tip
chachá! našel jsem jeden citát v Puškinovi, hodí se sem, berte to ale jen jako srandu: "Dělvigu, bratře z Parnasu, ač mám z tvé prózy velkou radost, jen verši učiníš mi zadost, po próze tolik nepasu. ..." Puškin.A.S.: Vyšel jsem dřív než hvězda ranní, str. 34, SNKLAU, Praha 1962 ;o))))))))))))))))))) abychom odlehčili m.

Čmelák
07. 02. 2002
Dát tip
Hluboce se skláním před všemi, kteří píší, hledají, přemýšlejí a čtou - a potom zase píší, aby jiní začali hledat, číst, psát a přemýšlet. Je jedno, zda je klíčem, který odemyká, poezie nebo próze - KDO chce - ten HLEDÁ - a kdo hledá - TEN NAJDE... A ještě vzkaz pro "třeba": "Jsi tady nový - hledej. I prózy je na Písmákovi dost - třeba 28. částí mého VYZÝVATELE."

Matyjustin
05. 02. 2002
Dát tip
Tak si po dlouhé době zase něco čtu na Písmákovi - tak pro pobavení a nezklamalo. Navrhuji dát tuto "upoutávku" pod kategorii "blbůstka" - pak dám možná i tip :-)

Mpj
04. 02. 2002
Dát tip
Nevím, jak vám, ale mě přijde celá tahle diskuze docela ubohá. Ale řekl bych, že Wopi má docela pravdu s tím, že se nikomu moc nechce číst delší texty. Nejen z důvodu dlouhého čučení do monitoru, ale i ohledně ceny připojení na inernet - pochválen buď Telecom Český :-(

Kostka
04. 02. 2002
Dát tip
Qliph: minimem říct maximum: v tom je síla kvalitního čehokoli - poezie, prózy... Tvojí charakteristice dobré poezie (na napsání složitější) moc nerozumím... A krom toho všeho: ´třeba´ vůbec neřek, že tři básně vydají za jednu povídku - přečti si tu formulaci znovu... Mpj: ale kdo mluví o internetu? copak nelze delší text stáhnout a v klidu přečíst off line?

Qliph
04. 02. 2002
Dát tip
Kostka: poezie je podle mne složitější - do mnohem menšího prostoru - oproti próze - musí autor taky vtěsnat nějakou myšlenku (tedy považuje-li se anebo chce být považován za autora) a to není až tak jednoduché, pokud vezmu v úvahu, že próza obecně je mnohem méně svázaná než poezie. A věř mi, že po roce studia teorie literatury vím, o čem mluvím. Jasně, myšlenku to mít nemusí (už vidím reakce typu MUSÍ???), ale pak je to dle mého zbytečně popsaný papír. Ale ono charakterizovat něco, co se živelně a nekontrolovaně vyvíjí (tedy lidskou tvořivost) je celkem problém i pro zasloužilé literární historiky, natož na to pasovat škálu kvalitní X nekvalitní a já se tady NIKDY nebudu pouštět do apologetických výlev nad kvalitou JAKÉHOKOLI textu. Jinak beru, že jsem se uťal s těmi třemi básněmi za povídku, to sorry všem, kterých se to dotklo. A jen tak mimochodem - jak často stahuješ přes telefonické připojení? Je to neuvěřitekná zábava a dobrodružství, když to padá jak o život a rychlost stahování je zhruba taková, jakou vyvine servírka v nádražním bufetu. Jinak souhlasím s Papouchem a Mpj, už to začíná zabředávat do blablabla blabla bla a je to fakt nuda. Tak toho nechme, naše počínání stejně nepřinese žádného ovoce a jen zbytečně mlátíme prázdnou slámu...

Aki
04. 02. 2002
Dát tip
Tak jsem tě teda vyslyšel a fláknul sem jednu takovou svoji vejhlodinu... Udělal jsem ti radost? :o))

Vio
04. 02. 2002
Dát tip
Xixi ;-)))

ruby
04. 02. 2002
Dát tip
no treba hele ja pisu akorat povidky a vim ze bejvaly dost cteny, ale uz nejsou pac je tu kazdej den tri pytle dilek a nikdo nema cas to cist a bejt tu jeste o pytel vic povidek??? no tak.... a uranium, ty mi prijdes ze bys rek cokoliv jen abys nekoho nasral co co ne? a navic fakt je uzasny pul hodiny cumet na monitor na nejakou slataninu co se nekomu nepovedla...

Drakkan
04. 02. 2002
Dát tip
0/5 nemyslím že by prozy bylo málo...někteří autoři jí přímo hýří :-))

Danny
04. 02. 2002
Dát tip
třeba: pokud chceš prózu, tvoří více než polovinu mých děl

papouch
03. 02. 2002
Dát tip
Blá. Blá bláá blá blá blááá, bla bablablá, blaábla blabláblá. Bláááááblabla blablá, bláábla, blabla blabláááblááá, blá. Bláááááábla, bla bla blááááá!!! (nebo spíš bláááá??!?!) :-)

třeba
02. 02. 2002
Dát tip
NO takovou reakci jsem teda nečekal, to s tou zásadou byla samozřejmě nadsázka, ale ve své uražené pýše jste to asi nepoznali. A ti kteří tvrdí že přikazuju, tak ať si všimnou že na začátku je tam slovo prosím!!!!!!!

třeba
02. 02. 2002
Dát tip
jo nedla jsem avizo tak teď

uranium
02. 02. 2002
Dát tip
Připojuju se a dávám TIP a vy pstatní abyste se náhodou neposrali že vám někdo sáhnul na vaše "skvělá díla".

Wopi
02. 02. 2002
Dát tip
Jestli jste si třebáci a uraňáci nevšimli, tak čtenost povídek je zde prakticky nulová. (Se světlou výjimkou KK.) Jestli nevěříte, zkuste nějakou napsat sami. Aź uvidíte, že byla čtena (?? nebo otevřena?) 5 lidmi a 0 z nich reagovalo, přestane vás to taky brzo bavit. A jak jsem už řekl - knihovny jsou prózy plné. Z monitoru se snadnějš čte krátká básnička. Povídky jsou lepší na papíře. Já vim, že to jde poslat na tiskárnu. Ale téměř nikdo se tim nezatěžuje. Uranium: dost silná slova... ehm.. máš na ně? :-/

třeba
02. 02. 2002
Dát tip
NO s tou čteností je to těžký, když máš 95 procent poezie, tak je jasný že celkově větší čtenost bude mít ona protože je velkej výběr. Je ale určitě spousta poezie kterou taky nikdo nečte. Vidím že jsem píchl do vosího hnízda, nebo wopího hnízda???

uranium
02. 02. 2002
Dát tip
to WOpi: líbím se mě jak umíš hezky posoudit kdo na co má :o) znalost pravopisu a vychloubání s ní ještě není zanlost lidských povah

uranium
02. 02. 2002
Dát tip
no a mimochodem moje povídk yjsou celkem čtený, víc než lecjaká poezie, třeba ta interaktivní a nebo některý fejetony.

jděte do háje...!

Wopi
02. 02. 2002
Dát tip
třeba: nevím... skoro bych řekl, že lidi víc bude přitahovat to vzácnější, než když je něčeho 95%... opravdu bych řekl, že je to spíš nepohodlností čtení z monitoru uranium: já jsem někde soudil, na co kdo má??? pokud vidim, tak jsem se ptal ;-))

JosefTupý
02. 02. 2002
Dát tip
Wopi: reakce na žlutou kritiku: ale proč se podřizovat tomu, co se někomu líbí, co je někomu pohodlnější? umění, které se přizpůsobuje vkusu, pohodlí někoho (společnosti, obci) je umění (tvorba) úplně na nic! (a stokrát mi za to můžete vynadat.) to jen tak pro konfrontaci:)

Wopi
02. 02. 2002
Dát tip
JosefTupý: ano, máš pravdu. Nemyslím ale podřídit svou tvorbu vkusu davu - to je pak "umělecká prostituce" :))), myslim na to, že z x věcí, které napíšu, jich jenom x-y dam sem, protože ťukat sem sedmistránkovou sebelepší povídku nemá moc velkou cenu. Ale napíšu ji, to jo, to MUSIM :))).

Qliph
02. 02. 2002
Dát tip
Pořád mi vrtá hlavou to Tvoje "naplácat pár sraček a předstírat umělecký záměr"... A i když podle sebe prosí (skutečně na začátku slovo prosím je), tak ty sračky tam jaxi nesedí - prosba by se bez sraček obešla, řekl bych... A k tomu citátu: Nesledoval jsem autorovu tvorbu, ale mám dojem, že o básni ví celkem kulový, protože hypotéza, že tři básně vydají za jednu povídku, je hovadina přímo nebetyčná. V tom je právě síla kvalitní poezie, minimem slov říct maximum. Dobrá poezie je mnohem složitější na napsání, než povídka - v povídce je mnohem víc prostoru pro přemýšlení. Zkus to napsat v básni a možná pochopíš.

Qliph
02. 02. 2002
Dát tip
Úprava: už jsem tvoje dílo lehce prozkoumal. Nemáš ponětí, co je to povídka. Poezii nekomentuju, každej v ní vidí něco jinýho, přeber si to, jak chceš...

Vio
01. 02. 2002
Dát tip
Ááá pan génius si myslí, že je lehčí napsat "lyrickou sračku" než povídku ;-))) Trhni si...

most
01. 02. 2002
Dát tip
próza je o příběhu lyrika o citu **** zkus si číst pana hackmana :)

Casenka
01. 02. 2002
Dát tip
Že ses vyjádřil neslušně, to mne bohužel už nepřekvapí, ale hloupý názor je ještě nebezpečnější!

Vio
01. 02. 2002
Dát tip
Most, takhle bych to asi taky negeneralizoval ;-)

hermit
01. 02. 2002
Dát tip
dobrá próza často obsahuje silné poetické prvky a naopak... a co je to lyrická poezie...hm.... existuje to dnes ještě ?

most
01. 02. 2002
Dát tip
Vio: :) jojo, každý si to zgeneraliZuje podle svého :)))

Wopi
01. 02. 2002
Dát tip
zajdi si do knihovny, jsou tam prózy celé regály :)

most
01. 02. 2002
Dát tip
hermite: existuje, opravdu existuje :)

Bafomette
01. 02. 2002
Dát tip
teda vy ste mu to nandali...cejtíte se teď líp?..co vaše morální převaha? chjo

Wopi
01. 02. 2002
Dát tip
a on jak nám to nandal za ty naše "sračky"... cejtí se teď líp? chjo

Vio
01. 02. 2002
Dát tip
Wopi, tak nějak ;-) Mimochodem, já jako správný fekalista MUSÍM psát sračky! Že u toho ještě předstírám umělecký záměr, to je jaksi navíc, že? ;-)))

Merle
01. 02. 2002
Dát tip
bafo: kdokoliv se bude snažit mi říkat, co mám psát, nebo co se mi má líbit si nic jinýho nezaslouží...

Bafomette
01. 02. 2002
Dát tip
takjo:)

Vole
01. 02. 2002
Dát tip
Podla mna tu hovori kazdy o niecom inom pocit=lyrika a moze to kludne byt poezia alebo hruoza Treba: pekne meno, ale inak...

Helča
01. 02. 2002
Dát tip
Hele Třeba, co tak třeba si dát na ta díla filtr, a zobrazit si jen povídky, he, až je budeš mít všechny přečtené tak řekni já ti něco zplácám .)

Vole
01. 02. 2002
Dát tip
sqela stranka hubertus! :)

Qliph
01. 02. 2002
Dát tip
Co??? Já mám psát něco, protože si to nějakej niemand přeje??? Povídku sem tam napíšu, ale určitě ne proto, že to někdo chce!!! Odmítám diskutovat s člověkem, který má dojem, že musí lidem říkat, co mají dělat...

Prokletí
01. 02. 2002
Dát tip
Navrhuju banner u vstupu do Písmáka: Pozor, varování! Vstupujete do SVOBODNÉHO prostoru, kde si můžete v rámci sebou uznaných mezí dělat co chcete... Asi tak... Ale drž se, třebo (či jak Tě mám oslovovat :), svého -ač špatného- názoru, aspoň bude něco srandy! ;o))))) Hlavněž se nežerme 8c)))) m.

huberte... Ty jsi kanón!!! :-))))

JosefTupý
01. 02. 2002
Dát tip
hubert!:o)

ECHO
01. 02. 2002
Dát tip
Já píšu prózu, ale nějak to tu nikdo ani nečte...

Prokletí
01. 02. 2002
Dát tip
A ještě: jsi opravdu nestranný a bezchybně usuzující, když tvrdíš, že veškerá lyrická poesie je sračka, připomíná mi to manifesty socialistickejch básníků, že JEN SOCIALISTICKÝ REALISMUS JE SPRÁVNÁ CESTA!!!!! Pokud chceš, aby někdo "odpracovával" dle Tebe sračku, jak ho donutíš, aby svou věc za sračku uznal, Ty... Chachachacha!!! ;o)

papouch
31. 01. 2002
Dát tip
co????!??!! Jestli je ti blbě, tak to nečti, ne?? Na takovou "zásadu" ti pěkně z vysoka.... ehm. Neslyšels někdy "všecko musí bejt napadnutý" ?? Piš si prózu sám, jestli si myslíš, že na to máš a že ti to někdo bude číst. Sorrry, že su tak vostrej, ale naprosto nenávidím, když mě někdo k něčemu nutí, zvlášť ve psaní.

Knihovník
31. 01. 2002
Dát tip
a to mám kvůli tobě psát místo krátkejch sraček - sračky dlouhý ? Nelíbí - nečti. Krom toho, lyrika vynikne víc, když je kolem ní spousta prózy ne ?

pche... !

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru