Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekdyž je něčeho příliš
Autor
guy
nejsem si jistý, jestli se mi zdála poprvé
ale asi na tom nezáleží
a stejně bych to neprozradil
usmívala se, když říkala:
pane, vy máte příliš živé sny
asi tak třikrát víc než je samotný život
to byste neměl
pak se vám ráno špatně vstává
možná je to tím
že nosíte příliš kostkované košile
často si zkoušíte násobit velká čísla zpaměti
a když ještě nespíte, ale už nejste vzhůru
kreslíte si grafy goniometrických funkcí
potom se vám vždycky zdá o černé vodě
a celý den máte divné myšlenky
třeba jak jste kdysi dávno zabil havrana se zlomeným křídlem
a dodnes nevíte
jestli to bylo milosrdenství nebo hřích
jakoby věděla, že někde se píše o tom
kde začíná konec světa
a nikdo si toho nevšimne
jakoby věděla, že hodně takových konců
už mám dávno za sebou
19 názorů
patricia w.
24. 11. 2021jo :*)
Gosiorowski
21. 11. 2021Moc pekné, Pôsobi ukľudňujúco.
Souhlasím s a2a2a - i mně přišel ten dovětek nadbytečný. Pokud jde o Alexandrovu poznámku, tam bych si dovolil zaspekulovat. Postava ze sna je tak jako tak reprezentantem JÁ, i když ne třeba plně uvědomělého. Je sice pravda, že by bylo optimální mít své problémy plně zpracované, ale to bychom se bavili o ideálu (např. stoického) mudrce - a ten je právě jen tím: ideálem) Klíčové mi připadá, že snový fragment JÁ zpřítomňuje klíčovou vzpomínku, která poukazuje na povahu vlastní morálnosti/nemorálnosti. Přesně takové sny, myslím, mohou být katarzní.
Nezvyklá, ale velmi dobře zvládnutá poloha jednoho z králů vázaného verše. Snad bych vypustil poslední dva řádky, zdá se mi, že báseň zužují, svádí do osobního rámce. Dokonce si umím představit konec čtvrtou slokou, jak je text nosný, ale i ta pátá má šmrnc.
Když je něčeho příliš, tak to ještě jde, horší, když je něčeho přespříliš :-)
Marcela.K.
08. 10. 2021Sny se ti asi nerýmují...pokud v nich násobíš velká čísla a kreslíš grafy goniometrických funkcí, tak to asi není ani možné, protože to už by bylo opravdu příliš ;-)
Tvůj volný verš je zvláštní... takový potemělý.
zvláštní směs nostalgie a jakési laskavosti a smířenosti
ten konec je až nemístně optimistickej
Tvé básně jsou čtivé a potěší dobrou úrovní... i ve volném verši.
Jakoby věděla...zřejmě vás má dobře přečteného. Ale stále je tu jakoby - vhodné k příměrům do pěkné básně...