Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNebe - peklo - ráj
Autor
Alenakar
Nebe - peklo - ráj
(z letní dílny Pana "Básníka" , 31.7.2017)
Žár zažírá se do prázdného rynku
a rozpaluje černé tváře soch
Když zapomenu na barokní sloh
dnes připadám si jako v městě Inků
sám opuštěný ztracen mezi světci
na vylidněném žhavém náměstí...
Dík za stín který vrhá naštěstí
sloup morový co nechali tu předci
Stín - lavička pár palem v květináči
a nikde nikdo - horrorový klid...
Kam vypařil se bohabojný lid ?
Což krysař kdesi po polích jej vláčí ?
Chrám bez turistů věže bez poštolek
snad odletěly tam co holubi...
To vedro - vedro - to mne zahubí
když marně hledám zahrádku a stolek
a modlím se už k pivu a ne k Bohu
jsa z ráje vyhnán mečem plamenným
- Než nebe z něhož zbyly kameny
to peklo spíš kde pivo dát si mohu !
26 názorů
kvaji,
díky za pochvalu. Pan "Básník" na rozdíl ode mne pivo pije,a tak doufám,že bude lidem bližší než já - abstinentka.
Čudlo,Diano,blackie,Dodolo,Josephino,
jsem ráda,že je vám Pan "Básník" aspoň trochu sympatický a bude si tím pádem moci žít dál vlastním životem.
nejdřív jsem si myslela, žes zůstala jako poslední v egyptský Hurghádě a toužíš po pivu a domově!
Velmi ilustrativní... tak mám pocit, že Pana Básníka vedro hned tak nezahubí, má tuhý kořen
blacksabbath
01. 08. 2017s večerním ochlezením ....přišly verše...Pana "Básníka" ........a čtu je a čtu...pořád dokola....sloh ....těch slov... proniknul až do dřeně.....sedlo mi to ....jako večerní chlazené..............*/****
.
Aspoň že se objevili Japonci. Třeba budou tak hodní,že nabídnou Panu Básníkovi trochu saké. Díky,Kočkodane.
Skoro ses trefil Yane,srdíčko přestane být pro "jednu jistou".
Díky za tip,Yane,jen se tak nějak neobjevil.
Srdíčko je o tom,jak starý pán narazil v parku na srdíčko vyryté v kůře stromu jeho vlastní rukou před padesáti lety. Námět je kýčovitý slad'ák,ale závěr možná překvapí.
Díky,Aleši,
vidím,že jako chlap , aspoň co se téhle básničky týče , Pana "Básníka" lepe chápeš. Agáta ovšem zase bude P.B. možná lépe chápat,až starý pán začne řešit své citové problémy.
aleši, to bohdá nebude, aby se dala alenakar odradit, to bych si jinak odpustila :)))
aleš-novák
01. 08. 2017co taky ve městě v poledním žáru...
nenech se agátou odradit od svého vybroušeného archaizujícího stylu...:o)
Ale já se průběžně pokouším i o textíky,Agáto. Zrovna ted' mám jeden v aréně. Jenže "dědula" má většinou větší úspěch ,než ty textíky a taky se snažím,aby "dědula" měl co říci mezi řádky. ...Hrozně nerada mluvím o sobě a o svých osudových problémech třeba milostného rázu. - To Pan "Básník" je mnohem otevřenější a píše i milostnou poezii. Zrovna minulý týden napsal jeden takový kousek. Jmenuje se Srdíčko.
si někdy říkám, že jsi pěkně tvrdohlavá... nechceš psát o mně??
rytmus jíš tutově k obědu a k večeři si dáváš pár rýmů... ještě kdybys tomu dala kapku modernější kabátek... to budeš o tom dědulovi psát celé léto??
ale jak píšu, umíš
Díky ,Goro,
taky sis všimla,jak jsou ted' městská centra přes poledne vylidněná ? Doufám,že včera P."B". nějakou hospůdku našel a doufám,že se mi ještě ozve.