Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNamyšlená jedle
Autor
bixley
Řekla jedna jedle
„Jsem z toho už vedle
Jak já tu vyrostu?
Nemám dost kompostu.“
Borovice na to:
„Nerouhej se, zlato.
Nauč se žít skromně,
Dělej všechno po mně.“
25 názorů
blacksabbath
13. 02. 2021jé.......je to skoro stejně podobné.....:-)))))) Jak to, že jsem ji přehlédla?????........*/***
Díky, Musaši. Mně ani tak nešlo o záležitost botanickou, ale jakousi veršovanou bajku s apelem na dětské čtenáře, aby se i oni naučili skromnosti. :-)
Supr ! Toto je pro děti velmi poučná báseň. Jako botanik musím podotknout, že borovice jedli nerozumí a radí jí špatně. Jen ona totiž může růst na píscích a na sutích, kde vytváří tvz. nepravý klimax. Ale jedle skutečně potřebuje hlubší půdy, už proto, že má kůlový kořen, je to tzv. Kstratég a vytváří pravý klimax. Tip plný pochopení.
Pomerančová
08. 01. 2020Moc hezká. Taková milá. tip
Nami, Aleši, nettwore, Čudlo, atkij, R. L., díky za tipy.
Upřímně řečeno jsem to psala jako takovou legrácku, tolik chvály si to nezaslouží. :-)
Kočkodane, moc hezké, chválím, že jsi připomněl strýčka Jedličku.
Evži, taky dík.
Evženie Brambůrková
08. 01. 2020To je hezké.
Když vzpomíná jedlička,
i trochu smutní, to mi věř,
je už dávno bez strýčka,
neobjímal, nehýčkal,
však hezky u ní dělal zvěř.
Leží jich teeedy na ulicích na kamenném podlaží. Oživují město? Je torchu zelené tím???Nebo je to smutné??Připomíná mi to jednu pohádku...
Nenaříkej jedličko,
uskromni se maličko.
Dej na radu borovice,
i z méně může být více.
aleš-novák
08. 01. 2020jo, to si zaslouží slabikář.