Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZASE TY ZVLÁŠTNÍ VÁNOCE
Autor
srozumeni
54 názorů
Děkuji. Člověka to aspoň přiměje si to znova po letech přečíst. Moc se ty letošní Vánoce nelišily....
ale ano, je to ženské psaní, ženská literatura, je to ženský zápas o lidskost. A jakéže zbraně ženy používají? Máme holé ruce? Měkké, růžové a rozpraskané, se záděry kolem okousaných nehtů? Komu že to maminka v neděli volala, že to na silnicích klouže, ačkoliv jel do práce až v pondělí?
můj strejda, matčin nejmladší brácha, má parkinsona. Papežskou diagnózu.
Od začátku mi připadá, že je to celé hlavně o jídle, což ten textík v mých očích trochu shazuje. S dočítáním ke konci mi ale dochází, že je to také (a především) o lidech, a to jídlo je zde jen jakousi ilustrací. Nebo snad materiálem, z něhož jsou lidé postaveni... Tip.
Próza_měsíce
02. 01. 2018srozumění, souhlasíš s nominací do PM za prosinec?
Dílo je strašně zranitelné, ale přesto jasně určeno čtenářům. V současnosti, kdy armády teoretiků rozebírají Můj boj, je zvláštním způsobem aktuální, vzniká pomyslný trend "čím autentičtější záznam, tím blíž umění", což je silně riskatní, ale podle mého má vždy poslední slovo....umění. Někdo to prostě zvládne a dokonce může mít štěstí. Trefí se.
tohle mne zajímá.
ten risk.
ten zápas.
o lidskost.
Víme, jak to CHT myslel...jako že co nedořečeno, cenné minimálně stejně jako co napsáno, je tak?? Tlumočnice G.
už to někdo nominoval do PM?
já bych chtěl, koncept je jasný. dílo je skvělé tím, co psáno není.
gabi tá istá
27. 12. 2017vytlačila som si a dala prečítať mojim dievčatám...Monka potichučky prečítala a odložila, Petra - tak pekne smutné, povedala
Jiřinko, máš můj obdiv. Přeji Ti hodně štěstí, spokojenosti a hlavně zdraví v novém roce 2018. TIP
gabi tá istá
26. 12. 2017Ďakujem trojkovému, že komentár napísal aj za mňa a tebe, že píšeš *
blacksabbath
26. 12. 2017Ráda jsem četla...........asi se opakuji...ale......jsi prostě "Mama".....do nového roku přeji spoustu krásných chvil.........................
Vrátilas mě do časů, kdy mě taky fascinovala káča a podobná hejblata, houpací panenky, ve kterých to mnohohlasně cinkalo, prostě znáš svého syna... dík i za tuto připomínku dětství:)
Moc pěkně a láskyplně napsáno. Tak ať jsou ty další Vánoce čím dál lepší! *******
Evženie Brambůrková
25. 12. 2017Že by snad i trocha pohody? Moc bych ti přála krásné svátky a mnoho pohody i do dalšího roku. /T
Jiřinko, niekedy sa ťažko hľadajú slová, tak len ticho čítam a skláňam sa obdivom...koľko malicherností ma dokáže znervózniť, pokaziť deň, pritom je môj život celkom jednoduchý v porovnaní s Tvojim...srdce mamy je obrovské a to Tvoje obzvlášť...pokojný zvyšok sviatkov prajem
Už dlouho jsem ti nic nekomentoval, ale čtu, co napíšeš. A vždycky, jako i teď, je to pěkné.
Rád Tě čtu a znovu jsem se pozastavil nad tou lehkostí sdělení. Jakoby o nic nešlo, prostě normální vánoce, život se vší vážností a lehkostí zároveň. A ještě nám o tom od plotny podat zprávu. Vše nej v novém roce Jiři.