Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLetní Krumlov
Autor
Gora
medvědí příkop –
bezdomovec vhazuje
do kasičky
(free form)
odbíjí půlnoc –
srnče stojí bez hnutí
na psím cvičišti
39 názorů
motýle, první je tento obrázek: turisti háží u medvědária drobné do takové trubky - kasičky, přispívají medvědům na stravu... a přistoupí muž s igelitkou, zarostlý, evidentně bezdomovec, sám by potřeboval, aby mu někdo pomohl, a přesto háže do trubky drobné pro medvědy... už rozumíš?? Dík.
Zeanddrich E.
27. 08. 2021Jinak více mne oslovila právě ta druhá :)
Zeanddrich E.
27. 08. 2021((...)).
Tak teď mně úplně zatrnulo - časoměřiče mi ukazjií cca 0 hodin 04 minut,..., a já tu u Tebe čtu ..Odbíjí půlnoc :)
((...)).
.
Evženie Brambůrková
23. 08. 2021To je pěkné.
Díky, Karle, za názor... druhé haiku by se ochudilo o jeden aspekt, časový - že srnče tam stojí o půlnoci - a už by vznikl jiný obraz...
Mě to zaujalo jako celek, dva kontrasty uprostřed jednoho města, vlastně mi přijdou, že kontrasty jsou pro města typické.... líbí
Mě se víc jako haiku líbí první. Vím že někdy vhazijí mínce přímo k nim do jámy. To druhé taky, možná by obstálo i bez prvního řádku. Vlastně by se mi to líbilo víc. Ale co na to čeští haikaři?
Díky, Ivi, otáčivé je pět minut od nás a cestou se dá zahlédnout:-)))
Jarmilo, ano - na mostě z nádvoří jsou spousty turistů a koukají na medvědy, stál tam i muž s igelitkou a vhodil pár mincí do kovové trubky, je to pokladnička...
Jinak - i bezdomovcům by se mělo pomoct, když se jim něco stane:-)). Děkuju.
snake, děkuju, ano, byl to "přelud ve svitu měsíce a zvonění" - kostel máme nadohled...
Pavle, děkuji za vyjádření tvého dojmu, pocitu... jsi šikovný /nejen/ kritik...
Jjj...bodejť .... i bezdomovci mají srdce....srnče cítí pachy a ještě zvuk v nočním tichu....měla jsi štěstí žes viděla na vlastní oči.......obě krásné letně krumlovské
S tím srnčetem je to moc pěkné!
Bezdomovci fakt dávají peníze na medvědy? Já jsem byla včera u řeky a viděla jsem spát bezdomovce na lavičce i na zemi. Kdyby se tam někomu něco stalo a spadl na zem, tak by mu nikdo nepomohl, myslel by si, že je to bezdomovec.
začnu druhým - moc pěkný protiklad "nepohybu, nedravosti" oproti tomu, co dělají na cvičišti šelmy psovité ... a do toho zvuk zvonu v půlnočním tichu
až jakási mystika na mě dolehla
první je, jak to říct .... zajímavé, neotřelé, nutící ke hledání a ponoru
Druhý text se mi líbí, hodnocení (včetně příběhu za textem) je ponecháno na čtenáři, a to je dobře.
Vracím se domů z práce autem i v noci nebo nad ránem. A vídám srnky ve vesnicích. Nedávno jsem viděl i danělu. Moc se mi líbí druhé. Srnče na psím cvičišti vytváří působivý kontrast. To odbíjení hodin, kterým je zaskočené to nádherně zpřítomňuje. Super!
Ireno, moc hezké kontrasty. Vystihla jsi zvláštní atmosféru letního města.