Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte selinka č.3
Autor
aleš-novák
Městem se jeho vůz posouvá skoro krokem. Zastavit. Otevřít. Zazvonit. Zavřít. Příští stanice Jindřišská. Nemá kam spěchat, vždyť dostal doživotí. Sedí téměř nehybně, jako by byl součástí toho stroje, který ovládá, modrou pletenou vestu otisknutou do modré polstrované sedačky.
Občas rutinně navlékne oblýskané rukavice, pomalu vystoupí a dlouhou železnou tyčí přehodí výhybku. Kobylisy. Konečná stanice. Prosíme vystupte. Čas na kafe a cigáro s dalšími tramvaječníky.
*
Černé lakované boty se mu blýskají ještě o něco víc než jeho červený vůz. Než usedne do řidičské kabiny, zhluboka se nadechne, rukama v bílých rukavicích si odhrne šosy fraku a zaposlouchá se do hlasů města. Jako dirigent s úsměvem majestátně kyne cestujícím na Svratecké.
Miluje tuhle symfonii města psanou každý den na stejných linkách a přesto každý den jinak znící. Na konečné v Bystrci lehkým dotykem probudí slečnu zavinutou do kokonu šály a galantně jí podá ruku při sestupování po schůdcích. Na rozloučenou lehce pozvedne cylindr. Potkali jste už šaliniéra?
41 názorů
Když jsem bydlel v Brně , často jsem jezdil tramvají i v noci . Jednou se šalina zastavila na Pekařské , tam co se jistá paní propadala do díry a našla se tuším až za třicet let a šaliniér povídá : dál to nejede . Šalina je polámaná . - Inu Pražák by asi nepochopil " vo co go " .
aleš-novák
15. 12. 2018odpojit od přístrojů? to je až krajní možnost...: o)
Aleši:), jo! Ten je také nepřekonatelný,( jen tam chybí to mužsko - ženské téma.)
A děkuji ti za požehnání, kdyby už se to přec jen nedalo vydržet, prostě mi vyškubněte připojení z routeru, nó... a bude.
aleš-novák
15. 12. 2018z podobného soudku je i Prodavač od Michala Tučného...:o)
za svou hyperaktivitu se neomlouvej, jinak docela klidnému Písmáku to může jen prospět...:o)
(A sebekriticky uznávám, že občas jsem pěkně ukecaná a mám slušnou vyřídilku, ale v rámci té na youtube spouštěné hudební produkce - tohle mě uklidnilo. Ještě v normě.)
aleš-novák
15. 12. 2018ale kdeže...anekdota z prologu nijak nesouvisí s porovnáním linek č.3 v obou českých městech...jen navozuje téma...:o)
Už jsem to Aleši psal Sil. Představa tramvajáka ve fraku z Kuvajtu mě rozesmála. Ale tou národností zase tak vedle nejsi, divil by ses kdo všechno dnes brázdí tramvají koleje Prahy.
Silene...ty uličnice. Neboj, nikdo Tě za avíčko, za flígr vysazovat nebude.I když ta představa jak Tě tramvaják v saku na konečný pakuje mě rozesmála.
aleš-novák
15. 12. 2018vlek zájmů...:o) jako lyžař amatér se usmívám...:o)
(...a taky jsem mohla napsat ve vleku zájmů písmáckých žen, sakra, musím se zdokonalit!)
A ještě k tomu upilovat něco latiny k obědu... Tak já frčím! Radči nezvu, na tos i s rodinou příliš oblíben.
aleš-novák
15. 12. 2018tak tak...:o) nedá se to stihnout všechno...hlavně musím sledovat přímé konkurenty jako je Kočkodan, Lerak a další... ale nakouknu i k Petru3x3, abych věděl...
ars longa, vita brevis...:o)
(Ech, jsem to ale naiva, dyk je to nabíledni, jsi pořád v zorném poli zájmů písmáckých žen, na muský nemáš čas!)
No jéje, aby nebyl! Aleši, ty ho nečítáš?
(A propos, jsem to mohla napsat ještě líp - budu vyloučena z přepravy!)
aleš-novák
15. 12. 2018Petr je taky tramvaječník? :o)
Kočičáku,
a tak to já jsem zrovna ve svý voráchlosti černýho pasažéra sáhla po nemožném, a sice rozhodla se Petrovi tímto příspěvkem zaslat avi. Dyk to je pomalu, jak bych si zakoupila řádnou SMS jízdenku!
Ps. Kopeckopců (alešovo:)), filosofický smajlík, co se mi může stát horšího, než že mě čapne za flígr a na konečné bez rukaviček vyrazí?
Evženie Brambůrková
14. 12. 2018My jsme zase jezdili z kopce dolů do Repre do tanečních.
aleš-novák
14. 12. 2018trojkou do Kobylis jsem se něco najezdil v první járu ...
Evženie Brambůrková
14. 12. 2018To je pěkné. Máme v Kobylisích velmi krásnou konečnou stanici a dokonce i vozovnu. :-)))
aleš-novák
14. 12. 2018studoval jsem v Dejvicích...
trojka skutečně jezdí od VŠE (tohle je v Bolzanově). Tys tam taky studoval?
Někdo říká elináři.
Stračena reklam řídícího elináře/ veze křenící tváře... pana zelináře/ po kopečkách běla/ ledna zmrzlináře.
Pěkné to máš. Aleši, pěkné.
aleš-novák
14. 12. 2018o tramvaji se mi dnes zdálo...sám jsem byl tramvaječníkem...a přidal jsem i šaliniéra pro brňáky...:o)
Zvláštní - dnes jsem původně chtěl zveřejnit básničku o mezinárodní tramvaji , která jede " od kolejí po kolejích zrána do centra" a veze pohádkové postavy , kterým chybí jen turbany a sárí (...) . Když , jsem si četl , kudy tvůj šaliniér jede , zajásal jsem : jé - tam to znám ! A tak musím dát tip .
aleš-novák
14. 12. 2018ještě jsem přidal prolog...
nepotkala... ale anděla jo, koukal na mě v odrazu skel a pokyvoval hlavou
tramvaječník je krásný slovo :) nevíš, proč slyším dětský smích?