Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seto slovo
Autor
atkij
šustivě krouží
to budoucí slovo
okolo jazyka
jako sup vlaštovka
anděl strážný
jen zamžiká křídly rtů
o klenbu přítomnosti
prolomena dechem dalších úst
je nevratně vyslovena
***
ve tváři poctivě shrabaná hlína
v očích časy bezkalných studní
v hůlce pomalé ostinato bolera
neslyšnost na hraně křiku
a když vypráví o životě suchu a beztak mizerných bramborách
oněmím
jsem jedno velké ucho
(a brambory jak řepa)
***
co bude až nebude?
co budu až nebude?
***
až zaprší a neuschne
léto pustí švestkám
podzimu zkvasí
zimě zrychlí tep
bojím se
že jarem se o mé ruce neopře
***
má ho přesně podle představ
nic náhodě a vkusu jiných
smetené listy růženec ve schránce
naleštěná žula křížek vyryté iniciály
i místo pro zbytek číslic
konývku schovanou do rajské zahrady
***
předzvěst často jen tak poletuje
jak babí léto
zpozorníš
načechráš
a nazuje těžké škrpály
***
role dcery vnučky ve středu rolády
slazené višňovým džemem
děje mají svou posloupnost
stejně jako způsob
kterým se přikrývá horký plát utěrkou
aby zvláčněl a stáčením nepraskal
proč tedy najednou ?
děje mají mít svou posloupnost
***
slovo láska
v té neznělejší podobě
otevřený vokál úst
jenž mění se v táhlý tón
kdesi na koncích dechů
a tam
to řečené slovo
kříží se s křídly
nespatřivých?
32 názorů
Silene, z Tvého komentu jsem naměkko, jsi vnímavá, citlivá. Děkuju Ti ...
CHT, díky i Tobě.
Tý jo! Normálně jsem celou dobu myslel, že čtu Brňačku! Neočekávaný zážitek. Oproštění výrzu ti moc sluší.
Maně se probírám svými nasyslenými avízi a nazdařbůh volím, který ze zákusků si asi rozkliknu. U slova je jasné, že neodolám, nic nejde přes rty s tolika chutěmi zaráz.
Co říci než... rozplakala jsem se, ač příběh trochu jiný, schéma je stejné; ani já zrovna příliš nemluvím - na vysvětlenou snad jen cokoli, a že když se ten odvěký, očekávaný strach s obavami zhmotní, je smutno, smutno, smutno.
Naši trpasličí mám za tu velkou, tak jak se to předvídá a jak to bohužel přečasto chodívá.
Ještě přijdu, dokud chodím. Dokud nám život dopřává.
Zdaleka jsem nevyčetla totiž všechno, příliš roztržitá, příliš roztěkaná, příliš překotná...
Říkáš to dobře, Jitko. A Dodola trefila svou poznámkou ono rozhraní věků.
Rajmund az... divnost mě baví, takže v poho:)
Josephine, asi jo, máš pravdu...doba nese téma a to si nese mě svými způsoby. Myšlenkám neporučíš. Ráda jsem tě viděla:)
ze začátku jsi psala nějak modernějc, dost šmrncovně, ale básnířka jsi, to ano
Rajmund až...
20. 09. 2018Je to divný, ale obsah jde mimo mne. Na neurčitost je navěšeno moc určitých obrazů a nevedou nikam. Jsem ten poslední, kdo by toto měl napsat..to je taky divný..
Tahle se ti hodně povedla, má silnou atmosféru bez silných slov, fakt působí. Trochu mi připadá, jakobys uvažovala mnohem starší hlavou a psala přitom mladou rukou...
Tahle se ti hodně povedla, má silnou atmosféru bez silných slov, fakt působí. Trochu mi připadá, jakobys uvažovala mnohem starší hlavou a psala přitom mladou rukou...
Tahle se ti hodně povedla, má silnou atmosféru bez silných slov, fakt působí. Trochu mi připadá, jakobys uvažovala mnohem starší hlavou a psala přitom mladou rukou...
maková panenka
04. 09. 2018*
Četl jsem několikrát, abych se ujistil, že ta odvážná upřímnost obsahu převýší jednoznačně pro mne některé příliš čnějící symboly, které však výtrysky samy od sebe a proto jsem je i přijal.
Hm, qíčalko, díky za upřímnost. Ty víš, že si jí vážím stejně jako všech Tvých milých slov.
já k tomu tentokrát jen, že jde právě o To klíčové slovo jako pojítko celku. Víc k tomu asi nebudu,nezlob se.
Mně nejvíc zaujal začátek - krásný básnický popis toho, co se děje při vyslovení slova - i tato zdánlivě obyčejná činnost má svou poezii
Pak je taky moc pěkná část o švestkách.
Tím ovšem nechci říct, že zbytek se mi nelíbí. Naopak. Celek působí propojeným dojmem, mezi jednotlivými obrazy je návaznost.
Tip.
Místy mi text připomíná některé španělské meditativní básníky. Jsou to zajímavé básně. Doporučuju pro další čtenáře.
Zajímavé (s drobničkou vtipu,) nápadité. Zpočátku je To slovo, které uzavíráš slovem. Líbí se mi to.
gabi tá istá
02. 09. 2018obdiv *
Slovo /to slovo/ mi trochu připomíná Zborovu Návštěvu...o něčem - někom, co tady dnes ještě je, o střídání generací, autorka si uvědomuje přítomnost, pokládá otázky budoucnosti - jako asi někdy každý z nás, a nachází v odpovědích "posloupnost dějů". Jitko, tvým veršům dobře rozumím a chválím si... také závěr skvělý.