Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKapradina
Autor
Gora
učím se
znovu skládat po smyslu
z chudoby slov
za oknem skála
pokojem
prorůstá kapradina
a motýli na tapetě tak svěží
jako by se právě líhli
otevírám okno
31 názorů
blacksabbath
08. 08. 2019krásný obraz---*/**
Těšivá lyrika s citlivou výzvou. Hřejivé počtení. Snad ta líheň to nezkalí.
Norsko, no jo - taky bys možná o nich psal, kdybys koukl z okna - a samá skála, jediná kapradina a kolem ní motýli:-)) Dík.
Irčo, čtu rád tvé básně. Nechápu dost význam první sloky, mě by se možná víc líbila druhá s třetí samostatně, ale to je věc názoru. Trochu mi tam taky vadí líhli, ale nevím proč. Ale při troše fantazie motýli ožívají a letí, a my s nimi, a to se mi zase líbí.
Dobře, jsem ráda, že ses u mne zastavil, trochu zbrkle jsem básničku publikovala, díky za názor!
Irenko, tentokráte jsi zůstala pozadu. Tedy podle mne. Například první sloka - talíř - vůbec tam nemá opodstatnění než jen jakýsi balast, kam uložit písmenka, chudoba slov - obraz sám o sobě má potenciál, ale tím talířem jsi ho ve vyznění zabila. Asi to tak vyzní jen jednotlivcům, kteří se ve škole museli učit báseň, tuším, že od Nerudy, ale krk za to nedám - Dědova mísa, taková asociace mi hned naskočila. Tím talířem jsi myšlenku o chudbobě slov odvedla do kuchyně.
Také druhá sloka mi zní jen jako prázdná popisná lyrika, umocněná kapradinou a motýly.
A poslední sloka sice navazuje na první a využívá lyrického pozadí druhé sloky, ale také spojení okna s vylétnutím s otazníkem se tváří říliš moudře až agitačně.
Tak tentokrát mi to u tebe nevyšlo, zatímco v minulosti mnohokrát a nemám pochybnost, že mne zase zaskočíš v tom nejlepším slova smyslu příště.
Moc pěkná báseň, obzvláště mě zaujala druhá sloka... skála, kapradina motýli, i když jen na tapetě - to je něco pro mě :-))) TIP
Moc hezké. Nejvíc se mi líbí první část - skládat písmenka z chudoby slov, to mi přijde výstižné. A motýli jistě přiletí a usednou na talíř. :-) T.