Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sex61x (Měním)
Autor
Můra73
Měním kalendář –
z loňského roku zůstal
obrys na stěně.
20 názorů
Díky za zastavení. Haiku fotografie je fotografií okamžiku, který zpravidla není strnulý. Může popisovat mihnutí úsměvu, zvuk svištění křídel, ticho v letu sovy, chlad sněhové vločky, vůni babiččina pokoje, chuť nedělního oběda. Do haiku lze vepsat všechno, co lze zachytit smysly, v tom se od fotografického snímku trochu liší.
Měním kalendář přesně vystihlo situaci, v jaké text vznikl. V textu už je použitý výraz "loňský rok", je tak jasné, že kalendář je nový. Haiku má být maximálně úsporné, není v něm prostor psát o jednom motivu dvakrát ve stejném významu.
Pro mě je (v tuhle chvíli) tenhle text dokončený, potřebuji se věnovat těm, u kterých stejný pocit nemám. :)
Neznám teorii haiku. Možná mé pocity jsou veskrze subjektivní. Lehce bych to pozměnil a bylo by to pro mne naprosto dokonalé. Mám rád když je haiku jako fotografie, ve slově měním je pro mne příliš pohybu. Ale dost možná jsem mimo mísu.
Nový kalendář –
z loňského roku zůstal
obrys na stěně.
Tohle je jedno z Tvých nejlepších haiku - na zlatý výběr už to sice asi nebude, ale aspoň jeden...
Jarmila_Maršálová
06. 01. 2014tak ještě vymalovat))
Tohle je za posledních několik měsíců nejlepší haiku, jaké jsem (nejen od tebe) četl. Vyvolává to ve mně (jako by automaticky) sumu obrazů a emocí - tohle se opravdu povedlo...
Haiku jsou ošemetná.
Je to zenové aspoň trochu, ale zase ne příliš přírodní, že jo.
Ovšem proč rovnou podle škatulek. Hezky zachycená blesková myšlenka a o haiku se hádat nechci :-)
Evženie Brambůrková
05. 01. 2014Třeba i pěkných vzpomínek zůstavo víc.*
Talu ben Kohelet
05. 01. 2014Zůstalo po něm také mnoho krásných básní... A jistě zůstane i po tom, který začíná. *
Stárnoucí vlk
05. 01. 2014krásný obrázek :)