Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSad
Autor
Gora
odrůdu Rajku
zmrzlými prsty trhám-
podzimní ráno
--------------
z odrůdy Rajka
chytám za límec kapky
pod větvičkami
----------------
jabloňový sad-
otírám mokré brýle
v podzimním ránu
51 názorů
Můj muž pod ořechy /i meruňkou/ topil celé /rizikové/ noci... tak proto. Nevyspal se, ale MÁME! / a on stejně nemůže spát:-)/...
Úrodný jih! (Loni bylo dobře, letos bohužel, ale budeme se tvářit dietně.)
Já mám ořechů víc než tipů. Jsou potřebnější :-) Občas je posílám Písmákům, dokonce do zahraničí... letos to zas tak bude, loňské jsem vysypala veverkám:-)
Stojí opět na tvém základě, Iren, a tak než tobě pro radost, když se mnou ty veverky tak vyběhly!
(Tip ti dát nemohu, chápej, mám jich co ořechů a šetřím pro Fr.)
Díky, Silene... trhala jsem teď denně, za každého počasí... tvé je pěkné, zkus taky!
Tak, Irenko, s tvými haiku ti sice jako obvykle neporadím, zato ti mohu napsat, jak to dopadlo letos u nás, a je mi úplně jedno, jaký útvar to je -
královská sklizeň!
za límec střádám kapky
pod korunami
Z mého pohledu je plodina jasná.
teisane, jsem ráda, žes napsal - a k prvému komentáři ... ráno, kdy jablka ještě střásala kapky deště z noci, jsem je trhala, měla zmrzlé prsty, kapky vody z větví za krkem i brýlemi... no, a teď si vyber...:-)
ke druhému... pokud vím, napsal to Fruhling, neb má smysl pro humor - a tak to chci i brát...
a díky, vážně
Sice OT, ale teď jsem si přečetl (Olda napsal)...
Touto diskuzí bych chtěl zřídit prostor pro souhrné stěžování, kafrání a remcání. Třeba nás pánbůh vyslyší. Mě osobně hněte:
-že Gora vždycky dostane víc tipů než já
Něco podobného se tady opravdu děje?
Pro příště by ses měla s konečnou platností rozhodnout, co si vlastně toho dne (rána) dělala a napsat to s konečnou platností pouze 1x. Takhle si to všechno naházela do jednoho hrnce, rozemlela na kaši (pejsek s kočičkou vařili dort) a výsledek je naprosto nulový (síla dílka-haiku)...ta původní (zveřejněná) verze - první dílko ze tří - odpovídá tomu, čemu se dá říkat haiku.
TP
Inko, díky za upozornění, já to původní vložím do prologu... včera jsem měla hektický den a zazmatkovala...
muj nazor je, ze tim konkretizovanim se sice dozvime, ze existuje odruda Rajka... mozna je dobra.. to uz se nedozvim.... ale pro me to zabilo ten prvotni naboj..jediny zajimavy presah.... a uz tam neni
Doporuceni pro priste:
at je videt to puvodni dilo... kdyz nesmazu a nezacnu znovu, tak dat prvni podobu do prologu...!
Dík moc, Petro, no, je to odrůda Rajka - jablek na uskladnění:-)), ono se na podzim asi krom jablek toho moc trhat nedá, nevím, zda hrušky?
Evži, no, já jsem umrzlá každé ráno, vždy cestou od slepic něco natrhám a rychle domů:-) - díky ti.
Evženie Brambůrková
03. 10. 2019Trošku mě z toho zebe. :-)
Karpatský knihomoľ
03. 10. 2019hlavne tá druhá, veľmi
Orane, právě, že ne, několik variant mne napadlo, než jsem natrhala dva košíky jablek, a doma jsem hned napsala... je to můj způsob uvažování a s tím asi nic neudělám... díky za názor.
Předběhnu: zimní zahrada
na stromě visí bubák -
loňská úroda
Ta Rajka tam nebyla, nebo jsem si jí nevšiml:).
Luboši, tak do Ezopa mám daleko, ale ty jsi zřejmě obědval vtipnou kaši:-)) a díky.
Irčo, snad mi nezahrozíš mezitím už teplým ukazováčkem. ;-)
K večeři Májku
toaletu snad strhám
končím až k ránu
Má další bajku
Ezop rekordy trhá
chudáku vráno
Aha, Irenko. Tak to je něco jiného. V tom případě mi přijde jakési nedořečené "zmrzlými prsty trhám". Co takhle:
podzimní ráno -
zmrzlými prsty trhám
jablka v sadu
supíku, díky, při trhání jsem si v duchu "skládala" haiku, takže poezie v praxi :-))
Karle, dík. Je to moje podzimní realita cestou od slepic - denně dva kýble jablek, a dnešní ráno bylo pro kloubky kruté.
kvaji, díky, při kopírování mi bohužel "vypadla" pomlka a pak jsem neměla již čas to kontrolovat, díky za upozornění, metafora to není a teď to je již zřejmější :-)
Osobně mám trochu problém s metafotrami jako "trhám podzumní ráno", i když třeba v té básničce "polotóny čekání" jsem pár podobných použil, třeba "cáry pavučin z půd poznání" nebo "rány po ostřích pravd básníků". Nicméně obrázek, který jsi nabídla, se mi líbí. Takže tip.