Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte septáci letící
Autor
Štírka
ptáci letící
jihu vstříc
si vyprávějí
o dlouhé cestě
cíli v dáli
o naději
a jestli
nedoletí
cíl znají
jejich děti
či děti dětí
cesta je dlouhá
cíl se nemění
a pravda
věčnosti
jim dává
znamení
25 názorů
Jani, podruhé Tě dnes zdravím a moc ráda potkávám. Díky za komentář. U nás je dnes první den se sněhovým popraškem... tak hezký den i do Tvých končin ... :-)
Štírko, báseň je moc hezká a připomněla mi dokumentární filmy o stěhování ptáků :-))) TIP
Snake: promyšlené, dobrá kritika.... díky. Víš, nad tím koncem jsem díky Tobě prožila dost dlouhou chvilku.... a pak to potvrdila. Tahle kombinace dětské lehkosti a šáhnutí zcela někam jinam je prostě ve mně. A báseň je také o prvotních vjemech a pocitech.... a když nechceš rozebírat, dává něco jiného a věci i v této podobě do sebe zapadnou.... (je to samozřejmě jen můj názor.... ) Tak hezký večer :-)
OldJerry: Ty ale umíš potěšít !!! Díky, v tomhle podzimním předvoji zimy s venkovní teplotou 3 stupně je každé teplé slovo vítáno.... Tak ať žije další jaro.... (já zimu nemusím....)
Dlouhá cesta a cíl v dáli mi nevadily, to mi z nějakého důvodu nepřišlo nepochopitelné. Ale pravda je, že je to možná až zbytečně rozkouskované. Rozdělení do veršů by mělo být především funkční, taky mi to příde možná až samoúčelné (pokud jsem tedy nepřehlédl nějaký sekundární výstavbový plán). Jinak ale souhlasím, že je to příjemné a melodické - i téma je pěkné. Mně tam naopajk nejvíc vadí ta genitivní metafora v závěru. Přijde mi, že text je až dětsky lehký - a najednou ta těžká váha na konec (pravda věčnosti).
Písmák technicky kulhá, už není tak uživatelsky přívětivý, jako za Dera,
Jardo Polakoviči, vrať se....
ale Štírka je furt dobrá.
Štírko - zůstaň!!! *
Ahojky, snad nejsem urazliva ....Dik za pokec :-)
Uzijte si hezke chozeni mezi kapkami deste ....
Whitesnake
04. 10. 2016Štírko, zlobíš se? Pokud jo, tzak přijmi omluvu, nebylo to myšleno zle, agáta mě snad zná, že až takový grázl nejsem.
nejsem advokát, ale to si fakt nezasloužila :)) ta báseňka má něco do sebe...
Whitesnake
04. 10. 2016já znám o dětech, cestách a jiných radostech jinou:
Letí prase
Na své trase
Letí letí
Pozoruje děti
Děti zase
Pozorují
Prase
ps. snad jsem autorku neurazil, to nebylo nic proti níí ani proti dílku zde :-)
já když si jí čtu potřetí a počtvttý, zjiˇštuju, že je moc pěkná a melodická... dávám tip :)))
Whitesnake
04. 10. 2016už jsem skutečně pochopil, že si povídají o cestě a o cíli, ale to nic nemění na tom, že by to čtenář (byť mdlé mysli, jako v tuto chvíli já) neměl usilovně dešifrovat, ale mělo by to být napsáno elegantněji...
ono kdyby to bylo na jednom řádku a byly tam interpunkce, vypadalo by to přehledně ... přečti si to ještě jednou a zapadne ti to :)
Whitesnake
04. 10. 2016agie a jo, ale je to strašně nešikovné....
Whitesnake
04. 10. 2016Mě tam vadí (a pořád to tam zůstává) především to "o dlouhé cestě cíli v dáli" - tomu nerozumím. Jak je to myšleno?
bylo nebylo..... ten editor mi nesedí.... a díky: shlédla jsem :-) a snadopravila
Pěkný námět spirituální básně. Teď už jen tu báseň z něj opravdu udělat.
Whitesnake
04. 10. 2016nevadí "báseň" ve formě jakési prózy, jen prosím - přečti po sobě ještě jednou. Díky.