Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZtratila se Eliška
Autor
Movsar
Ztratila se Eliška
Na světě je teprve dva roky a už se rozhodla poznat ho na vlastní pěst. Vlastně tlapičku, Eliška je tchořice. Tak teď smutně kouká z černobílé fotky přilepené na pouliční lampě. A v záplavě červencového slunce bledne smutná zpráva o její kuráži.
Kočička Cuchánek
Rozcuchaná běhá po dvorku, pak vylemtá trochu mléka a zas běhá po dvorku. Večer se schová do tmy jak do boty, jen básni neunikne.
Je i tohle Seifertova Maminka?
Pod tričkem má ježatá prsa a v kočárku miminko. A to když zakřičí žízní, nahnědlá bodlinka se přiblíží k jablíčku pusinky a nechá se cucat. Tak teď jedou horkem města někam k Petřínu a je nepochybné, že žízeň na sebe nenechá čekat.
Cikánečka
Cikánečka v meruňkovém parfému. Řasy má jak záplavu pavoučích nožek, šatičky bílé na veselku a stejně bílou má i kabelku. A pod těmi šaty bílá není, snědá je k potěšení.
Chlapeček a poštolka
Našel péro poštolky, tak si ho teď hlídá. A stejně babičku, která ho o horkém prázdninovém dni vzala na Karlštejn. I ona jeho, dělá jí radost. Teď jedou vláčkem zpátky do Prahy, vždyť bude večer. A chlapeček kouká z okna, sotva vyhlédne. A někde vysoko u oblak krouží poštolka a postrádá - chlapečka.
Chmýrka míru
Někam do větví baobabů snášejí se na svých padácích, připraveni zneškodnit nepřítele. Vrátí se, nevrátí? To na nábřeží u Výtoně snáší se chmýří ze stromů vcelku nepatrných do vlasů dívek. A zatímco ony ulizují pestré zmrzliny od pana Tita Gelatita, jejich milci jim chmýrka něžně sundávají. Není tohle lepší než válka?!
Cukrárna s ostrahou
Zamračeno, vichrno. Pro návrat z věznice nemohlo být přiléhavěji. Přemítám o ní. Pohledná, sotva dvacetiletá drobná blondýnka. Slušelo jí to i v modrošedém mundůrku, saku a sukýnce, které nejsou od toho, aby slušely. Navzdory prostředí byla čisťounká jako vodička. Dal jsem jí kávu a sušenky, seděli jsme v návštěvní místnosti, ve smutné cukrárně. Ptala se po naději, jako se ptá po cukru do kávy.
19 názorů
Úvodní "zvířátkové" se mi líbí, ale dalším buďto nerozumím nebo mi připadají tak nějak infantilní. Takže mě to zasáhlo jen asi tak jednou čtvrtinou. Čtu podruhé, nezaplanou-li nějaké další jiskřičky, ale nic. Asi moje chyba...
...pěkný kousky. Nejjiskřivější je pro mou maličkost cukrárna - ale kazí mi to ta nálož zdrobnělin*
děkuju kvaji. povídka ne, ale k proze to řadím směle, je to můj program: pozorovat běžný život a zapisovat ho běžným jazykem. tzv. nepřepisovat do veršů.
díky, k3. a cením si vašich závěrů pod prozou měsíce.
Děkuju Jiří za návštěvu a výběr. Myslím, že mi není tahle poloha vzdálená, jen ji v létě až příliš vytěsňuje erotično v ulicich, proto je jich míň. A taky - o tomhle se zase nepíše tak snadno, vždycky to musí být autentické. Díky.
díky vám všem moc. potěšil ijste mě psaním i výběry. ano, tyto se trochu vymykají letnímu průměru, ale ještě bude třeba vzít léto za pačesy, než nám zmizí.
Tak vidíš. Jen přestaneš oslavovat (trochu) ženské vnady, už je to tady.
Jako chlap se musím holt smířit. Bude konec léta a chlapi více přestěhují svůj pohled do dámských nepřečtených očí. Vlastně jsou již plné neónů, jak září-vky. Pěknou mini prozu si napsal. Asi je jedno o čem, když Umíš!
Je to velmi pěkné...od první do poslední. Zvlášť první a poslední...i Cuchánek!