Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePodobojí
Autor
Oldjerry
dny s tebou
jsou jak čerstvý chleba
křupavé, měkké i voňavé
s kmínem na horní kůrce
noci jako Chablis
kulaté, plné a zlaté
věřím v boha,
který není křesťan
ale
těším se na přijímání
podobojí
26 názorů
Pustím si klávesnici na špacír: Podle posledních výsledků bádání je náš Vesmír starý 14,5 miliardy let (kolikpak má asi penzi?) Historie člověka od prvního humanoidního primáta se odhaduje na 2 miliony let. Pokrok se popřít nedá, ale...
...co když někde ve vesmíru, nebo přímo v galaxii, se život a nějaká civilizace začaly formovat už třeba před dvěma miliardami let? umíte si jen mlhavě představit čeho by mohli už dosáhnout za historii tisíckrát delší, než je ta naše? Mohla by najít nejen způsob cestování vesmírem, ale možná i časem a dokonce napříč soustavami založenými na více, než třech rozměrech. Mohla by ovlivnit vznik života na vhodných planetách a třeba i ovlivňovat DNA organizmů na nich. Nebyl by to v našich podmínkách fenomén, jemuž by slušelo říkat Bůh?
Nebudu víc rozvádět myšlenku, už by to bylo obtížné a také ještě více spekulativní, než to, co jsem tu už načrtl. Třeba i to, že můžeme být součástmi biologického stroje stvořeného (zkonstruovaného) s neznámým cílem. Možná dokonce, že jsme jen trochu ušlechtilejší odpad daleko důležitějšího děje a procesu... patřilo by nám více skromnosti.
Diano - chce to číst jako celek - vždyť to tam je... nevíme, co je Bůh a myslím, že ani v dalekém budoucnu to nikdo z lidí nepochopí. Asi je k tomu potřebná ta transformace, kterou nazýváme smrtí... a možná ještě další, o které už nemáme ani zdání...
Odpovím otázkou: připouštějí katolíci a křesťané obecně, že je Bůh jiný, než křesťanský?
Jednou se lidé vrátí k počátku: budou vědět, že je Bůh, nebudou se snažit objevit jeho podstatu, nepolezou mu do řiti a nebudou od něj čekat, že se jimi bude zabývat více, než jinými věcmi ve vesmíru... Děkuji, že jste četli... avizo jsem dal všem, protože tento názor je součástí mého kréda....
Jste oba prdlí! :-)))))))) chléb má na své kulaté a voňavé kůrce nápis "Kvasný chléb" Tomuto Bohu teda věřím... zatím :-))))))))))))))
Je to dobré.
Jenom verš "věřím v boha, který není křesťan" ve mně vyvolává otázku, jestli to má být bůh obecný?
Je to dobré.
Jenom verš "věřím v boha, který není křesťan" ve mně vyvolává otázku, jestli to má být bůh obecný?
děkuji všem za vstupy, není o čem polemizovat - láska a bůh totéž jsou...
Martas1985
26. 03. 2014marcela.m.
26. 03. 2014**