Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMé falešné Sudety
Autor
Predrag_Tomič
Mé falešné Sudety
šachta má
ucpané dutiny
kýchá a kraj
bolí hlava
na kopcích
boláky
s lidskými doupaty -
seškrábnout
odnést
po rozboru
spálit
spálit
lid
popelnicových polí
nekonečných lánů
odpadků
spaloven
svaloven
heren a bordelů
hranic
vytyčených mezí -
remíz
porážek
a proher
17 názorů
Je to vostrý a má to spád, od začátku do konce, bez záseku. Líbí.
Úvodní dvě strofy a čtvrtá jsou výmluvné, zbylé by si podle mě zasloužili trochu míň urputnosti. *
Predrag_Tomič
30. 11. 2020Thea, Elina, Prosecký: děkuju za návštěvu. Ať se Vám daří!
Predrag_Tomič
30. 11. 2020Děkuju. Radka znám osobně, i když jsem ho aspoň dva roky neviděl. Pocházíme ze stejného města, dokonce je skoro soused mých rodičů. Já už bydlím jinde. Jeho básně mám rád, i když k mým úplně nejoblíbenějším nepatří. Zrovna Krooa krooa ale ano:) Obecně pozoruju tuhle určitou strohou úspornost u více autorů, kteří ze severu jsou nebo se o něj aspoň po delší čas otřeli. Stejně tak ten vnitřní smutek, možná chlad, který texty prorůstá. Ještě jednou díky za tenhle postřeh. Pěkný večer. T.
Pořád jsem si nemohla vzpomenout koho mi výrazem připomínáš... Už jsem na to přišla a snad to nebude nic proti ničemu - R. Fridricha, některými básněmi sbírky Krooa krooa. Vím, že mě kdysi fascinovaly recenze, které byly natolik barvité a obsažné, že jsem si říkala, jak se něco takového mohlo z těch stručných, náznakových básní interpretovat. Zde vnímám, že je pomyslná hrana také docela blízko. Tip už jsem dala. A nelituji.
Ta atmosféra je v básni top. Bolavé... dodneška. Spousta domů, kterým byla vymazána historie. A lidí, kterým to bylo jedno. Neměli k novým domovům vztah.
Jsou různé podoby džungle, každopádně ale, já se cítím bezpečně jen v džunglích. Tam si aspoň nikdo na nic nehraje, každý prostě je, čím je a víš, s kým máš tu čest. Nejhorší jsou salony s mramorovými krby a slovutní pánové ve smokingu a v masce. Tam nikdy netušíš, s kým že to vlastně mluvíš.
Děkuju všem, přátelé. Ze Sudet jsem a ony jsou natrvalo ve mně, i když bydlíme už zase jinde. Díky za všechny ohlasy. Krásný večer, T.
já bych to hnedka všechno nepálila ... :) nechala bych nás to vyžrat! A nebo bysme si to mohli odpustit :)
není to špatný. i když dost jednostranný, jednovrstevný, řekla bych.
tip za atmosféru.
To jsi bezvadně vystihnul, atmosféru Sudet...
na kopcích
boláky
s lidskými doupaty