Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHráz
Autor
Gora
sošky žabáků
hlídají rybník – žbluňk žbluňk
sotva se pohnu
................
bělavá bříška
pableskují bahništěm –
ucpávám si nos
24 názorů
Děkuju ti, Karle, tohle bylo u Budějic:-)) - dva rybníčky a třetí - žabinec...
Jestli jsou u vás žabí koccerty, tak u nás jsem letos ještě žábu neviděl, ani neslyšel, a to se jich tu dřív hemžilo. Snad to letošní rok zase otočí. Dílko se ni líbí. první ale víc, než druhé.
Zajíc Březňák
02. 06. 2019Nevím, co dodat. Snad až na to, že to druhé haiku mi na první přečtení nepřipadalo příliš poetické. Již Baudelaire však hledal krásu v ošklivosti a obě haiku lze číst i kontrastně, což mi asi ušlo.
...
Při dalším čtení už si všímám i kontrastu klidu a pohybu v obou částech diptychu. Jo, máš to hezké, důmyslné.
Jani, díky...měla jsem možnost vidět u hotelu Boží oko /krásný název:-)/ několik rybníčků - a tam to zedy žilo!
Moc hezky napsané obě,TIP. Na kvákání a kuňkání ráda vzpomínám :-))).
Dělnický básník (někdy víc prozaik)
01. 06. 2019Irenko, nečerti se kvůli námětu, to je jasné, že náměty se opakují... o to zajímavější je, jak ho kdo pojme a zpracuje po svém. Ostatně dal jsem ti tip - to nedělám nikdy, pokud se mi dílko pravdu nelíbí...
Moc hezká momentka jako vždy. Z dětství si pamatuji spousty pulců v rybníku u chaty, už jsem tam žabičky ovšem dlouho neviděla. Ale vím, že tak nějak to vypadalo! T.
blacksabbath
01. 06. 2019žbluň........spadl tip...:-)
Oldjerry, když stojíš u rybníka na hrázi a sleduješ ten žabí hukot, na Bašoa moc nemyslíš a skládáš si po svém... díky!
**
první je trochu lepší a zase - toto téma i na Písmáku bylo zpracováno již vícekrát... námět totiž pochází od Bašó a každému, koho chytilo haiku jako fenomén zůstává stále někde mezi ušima (:-D
(i já si ho »vypůjčil«)...
v druhém haiku se objevuje málo používaný atribut haiku - aliterace - opakování stejného začátečního písmene u více slov.