Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepřísloví trochu jinak (89)
Autor
aleš-novák
jak moc
kouše pes
který jen
poštěkává?
33 názorů
tak hluboce na mě samopal nezapůsobil, abych si pamatoval počet výstřelů...ale asi na tom budu podobně, možná kolem deseti...
Samopal: Dobré téma. Kolik nábojů jsi z něho vystřelil? Já celkem šest na dvou střelbách.
Samopal: Dobré téma. Kolik nábojů jsi z něho vystřelil? Já celkem šest na dvou střelbách.
aleš-novák
26. 11. 2019děkuji, pane profesore...do příště se to určitě doučím...
Tak já pracuji (mimojiné) na matematickém ústavu. Odpověď je tedy pro mě snadná: Pes, který poštěkává, kouše o tolik méně, než pes, který nepoštěkává, kolik času věnuje poštěkávání.
To je časový pohled na danou otázku. Ty jsi použil ve svém textu poměrně neurčitý výraz "jak moc". My, kdo se vyjadřujeme přece jen exaktněji, bychom přeformulovali tvůj dotaz například takto:
"Je síla stisku čelistí psa, jenž mezi stisky těchže poštěkává, jiná, než kdyby mezi stisky nepoštěkával?"
Odpověď je nasnadě i pro obyvatele s nižším než akademickým vzděláním:
"Ne."
Samozřejmě bychom mohli brát v úvahu změnu schopnosti kousat v čase: Dlouhodobým štěkotem možná zesílí tlamové svaly a pes tedy bude mít stisk čelistí silnější. Na druhé straně se namáhané svaly v dlouhém období opotřebují atd....
Na sílu stiku mají ovšem mnohem větší vliv tyto faktory:
- plemeno psa,
- jeho věk,
- jeho zdravotní stav,
- délka doby, která uplynula od poslední stravy,
- jeho postavení v aktuální smečce apod...
Vidíme tedy, že z vědeckého hlediska vykazuje tvá práce poměrně značné mezery. Zápočet to nebude.
samopal když štěká, tak i kouše...na rozdíl od psa.
štěkat dovedou i samopaly - a v jejich případě bych se rozhodně stejně vážně obával i poštěkávání...
Pes, který štěká nekouše, takže pes, který poštěkává asi ani neolizuje :-)))
Evženie Brambůrková
19. 11. 2019Měl bys to vyzkoušet a sdělit dojmy. :-)
Ti pokusní psi se často doberou kýženého výsledku systémem pokus – omyl. (omývají pokousaného)
De facto - je latinsý výraz. Latinsky jsem neuměl ani za Rakouska - Uherska. Ovládám dva jazyky a obadva jsou české.
Já vždycky zapomenu, že Rakousko-Uhersko už de facto neexistuje.
vlastně ne v polovině, ale nakonci slova(poštěku) by trochu couvnul :-)
Pes, který jenom poštěkává, jenom pokouší.
Ze slovníčku -
Pokusný - figurant při výcviku psů.
aleš-novák
19. 11. 2019jo...pokusný pes...:o)