Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProč nechal Goethe tak dlouho umírat Werthera?
Autor
hynajs
Copak se nenatrápil dost při psaní dopisů Vilémovi? Proč ho musel autor ještě trápit mnohahodinovým umíráním? Nestačilo, že byl tolik zžírán nešťastnou láskou? Je to projev nějakého sadismu, nebo tím chtěl autor prohloubit utpení za účelem vícerého ronění slz nad jeho románem a tím si získání snad i větší popularity?
kua..mít ho tak po ruce..dostal byl pár facek
39 názorů
Myslím, že je to kvůli tomu, aby se to vpilo víc do čtenářů, aby se v tom víc utápěli a víc to prožívali. Alespoň na mě to tak působí.
ked uz mal nadpis: "Utrpenie..."tak ho nemohol nechat len tak odstrelit ..
to je samozřejmě pravda, jen jsem tím chtěla říct, že je to nakonec možná dobře
Když vezmeme v potaz, kolik toto dílo vyvolalo v té době sebevražed, vzhledem k tomu, že se v mladém Werherovi vzhlédlo tolik lidí, bylo by číslo obětí jistě mnohem vyšší, kdyby umírání nepopsal jako utrpení.
werther kaziil skoro všechno co dělal ne? prototyp utrápeného budižkničemu co má víc peněz než rozumu... a tak i tu sebevraždu udělal špatně
https://www.youtube.com/watch?v=VrMIrRb4d10
johan wolfgang fon géte, ty čteš géteho? :-DDD
hutare, je hezké, že ovládáš několik lekcí angličtiny a že se tu tím chlubíš, ovšem od redaktora bych čekal víc - ehm, kecám, nečekal
p.s. překládal jsem joyce v devíti..
Ach ano, první dekadentní román v dějinách evropské literatury! Werther, ten hňup, co místo toho, aby makal na díle Božím, tak se toulá po kopcích kolem Wetzlaru s Homérem v podpaždí, vyžívá se v návštěvách plebejců, píše dlouhé soužené dopisy, ve společnosti se nedovede nic než ztrapnit, a jak od začátku do konce neví, že ten rokokovej gruppen je ve skutečnosti jen naoko, že mu Lottka nikdy nedá, protože je zcela jednoduše zasnoubená s tím bezkrevným konjunkturním přívržencem.
Markýz de Sade je jen o 9 let starší než Goethe, byli to prakticky současníci, teď jsem dočetl v angličtině kompletní verzi Julietty a když to srovnám se Spřízněni volbou, tak jedinej rozdíl je v tom, že jeden je perverzní Francouz a druhej je nafoukanej Germán - dvě stránky téže doby, téže literatury, žeru je oba dva
Octopus de Sade
04. 05. 2013kto je gothe?
jejdavilda
04. 05. 2013aby mohl být pohřben pod lípou
Osobně soudím, že si na chvíli odskočil udělat něco jiného a zapomněl na něj. Až po delší době si všiml, že mu tam ještě bublá a dorazil ho.
aleš-novák
03. 05. 2013tenkrát si ještě na všem nechávali záležet...