Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStará adresa
Autor
Alenakar
Stará adresa
Dům prázdný - jenom po obrazech
ty světlé skvrny na stěnách
po lůžku pírko na podlaze
lat' pod botou vždy zasténá
když sem tam bloumám ztichlým bytem
a prsty hladí tapety
Prach na podlaze z prken sbité
je při chuti - má apetit
At' spolyká co ještě zbylo
v mé unavené paměti !
Na oknech jíní venku bílo
mé naivní sny ve smetí
tam dole vůz na kterém čeká
pod modrou plachtou nábytek...
Tak líně tekl román - řeka
pak splav...a je to odbyté
31 názorů
pepři,
myslela jsem, že máš na mysli německou knížku pro děti Karel, Jarda und das wahre leben od Scheily Och. Pokud mě přirovnáváš k Erbenovi, pokládám to za čest. Dík.
Upřímně řečeno Káju Jardu neznám. Musela jsem si to vyguglit. Autorka Scheila Och je pro mne neznámou pevninou.
Tu básničku po letech vnímám jako textík.
Píšu a myslím v jinotajích a symbolech a proto se domnívám,že tak činí i jiní. Občas se mi stane,že když někomu napíšu kritiku,mluví o "nadinterpretaci" - prý vidím v jeho básničce víc,než tam ve skutečnosti je. I tvou poznámku jsem si tedy "nadinterpretovala".- Ano je to básnička o stěhování. Pro někoho v běžném smyslu toho slova,pro jiného v přeneseném smyslu toho slova. - Sama jsem často dost ironická,proto jsem hledala ironii i tam,kde nebyla. Tak promiň.
dark matters
17. 07. 2017ale to vôbec nie. ani by mi nenapadlo, že sa moja poznámka dá interpretovať takto. a pre istotu: nie som teraz ironická. myslela som to čisto len k básni. k tomu, o čom ten text je.
Jak jsi tedy mínila svou otázku o "odstěhování" ? - Brala jsem to tak,že si myslíš,že se s Písmákem už loučím.
dark matters
17. 07. 2017Prečo by si mi mala strašne vadiť?
Musím tě zklamat ,milá Dark. Je to pouze popis stěhování od jedné poetiky k poetice jiné. Pokud ti na Písmáku tak strašně vadím,nebylo by nejlepší,kdyby sis mě prostě nevšímala ? Také si tě už nebudu všímat a všechno bude O.K.. O.K. ?
dark matters
13. 07. 2017toto je opis odsťahovania, všakáno!:-)
Josef Kainar byl jako textař třída,ale politicky to byla velmi problematická persóna,na čemž jsem se shodla s kvajem.
Dneska jsem vložila do Arény básničku "Bílé vrány". Co myslíš ,mohlo by třeba tohle fungovat jako textík ?
aleš-novák
13. 07. 2017mimochodem: autor textu písně Odjezd je Josef Kainar...
Aleši,
Prokopova písnička se mi líbí. Neznala jsem ji. - Je to víc nad věcí,je to uvolněnější a nostalgicky pohodovější než moje dílko.
Ruzigel,Yane,
doufám,že až tak smutné to zase není. Vždycky musí být něco starého ukončeno,aby mohlo něco nového začít.
aleš-novák
12. 07. 2017když to čtu znovu s představou písně, vyvolalo to ve mně nostalgii dávného songu
Myslela jsem to jako takový textík. Kdyby si to někdo vzal a zhudebnil to,budu jen ráda. Díky za tip.
srozumeni,Čudlo,
je to odbyté a odžité,ale vzpomínky zůstávají, i když o to člověk nestojí.Děkuji za tip.
Takže budu,doufat knihomole,že se třeba nějaký hudebník najde.
Dodolo,iluze do smetí patří,ale vzpomínky ne. Ani ty špatné. Myslí,že zapomínat bychom neměli na nic.
Karpatský knihomoľ
10. 07. 2017Alenakar, prečo nie, ak by to niekto zhudobnil. Myslím, že textári to majú ťažšie s písaním textu na už existujúcu hudbu keď sú limitovaní dĺžkou slabík. Asi nezávideniahodná drina.
Rytmus básně plyne jako ten čas. Ale všechno, co spolyká, co se ocitne ve smetí, s námi stejně zůstává dál...
Smutné ? - Ani ne. Vždycky je lepší být realistou než snílkem a taky je lepší se čas od času přestěhovat. Nové podněty nutí mysl pracovat. Stereotyp vede jen k dalšímu stereotypu.
Karpatský knihomoľ
10. 07. 2017Pekná
Je to možná takový pokus o textík,Goro. Dám na tebe a tu pomlčku tam vložím.