Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJežkovy bodlinky
Autor
fialka...
31 názorů
kouzelná_květinka
26. 04. 2020Velmi hezké, i jako hádanka by se dala použít.. pro děti :-)
parádní i říkanka od bestye, jen mi zní lépe k rýmu "neplechu-na blechu" rým tvrdší "v kožichu-na břichu", protože nějsem dítě )
Bestye děkuju za moc milé verše, mám radost, že se ti říkanka líbí :-)
Po nocích se tajně krade
u sousedů na zahradě,
očka jako černá sklíčka,
plíží se tam pro jablíčka.
Je pro každou neplechu,
jenom pozor na blechu,
co si hraje v kožíšku
na zádech i na bříšku.
:c) moc krásná písmenka - miluju tyhle dětské říkanky :c) *
Mirku děkuji za ježky, kteří dupou a dupou a dupou, pobavilo :-)))
Musaši děkuji, těší mne, že se líbí. Pěkný příběh :-)
blacksabbath - děkuji za tip
Moc pěkné. Připomnělo mi to mého dědu, který dělal v důchodu nočního hlídače. Hlídal elektromateriál a v maringotce si choval ježka, který na dřevěné podlaze krásně dupal. Jako děcka jsme za ním chodili, protože to nebylo daleko. Za ním a za ježkem. Tip.
Dupou ježci po zahradě
pěkně všichni v jedné řadě.
Levá, pravá, dupy, dupy,
létájí z nich kolem chlupy.
Každý ježek z okolí
už nám dupe po poli,
Dupou lehcí i ti těžcí,
dupou zkrátka všichni ježci,
až si svoje bodliny
ušpinili od hlíny,
Karpatský knihomoľ
28. 12. 2019S potešením
Vesuvanko moc děkuji za napínavý příběh s veselým závěrem. Kdo by se nebál! Děkuji i za pochvalu a tip :-)
Srozumení mám radost, že se ti říkanka líbí a děkuji :-)
Alegno těší mne, že jsem tě pobavila, díky za tip
milá, roztomilá říkanka, pobavila, usmívám se a komentáře jsou taky prima
Pěkné a výstižné :-))) TIP
Vzpomínám, jak mě asi ve 14 letech vylekal ježek svým funěním. Šla jsem tehdy vpodvečer podél hřbitova cestou, tenkrát nepříliš frekventovanou, kudy se ženy bály k večeru chodit ze strachu, že je někdo přepadne, což se tehdy několikrát stalo (z jedné strany hřbitovní zeď, z druhé alej topolů a mezi nimi tu a tam keře). Dělala jsem ze sebe statečnou - nikoho se nebojím, mě nikdo nepřepadne, všechno jsou to jen povídačky. A tak jsem šla. Byl podzim, stmívalo se, navíc byla mlha. Najednou jsem zaslechla šustění listí a funění, které se pomalu, ale jistě přibližovalo. Popadla mě taková hrůza, že jsem nebyla schopna utíkat, ale přece jen jsem se s velkým strachem podívala za sebe s obavou, že se ke mně někdo blíží. Nikdo nikde, jen to funění sílilo. A najednou jsem v listí těsně u zdi objevila jeho bodlinatého původce. To jsem ale strašpytel, řekla jsem si s úlevou a v klidu pokračovala v cestě.
Kočkodane děkuji moc za verše, tentokrát plné emocí. Nedivím se, že děda řekl co řekl, muselo to bolet!
Benetko děkuji za milé veršování a tip, moc mne těší :-)
atkij děkuji za tip :-)
Norsko 1 - děkuji za tip a komentář - včera zazpíval opět Tomáš Holý :-)))
Na zahrádce v letním šeru
něco se děje, na mou věru.
Minuta téměř nelidského řevu,
s jasnými stopami bolesti a hněvu.
Od domku k záhonům zavolá Anežka
(vnučka má ráda klid): Dědo, neruš!
Prarodič vyje zpět - Erinaceus europaeus,
šlápnul jsem, do pytle, naboso na ježka!
Je dost hlučný v tichu noci
Čumák je mu ku pomoci
Zafuní si vždy a znova
Pak pod listí se schová
S bodlinkami do klubíčka
Jde spát a zavře víčka
Teď byl podzim a co zima?
Pryč je! To je... Príma!