Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBlatný
Autor
Karpatský knihomoľ
Myslievam na Verše Ivana Blatného
ktoré som nezohnal nehľadiac na ich cenu
v predajniach s knihami Všetky som obehol
Mám len ich kópiu stiahnutú prefotenú
nejhezčí na kráse je totiž, když má kaz
Pri stránke päťstopäť zakaždým pohnem rukou
odhŕňam s veršami sfotený ľudský vlas
Netuším koľkokrát som do tej knihy fúkol
29 názorů
Zeanddrich E.
27. 02. 2021.. .
Karpatský knihomoľ
23. 10. 2020j.f., som rád že je v poriadku ;-)
Radovan Jiří Voříšek
05. 11. 2019ano, vystihuje Blatného dílo, styl
Karpatský knihomoľ
12. 12. 2017Aššurballit dík že si sa zastavil. Nenapadlo by ma, že sa na to dá pozerať aj takto.
Aššurballit
12. 12. 2017nemam uz rad tento typ basni o basnikoch. jednak mi to pride zbytocne pateticke a jednak mi to /mozno nepravom/ znie mi to trochu ako skryvanie sa za osobnost. aj ked berem ze toto neni extrem ako gabo nemeth:-)
Karpatský knihomoľ
30. 09. 2016RUZIGEL vďaka.
Karpatský knihomoľ
05. 06. 2016martinez ďakujem, aj za link na video, pekné
Karpatský knihomoľ
06. 03. 2016Ďakujem bixley. Áno tvoj nickname je dobrou indíciou nasmerovanou na Blatného ale že ste v príbuzenstve by som si netrúfol povedať. Reinerov Román o Ivanu Blatném som nečítal. Posledné roky čítam z beletrie v podstate iba poéziu.
Pěkné. Jak jsi asi pochopil z mé přezdívky, jsem vzdálená příbuzná Ivana Blatného. Četl jsi Román o Ivanu Blatném?
Karpatský knihomoľ
23. 02. 2016Ďakujem Markel.
Karpatský knihomoľ
23. 04. 2015Ďakujem za odozvu aj kritiku.
Ten alexandrín (metrum básne) si neodpozoroval (zrejme od Blatného) zle, ale čo ten šiesty verš, tam to poťahalo za ucho – chýba cezúra a tak je to len „obyčajný“ jamb. Nemohol by si pohnúť rukou pri stránke päťstopäť? Pri stránke päťstopäť, tam stále pohnem rukou. Ide o tú pauzu. Dobrá je intonačná, vetná, ale stačí aj medzislovný predel. (Pri stránke päťstopäť nevdojak pohnem rukou) Siedmy verš je... no krkolomný. Brr. Inak báseň vyznieva dosť jednorozmerne a tak úctivo opatrne, trochu málokrvne. Prvá strofa to je načisto prozaický povzdych, taký kontrastný k zvolenej vznešenej forme, až som ňuchal parodizačný zámer a očakával nejaké ironické rozvedenie, pointovanie, ale Tvoj úmysel bol asi „príliš vážny“, takže sa nič tak nekonalo; práve naopak, v druhej strofe už na mňa vykukli čertove rožky pátosu.
Karpatský knihomoľ
21. 04. 2015Texty a dokumenty som mal požičané ale nemyslím si, že ju ešte niekedy budem chcieť čítať, na rozdiel od jeho básní ku ktorým sa stále vraciam.
Miroslawek
21. 04. 2015A co Texty a dokumenty 1930-1948? (Atlantis, Brno, 1999)
Karpatský knihomoľ
20. 04. 2015Josephina, jeho zbierky mám všetky. Nie však knihu Verše 1933-1953, tam sú aj básne nezaradené do zbierok a preklady.
ani v českých knihkupectvích a knihovnách?
IB
***
I am a stranger in this countryI don´t know what fish I fishall what I want is to stay alivethere is no time to stopPůjdeme na svařené vínobabička přidá do něj skořici Zimtnezapomene se napudrovati na její škaredý nos slétne elegancemíč je v brance.