Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNedělní ráno
Autor
Thea v tramvaji
Nedělní ráno Zatáhli jsme závěsy, aby den nepřicházel tak rychle. Zavřeli jsme okna, pevně rozhodnuti nenechat se vtáhnout do děje. Ticho je konejšivé - říkáš, ale po chvilce zpozorníš. Zvony dostávají povolenku a vstupují do našeho chrámu. Ticho je obměkčeno... Má srdce - napadne tě.
48 názorů
Thea v tramvaji
30. 09. 2021Prtr Pointa: Stadler :) A se psem by tahle báseň asi vůbec nevznikla :) Díky za návštěvu!
Thea v tramvaji
13. 09. 2021Děkuji Bačkovský! Vážím si tvého uznání :)
A opět se potvrzuje, že na Písmáku můžeš najít silnou poezii. Nedělní ráno mě vtáhlo do děje.
Anonymní_Veršotepec
06. 07. 2021Pěkné.
Thea v tramvaji
09. 05. 2021Primitiv - nevěř :)
V tom případě je nejlépe mlčet, na každého se usmívat a konat pro něj, co mu na očích vidět. To jen tak, aby řeč nestála.
Thea v tramvaji
04. 05. 2021cassy - děkuji. Úplně souzním :)
...kolik srdcí má, tolikrát je tichem...
takový ten pocit...nálada...zachycená na sítnici vědomí...
Thea v tramvaji
03. 05. 2021Zdar Norsko :)
Mám obdobnou osobní zkušenost, pouze s tím rozdílem, že se jedná nikoliv o nedělní, ale i o pondělní, úterní, středeční, čtvrteční, páteční, a sobotní ráno, a příběh nemá dva citem spřízněné protagonisty, ale hlavním hrdinou jsem pouze já sám a moje zbrusu nová konzole Playstation 5 s debutovým titulem Demon's Souls.
Annie děkuji ti a ano :)
Moc se mi to líbí, byť už je pondělí :)
Zajímalo by mě, jestli při psaní vnímána dvojznačnost toho posledního verše...
Velmi tip a pá a.
Predrag, Dan - díky pánové :)
Predrag_Tomič
02. 05. 2021velmi dobré
Thea v tramvaji
02. 05. 2021Jamardi ano tak nějak to vskutku bylo :) Zvony - i když zvuk - nevadil :) A s tím srdcem je to mnohoznačné... nechávám to na čtenářích.
Četla jsem to s porozuměním a pochopením podle svého. Rozumím tomu, že chtěli mít klid a ze zvukem zvonů se smířili, protože zvuk zvonů není vtíravý. Poukázání na srdce je podle mě myšlenka, která může v té chvíli v hlavě naskočit a může být spojena ze vzpomínkou na člověka, který je ohleduplný.
Má to nadějný náboj. :)
Evženie Brambůrková
02. 05. 2021Umím se na to rozpomenout.
Thea v tramvaji
02. 05. 2021Díky Black a Janino :)
To je pěkné. Celá báseň jako jedna velká metafora, říkám si...
blacksabbath
02. 05. 2021jedním slovem...krásné....*/**
Thea v tramvaji
02. 05. 2021Goro - děkuji :)
Diono, Atkij - mi se taky nedostává slov :) Děkuji... Stále mám ještě puchýře na prstech od strun a to už je týden stará párty.
Graruluji ke zlatému výběru! Samozřejmě jak jinak než zaslouženě :)
rádo se stalo, shrnutí u takových děl je labužo
Thea v tramvaji
02. 05. 2021Lucie a dievča - zdravím vás a děkuji za odezvu :)
Thea v tramvaji
02. 05. 2021Kamamuro Pompelu jsem si musela vygooglit... :) Díky za návštěvu :)
Thea v tramvaji
02. 05. 2021Díky Radovane! Krásně jsi to shrnul a já ti moc děkuji... :)
začíná to "zatažením" (většinou s zatažením končí) ... takový začátek působí jakousi polaritu a dává nahlédnout do tpho, co bylo "před".
Pokračováním je lidská zkušenost, kterou má každý, kdo a ponocoval a možná i pil, kdo se prozpíval přes usínání, protože to stálo zato a teď nese důsledky. A tuto zkušenost vyjadřuješ v pár verších bravurně!
Silnou spojnici s onou nocí vidím i v prologu, který se sbásní spojuje, tedy o zvucích kytar, kvůli kterým stálo zato nespat, ale teď už je ten fakticky odeunělý zvuk právě tím, co moc nedovolí vyspat se.
Na zvukové vlně je i uzamčení básně zvony, které obživly tím, že jim zvučí srdce.
Parádní, výběru honé.
Matně si vzpomínám, že jsem kdysi něco podobného... ale to už je dávno, děti, tak dávno, že se na koupalištích ještě dala koupit Pompela.
dievča z lesa
02. 05. 2021zvonivé
Thea v tramvaji
02. 05. 2021Díky moc milí nedělní návštěvníci :)
Snake - moc děkuji za výběr. Vážím si toho...
Pěkné, TIP. Obzvláště mě zaujalo:
Zvony dostávají povolenkua vstupujído našeho chrámu.Ticho je obměkčeno...Má srdce - napadne tě.Tohle se povedlo. Udělit výjimku zvonu, protože má srdce vynikajícím způsobem aktualizuje celou báseň, protože se automaticky vynoří otázka - jak je na tom vše ostatní, co povolení nedostalo.