Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBlahopřání Jakubovi
Autor
Lyryk
Milí přátelé poezie,
včera večer získal Jakub Řehák, legendární autor z Totemu.cz, kde působí dlouhodobě pod přezdívkou cit-i-zen, cenu Magnesia Litera -> z celého srdce mu blahopřeji
24 názorů
Miroslawek
30. 04. 2013to je dobře
sepotvkorunachstromu
29. 04. 2013..gratuluji:)
vcelku zaslouženě. není to můj oblíbený jazyk, ale ta kniha je výjimečná... grtz
dítě_na_skleníku
27. 04. 2013gratuluju*
jakub řehák bol pre mňa svojho času doslova zjavením a okamžite sa zapísal do môjho zoznamu najobľúbenejších autorov. zaslúžené víťazstvo. pripájam sa ku gratulantom!
připojuji se, sledoval jsem předávání a znám i jeho seriózní působení na Totemu.
KlubkoRedaktorůSyčí
25. 04. 2013Poezie Jakuba řeháka se mi povětšinou líbí!
Ale pomýlený Jinovato. Zdejší prostředí je korupční jak prase a to že cti-izen s vámi "peče" od počátku a je pravděpodobně členem "party" neodpářeš i kdybys si namlouval cokoliv.
Navíc jakákoliv cena s růstem jejího významu slábne na objektivitě. (Znovu upozorňuji že básně Řeháka mohu). Například Nobelovka za literaturu by se měla jmenovat cena politického kalkulu. A to že za vědecké obory dostane cenu spíš člen velkého a mocného státu než malého je jasné.
A vůbec za nehorázné považuju tvrzení, že zdeší prostředí je blahodárné jak Šaratice na zácpu. Vaše partička a mnohých nafoukanost a svévolná nadřazenost k nečlenům partičky (redakce čtení ap.) může být pro talent devastující. Tahle nadřazenost "já jsem někdo a ty tomu nerozumíš" může klidně talent zadutpat-udusit. Předpoklad úspěchu zde ale i tisku jakožto vlez-doprdelectví je také básnicky negativní podnět pokud se jej dopouští básník který by měl naopak tepat.
Hezký je tvůj koment na literární.cz. K textům (mylím šéfredaktora Psí víno)
Přidávám se k blahopřání. Je to velký úspěch i pro internetové servery. Opět se ukazuje se, že zdejší prostředí není korumpující, ale naopak inspirující. Zároveň je dobré připomenout, že jak Jakub Řehák, tak další úspěšní internetoví autoři četli a čtou především z normálních knih, zajímají se zkrátka o literaturu. Přesto je nepopiratelné, že zdejší prostředí, respektive společnost zdejších autorů, přineslo i něco stylově jedinečného. Nejlepší autoři obou serverů se dlouhodobě inspirovali navzájem, aniž by měly knižně vydáno.
lucie.médea.
25. 04. 2013Mám načteno. Předpokládala jsem to. Gratuluji.
aleš-novák
25. 04. 2013Literu za poezii dostal Jakub Řehák za svou druhou sbírku Past na Brigitu (vydalo fra). Autor upoutal již prvotinou Světla mezi prkny, která byla v roce 2009 nominována na cenu Magnesia Litera i na Cenu Jiřího Ortena. V Pasti na Brigitu podle poroty rozvíjí klíčové prvky své poetiky, která navazuje na dědictví avantgardy, zároveň ji prohlubuje a posunuje dál.
Závěrečnou poemu Yellow Umbrella označují za jeden z vrcholů české poezie posledních let. (www.lidovky.cz)