Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePRÓZA ROKU 2018 - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ
Autor
Próza_měsíce
VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA ROKU 2018
Dle hodnocení čtenářů se měsíční vítězná prozaická díla zveřejněná v roce 2018
umístila v následujícím pořadí:
. . . . . . . . . . . . . . . . .. |K3|Go|Vi|Fr|bi|Vo|kv|la|Me|la|
. . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|ra|ga|uh|xl|jt|aj|kr|gg|st|
. . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|n |li|ey|a | .|ov|y6|ga|
. . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .|ng| .|Vr| .| .|07|sp|
. . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .| .|ba| .| .| .| .|
-----------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+
1. Hadi . . . . ./ Květoň Zahájský | .| 3| .| 3| 2| .| .| 2| 1| 2| =13 bodů
2. Klepáč. . . . . .. / Edvin1. .. | 3| 3| .| .| .| .| 1| 3| .| .| =10 bodů
3. Etuda vzteklého psa/ Gora . . . | 2| .| .| .| 3| .| .| .| 2| .| = 7 bodů
3. Hmatatelný důkaz . /jansvitak . | .| .| .| .| .| .| .| 1| 3| 3| = 7 bodů
4. Šprýmař. . . . . . / Fruhling . | 1| 1| 3| .| .| .| .| .| .| .| = 5 bodů
5. Zívání. . . . . .. / lastgasp . | .| .| .| .| .| 2| 2| .| .| .| = 4 body
5. Kdyby. Možná. Asi ./ Kandelabr .| .| .| 2| 1| .| 1| .| .| .| .| = 4 body
6. Svátek milenců. .. / Gora . . . | .| .| .| .| .| 3| .| .| .| .| = 3 body
6. Viděls někdy něco ./ Vojta Vrba | .| .| 1| 2| .| .| .| .| .| .| = 3 body
6. Cesta vlakem . . . / Gora . . . | .| .| .| .| .| .| 3| .| .| .| = 3 body
7. Chci vám říct,jak ./ kvaj . . . | .| .| .| .| 1| .| .| .| .| 1| = 2 body
8. Louka plná Pegasů. / Gora . . . | .| .| .| .| .| .| .| .| .| .|
Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně se zúčastnivším.
19 názorů
Květoň Zahájský
12. 03. 2019Agáto, to já děkuju z celého srdce. Jak si mohla povšimnout, nemám moc věcí, které někdo uhňácal s láskou vlastníma prackama a vypálil jinde, než na destilačním přístroji. Tak ať se ti práce daří!
Květoni milenej, ještě nikdy jsem nedostala takovou pochvalu, jsem z toho fakt naměkko a poště začínám znovu důvěřovat :))) děkuju
Jsi to prostě celý ty, Květoni:-))) Jsem moc ráda, že jsi spokojen s další hlavou.
Těšíme se na tvá díla!
Agátě, jediné písmácké sponzorce, umělkyni mnoha umů, patří veliký dík!!
Květoň Zahájský
10. 03. 2019Přátelé,
jsem pln emocí, k slzám dojat a poctěn zároveň, a pokládám sobě za milou povinnost nejvroucnější díky vzdáti bratrstvu písmáckému, k němuž jsem poután svazkem nejdražším, takto jazykem mateřským, přičemž tou sladkou nadějí se kojím, že mi velevážení druhové ve své paměti i v budoucnu nějakého místečka popřejí, jako já je vděčně po vždy ve své paměti chovati budu, a kdyby nějaké moje dílo příznivé okolnosti opět před jejich zraky uvedly, že mě, věrného Písmáka, kterýžto laskavou přízeň jejich za své umělecké přičinění a snažení vždy za nejkrásnější odplatu a cenu považoval, opět tak přátelsky přijmou a obdobnou láskou a náklonností obdaří a vyznamenají, jakáž mne dnes tak sladce blaží.
A v neposlední řadě radost největší – úžasná keramická hlava od Agáty5.
Obdařena mnoha vrstvami bublinkové folie a vsazena do měkkého lože ze zmuchlaných tiskovin byla svěřena krabici, vzorně opatřena adresou a nápisem KŘEHKÉ. Ani Česká pošta při veškeré snaze nedokázala během přepravy nic ubrat na jejím půvabu. Noviny byly navíc téměř čerstvé a bublinky nafouknuté, pročež budu mít po mnoho večerů o zábavu postaráno.
Anžto neumím do textu vkládat fotografie, pokusím se ji alespoň v krátkosti popsat. Především je hliněná hlava té mojí živé dost podobná. Už jenom tím, že je holá a dutá. A zubí se. Takovým tím rozpačitě bezradným úsměvem, jako když se z palice snažíte dostat něco, co v ní není (ve škole si tohoto výrazu měrou vrchovatou užil můj profesor matematiky). Když ji držím v ruce, mohl bych z ní věštit, pokud bych to uměl, ale napadají mě spíš takové myšlenky, jako – být, či nebýt, prach jsi a v prach se obrátíš, a i jiné, zatím pohříchu nepůvodní cancy. Cítím ale, že mě její přítomnost v budoucnu posune k novým intelektuálním výšinám.
Ještě pro kebuli hledám důstojné místo. Ve středověku uťaté hlavy vystavovali na Staroměstské mostecké věži, já však nemám mostu ani věže, tak ji mám zatím normálně v kredenci, ale v dobré společnosti. Tu jí dělají Jack Daniels, Jim Beam a Johnnie Walker, kteří tam ovšem z pochopitelných důvodů nebudou postávat věčně, že. Tím nechci nic naznačit, uvádím to jen v zájmu zachování smutné pravdy, že hlavička v budoucnu nevyhnutelně osiří. Tak kdybyste se na ni někdy chtěli přijet podívat, víte už, jakou společnost si oblíbila.
S mnohými díky a v dokonalé úctě
Květoň Zahájský
Blahopřeji Květoňovi i Edvinovi a těším se /nejen na jejich/ na další prozaická díla!
Díky všem za hlasování i diskusi, pravidla PM jsou nastavena již roky a nic podstatného se nezměnilo, kromě toho, že se soutěže mohou zúčastnit nejen povídky, viz fejeton Hadi...
Gratuluji vítězům na bedně. Tentokrát bylo dost těžké určit pořadí. Vybrat nejlepší z nejlepších bude asi vždycky problém.
Spíš bychom měli být opatrní v udělování tipů a udělovat je opravdu nejlepším textům, teď už je pozdě.
Nezbývá než pogratulovat vítězům.
proto tu máme diskuzi... oukej
jdu do soutěže, vyhraju kolo a čekám, znovu přhlašovat další a další díla je divný, ale jo pravidla říkají, že proč ne... a k tvojí otázce... no, to by měl chudák pech... umíš si představit, že přijde někdo, kdo bude fakt dobrej a všechny jeho povídky vyhrajou? asi umíš :)
už jsem to v celoroční soutěži viděla.... pokud vyhrál autor s jednou věcí a dále vyhrál v dalším měsíci, automaticky se posouval vítěz do finále z druhého místa... není to nic, co jsem si dementně vymyslela, ale máš pravdu, raději jsem měla sežrat klávesnici...
zdendo, proč? No protože v téhle akci se vyhrává první místo v měsíci hodně špatně, když nemáš ty správné příznivce... asi tak ..
na prózu jen tak pokukuju, ale napadá mě, že by v celoroční nominaci měl být autor jednoho díla a postupoval by další z druhého místa... být v nominaci na povídku roku čtyřikrát se mi jeví divné .... ale jen můj názor :)
Próza_měsíce
01. 03. 2019HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO
Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA ROKU 2018