Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZprávy z kuchyně
Autor
Lnice
Kuchyňským robotem drtím
drobná zrna
rozradostněná
brzy vdechnu kouř z hrnku kávy
kávovar se trochu kaboní
rychle škarohlída pohladím
z okna mě sleduje moucha Irča
mám ji ráda
píše hezké básně a texty
dostala výběr od a2a2a
mrkám na ni
( umí si krásně umývat nohy
jenom to dělá hrozně často
musím se jí na to zeptat
až budeme spolu srkat to kafe)
mouční červi se na mě zlobí
beru jim podestýlku
na vánočku
Ale hoši, já vám koupím novou...
vařečkou vařím vřelý vývar z volských ok
jak se na mě ukřivděně dívají
stydím se
(brzo už ale budou natvrdo)
z trouby bečí jehně
snaží se kopýtky prokopnout dvířka
Tak pojď sem, beru ho do náruče
naobědváme se až zítra, když myslíš..
naliju do misky vodu
muselo mu být dost horko
(obvykle peču na 220°C)
v ledničce je boží dopuštění
vejce se hádají s kuřecími křídly
kdo byl dřív
zda ony nebo slepice
do toho jim sekunduje uzený čuník
beztak to celé vyprovokoval
(snad už ho brzy sníme, než se začne kazit)
s mou výhružkou
že zapnu mražení
hádka utichá
ach, jak já jsem nerada přísná...
ale konečně je trocha klidu
pustím si Ave Maria
a popíjím s Irčou tu kávu
klábosíme
je nám fajn
(ty nohy si myje tak často, protože je moucha a musí se udržet na stropě)
Žasnu! Kdo z nás to má lehké...
35 názorů
Miroslawek
14. 01. 2016Vidím velké strukturní paralely mezi textem tvým a tam citovaným textem pana Krále, atakdále... ;)
Přečetl a nedal.
Mirdo Hrozný- Spořivý mně zase uniká spojitost mezi včerejším Lyrykovým příspěvkem a Zprávami z kuchyně:-))) Ale jako prostou ženu mě velice těší, že už jsi tomu dal skoro tip, tedy nemusíme tomu říkat skoro tip, já bych tomu klidně říkala tip...Vím, že jsi Spořivý, ale nechceš si přečíst mé dílko Zprávy z výletu? Třeba bys tam skoro tip taky dal.-)
Miroslawek
13. 01. 2016V kontextu včerejšího Lyrykova příspěvku jsem se skutečně pobavil. Bez toho by ovšem ta zábava byla mnohem menší. A možná mi uniká kontext jiný. Takže, jakkoli to bylo milé čtení, nakonec odejdu bez tipu. Ale váhal jsem ;)))
Mirda Hrozný-Spořivý
jasněže Gora není moucha, jednou si ale posteskla, že by chtěla být mouchou u nás v koupelně a tak jsem jí vyhověla, i když je v kuchyni:-)
Díky Kolobajdo:-)
Ano, tak to jo. Hotová Kuchyňská revue - ale moucha má maličký mozek, tak o ní neví... (a já zase nevím, že by Gora byla moucha) : -)) /**
slunceblunce
03. 01. 2016milé povídání, Irča je super... taky mám jednu tady a furt mě kadí na monitor :)))))
Potemník v mouce na halušky,
okolo zelí kvasné mušky.
V uzeném hledám bílé červy...
Vaření – to chce pevné nervy ! ***
a2a2a : děkuji moc za výběr:-) udělal mi radost:-) taky přeji šťastný nový rok :-)
danny, 4U, gabi : díky*
Stárnoucí vlku: díky za titul miloučká blbůstka:-)
Veru: třeba někdo začne vydávat časopis Kuchyňská revue a bude plný takovýchto situací ze života
aleš: s případnými dotazy se obracej na Irču:-) díky.-)
aleš-novák
02. 01. 2016čistota nohou zvyšuje přilnavost na stropě? to musím vyzkoušet...:o)
Veronika Zábrahová
02. 01. 2016Leni, jedno z Tvých nejkrásnějších děl - pro mne. Má to vtip, šarm... zkrátka hotová Kuchyňská revue :-)).
Stárnoucí vlk
01. 01. 2016je to taková miloučká blbůstka, kupodivu jsem ji dočetl do konce a to dlouhé texty nemám moc v oblibě )
aha .) nevěděl jsem, že moucha Irča tady má nick Gora, setkávám se s literární mouchou poprvé, ale člověk musí být připraven na všechno .)
No uznejte, posouvají mne do dějin, nemohu být nevděčný a Zdeňkovi, stejně jako vám ostatním dobrý nový rok, Zdeňkovi navíc dík za povzbuzující práci zde.
děkuju moc vám všem za čtení a komentíky:-)
já se tedy musím s velkou lítostí omluvit, že jsem vás všechny obelhala, já totiž kávu nepiju už dobrých osm let.-( jenže čaj se jaksi nedá vařit v kávovaru, ani nemá zrna, která by se dala pomlet ...Ale jinak, vše ostatní je pravda pravdoucí:-)!
mouchy si krásně myjí nohy tím, jak jimi pořád dokola třou, nikdy jsi to Vigan neviděla? počkej na léto .-)
jídla už moc nemáme, všechno jsme snědli, naštěstí i toho otravného uzeného čuníka, ale já to tvořila už před vánoci.-)
Lyryku: díky za výběr:-) moc:-) Ale troufám si upozornit na to, že si stojím za tím, že je to blbůstka a dávat výběr za blbůstku je blbost, nebo ne? Tak já budu muset napsat něco o sobě , že jsem od tebe dostala výběr, aby ses taky zapsal do místních dějin a nejlepší by bylo, kdybych za to dostala výběr od a2a2a, ale tomu moc nedávám šanci:-)) Irča je přece Gora!
Goro, ještě jednou dík:-)!
Evženie Brambůrková
01. 01. 2016Vy máte ještě nějaké jídlo?????!!!!!!! /T
Mytí nohou je údělem nás, much a jiného obtížného hmyzu... Jsi originální veršotepka a mám tě ráda.../T.
já tedy Irču nečet, jinak bych jí asi, možná už ze známosti s tebou, dal taky výběr a vstoupil tím do místních dějin :) až ti to jednou vydají bude tam a2a2a :(