Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJáchymovské peripetie
Autor
Gora
herci předvádí
kus O manželském štěstí
lázeňským párům
-----------
již pátý lístek–
volají promítači
že dnes se hraje
-------------
+ přidáno:
v kině na předměstí
fronta až za roh–
Bohemian Rhapsody
44 názorů
Jirko, děkuji, mám radost a ty pravdu s "venkovským" kinem, opravím, ačkoliv to mělo naznačovat něco jiného než podceňování ... Díky za upozornění.
Výběr za první, především za vtip i dnes již nenošený konzervatismus. I druhé senrjú je sympatické, prostinké a vpozadí žalující. Třetí mi vyznačením kina za ...venkovské... přijde zavádějící až trochu zesměšňující
Já v lázních nikdy nebyla, taky jen z naslouchání... Ale pamatuju si, že kdysi se vedoucí pomátl, jinak to nedokážu nazvat. Rozvedl se. Manželka se zhroutila. Po léčbě jela do lázní. Tam si našla přítele. On začal pít, zadlužil se. O tom, co měl doma, pomlčím. Postupně přišel o všechno i o sebe. I tak se může stát.
:) a já to pochopila:) tak jen, že pochopila tu hříčku i bez nápovědy ... :)
law, pozoruhodná příhoda, stála by za povídku:-) a díky... to bylo pro ty, kdo neví, jak to /někdy/ v lázních chodí, přišlo mi paradoxní, jak se to představení jmenovalo:-)
:) znám jen dva lidi, co jeli do lázní v páru ... vrátili se po třech dnech a ona ho zažalovala, že po ní střílel nelegálně drženou zbraní /nekecám/... lázeňské páry jsou přeci jasné:)
law: nejprve to bylo v uvozovkách, nejsou to skutečné páry, ale asi to dám normálním písmem, díky za názor...
...v sedmnácti jsem viděl Bergmanovi Scény z manželského života...to jsem vidět neměl...:-)
Díky ti, snake, poupravím, nejprve jsem ve druhém měla něco bez slovesa:-) /pokaždé tvořím více variant/...
To třetí, přidané, má dobrý nápad, ale poněkud mi tam vadí to spojení "stojí se fronta" , radši bych napsal třeba: "fronta až za roh" nebo "fronta až na silnici" a sloveso bych úplně vynechal
Šance nevábí
dostat v temnotě pěstí
vyhnu se parku
Zas se předvádí
zeťák dal tchyni pěstí
upustil páru
---------
Mami, mám klíště!
rodič se zájmem kvačí
a hezky saje?
---------
Přivezli pivo
stojí se fronta
až ven na schody
Evži, známe... ale že jdou na takovéto představení, to nepředpokládáme :-)), díky!
Evženie Brambůrková
26. 10. 2019Známe ty lázeňské páry, že? :-)))
Obě moc vtipné. Tu druhou jsem pochopila až po vysvětlení - inu, nechodím do kina. :-)) T.
Karle, děkuji... na představení herců v místním kině jsem byla včera, jmenovalo se Manželské štěstí /napsala I.Huttnerová/, stačilo jen kouknout kolem sebe:-)
V minulých letech jsem mnohdy koupila dva tři lístky - chtěla jsem třeba vidět franc. film o moderním baletu, a na to se lidé nehrnuli...
První je velmi vtipné, u druhého by mě zajímalo o jaké šlo představení:). I já jsem býval kolikrát akorát do počtu. Myslím že pět by asi nestačilo.
Goro, myslím, že jako senrjú je to úplně v pořádku. Dokonce je tam i ta společenská kritika a vtip...
snake, děkuji!
Co myslíš, mohla bych dílka mít v haiku - senrju - kategorii?
Mohl bys přiblížit, jaká souvislost s listopadem tě napadla? Díky.
Obě se mi líbí. Jen bych možná v prvním nahradil uvozovky kuzzívou - myslím, že je to zdůrazněné zbytečně, protože je to vcelku pochopitelné i bez uvozovek.
První text je velmi dobrý, u toho druhého mě původně napadlo i propojení s blížícím se listopadem a trochu mě pak mrzelo, že tam ta linie není nějak podpořená, ale jako situační komika je to dobré.
KK, děkuju, ten "pátý lístek" většinou kupuji já ještě navíc, aby místní kino vůbec hrálo:-)
Karpatský knihomoľ
26. 10. 2019má to osobitý humor, vydarené obe