Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMarsyás
Autor
Umbratica
Marsyás
Tahací harmonika
zatáhla náměstí o sto let nazpět -
Žebrák odkudsi z Balkánu
hraje skoro jak Marsyás
a přesto má v odřeném futrálu
namísto mincí
jenom pár sněhových vloček
Chodci jsou právětak lhostejní
jako sochy a holubi
Jako ti svatí nad davem
co mají oči jen pro nebe
jako ti ptáci se sklopenou hlavou
co mají oči jen pro drobečky
Tahací harmonika
zatáhla náměstí o sto let nazpět -
Udává rytmus
zrychleným krokům kolem
udává rytmus míjení
zní jako doprovod k němému filmu
s početným komparsem
...Kdo by se shlukoval do hloučků ?
A kdo by už naslouchal s posvátnou úctou
pouhému žebrákovi ?
Apollón může být v klidu
Dnešní lid otupěl
Jen vidí - neslyší
vůbec neslyší v Marsyovi
božího soka
31 názorů
blacku,
děkuji za zastavení a za uznání. - Každý z nás si potrpí na jinou grafiku,s tím už se nedá nic dělat.
Lnice,Goro,Čudlo,Markel,Petře,4U,Jaroslave,Josephino,Penumbro,
moc děkuji za podporu a tip a mám pro vás nový zážitek. - Včera jsem opět jela oním velkým městem autem po jedné z hlavních ulic,když tu vidím,že na malém náměstíčku postávají hloučky a pohupují se v rytmu.Zároveň slyším tóny elektrické kytary a posléze vidím i jakéhosi mladíka na balkoně historické budovy s kuželkovou balustrádou. Nevím,o co šlo,musela jsem jet dál,ale za to už vím,že záleží na tom kdo a co hraje a nezáleží až tak na tom jak.
Jaroslav Popelínský
30. 04. 2016tip, (nejen) pro druhou sloku
Lhostejní chodci, svatí nad davem mají své nebe, ptáči na zemi drobečky a v odřeném futrálu jen sněhové vločky... je to na výběr /***
viděla jsem to přímo před sebou a navíc, syn hraje na tahací harmoniku a myslím, že dobře, živí se tím, krásná atmosféra *
Minulou sobotu jsem procházel Karlův most. Takového slepého harmonikáře jsem tam viděl a byl na tom stejně. /*
srozumeni,
ten případ,který popisuješ,by mě strašně zajímal. Kdysi jsem viděla americký film o geniálním skladateli,který se propadl mezi bezdomovce kvůli duševní chorobě. - Celé roky nikdo nepoznal až do chvíle,kdy se zeptal (ovšemže "náhodou") jednoho universitního hudebního vědce "Kravat'áku,nemáš u sebe tužku ? Potřeboval bych si zapsat nějaký noty,co mě zrovna napadaj"
agáto,
souhlas. Tady na Písmáku takových lidí ,kteří hledají krásu,potkáš dost,ale na ulici míň a míň. Ale to je jen moje osobní zkušenost a jiní mohou mít zkušenosti jiné.
lidi hledaj krásu a ne že ne... pořád víc a pořád častěji... až jednou půjdu ulicí, potkám nás sedět na obrubnících ... :))
srozumení,
mě hlavně překvapilo to,jak výborně ten chlapík hrál. Byly to sice jakési operetní melodie a neznámé lidové písně(ten člověk vypadal jako Rumun nebo tak něco),ale bylo to zahrané bravurně. - Nikdo to ovšem vůbec neposlouchal. Možná kdyby hrál na elektrickou kytaru blues,lidi by se zastavovali. - To nevím. To je pro mě otázka.
Kočkodane,srozumeni,
jsem ráda,že jsou taky lidi jako jste vy.Ale kdybych byla žebračka(například žebravá houslistka),asi bych si neuměla představit,že takových lidí jako vy je tolik,aby mě udrželi při životě.
Lyryku,
díky za výběr. - - A jen mě tak napadlo,že bych asi měla zařazovat více antických námětů.
Goro,
moc děkuji za chválu.
lawenderre,
byla jsem v úterý v jednom velkém městě.Na jednom nároží hrál tenhle žebrák,na druhém skupina Indiánů zpívala a hrála na píšt'aly. Všeobecná lhostejnost byla tak velká,že mě to až šokovalo.
Tak málo času na krásu, na hudbu a poezii má dnešní ulice, natožpak na žebráka:)* Půjdu se podívat do ulic Sebesama ...
aleš-novák
28. 04. 2016"...Satyra k hrůze všech zaživa z kůže stáhnou..."