Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJSEM SVÉ STÁŘÍ . . .
Autor
blacksabbath
Na hostině listopadu jsem
jak brod pod ledem
úzkost mlčím do zámotku
lítost na draka.
křik bolavých úst už
prošel v čase.
Do krabice s omyly i pády
na dno krvavý laskavec!
Až molekuly mého těla
rozkřepčí se v kapkoví
v zádumčivém šumu háje
zanechám adresu . . .
28 názorů
:) není nad tanec v kapkách letního deštíku..
blacksabbath
13. 11. 2021Morticia.....děkuji za vypíchnutí....myslím, že tohle zaujalo vícero čtenářů....:-)))))
Morticia Adams
13. 11. 2021....až molekuly mého těla rozkřepčí se v kapkoví..*
blacksabbath
31. 10. 2021En. ...... děkuji za tvou stopu pod mými dílky.....přeji krásný zbytek neděle!!!!!!
blacksabbath
25. 10. 2021ann. ....dneska je krásně....tak nesmutni:-))))
blacksabbath
22. 10. 2021děkuji a přeji hezký večer
blacksabbath
20. 10. 2021Jitko.....kapkoví to to takové to co je ve vzduchu, když prší.....no vidíš....tobě to připadá divné a já jsem byla ráda, že jsem napsala něco jiného než ...rozkřepčí se s kapkami......:-)))))))))))
Maruško...jsem ráda, že tě to pohladilo:-)))
Hlíno....díky za nakouknutí
Všem přeji pohodový večer!
Evženie Brambůrková
20. 10. 2021Podzimní pohlazení.
Až molekuly mého těla rozkřepčí se...to je hezký...úplně si představuji...
kapkoví...je divný...;))
blacksabbath
19. 10. 2021Renato, nesmutním....a když tak jen maličko :-)))))))))))
cassy.....to je perfektní zásah hřebíčku na hlavičku:-))))))
Díky - oběma - a užijte si parádní den!
Jani....jjj...přečetla jsem si o něm....zaujalo mě, že tento druh byl používán jako zdroj potravy ve Střední Americe již v roce 4000 před naším letopočtem. Semena se zpracovávala a konzumovala jako obilná zrna.....já jsem ho použila pro ten název....krvavý, karmínový...
v angličtině má několik jmen....cituji:
"blood amaranth (laskavec krvavý)", "red amaranth (laskavec červený)", "purple amaranth" (laskavec nachový), "prince’s feather (knížecí peří)"
Děkuji!!!!!!
blacksabbath
19. 10. 2021Děkuji všem, kteří nakoukli a zanechali zde svoji stopu:-)))
Irčo...původně tam bylo...."pod mašli s omyly a pády"......to je (v)oříšek hmmm
Ivi, báseň mě zaujala krásnými a zajímavými obraty. Dostal mě karmínový laskavec (Amaranthus caudatus), který, jakož i další druhy laskavců, pochází ze Střední Ameriky. Se závěrečnými verši souzním. TIP
blacksabbath
19. 10. 2021Irčo.....s bohatými obrázky?????...neříkej, že by to ještě chtělo vice zeštíhlit:-)))))))..............jjj....vypíchla jsi si i mé nej......děkuji....moc!!!!
Přeji klidné dny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
blacksabbath
19. 10. 2021Aru....já jsem víla se šátkem uvazaným na babku:-)))))
dievča.....těší mě, že jsi si našla karmín
Al. ........ono se všechno jednou uklidní.....
Jarmilo.....já si své stáří hýčkám....a tak...i ono mne..:-))))
Luboši .....i když nejsem "tvoje" pozvat dál mě můžeš....úsměvavý smajlík
Jardo....:-))))))))))))))))....(56.5% vody a zbytek rozprášit:-)))))))))) )
Moc děkuji všem a přeji krásné podzimní dny!
Jsi můj člověk, Ivi - "Až molekuly mého tělarozkřepčí se v kapkoví v zádumčivém šumu háje. . ."
Ivi, ty jsi hlavně svá. A zmého hlediska to není žádný průs...švih.
Kdybys byla moje, pozvu tě dál... (viz Pepa Kemr)
laskavec, dlouhé rudé převislé šišky, co vypadají moc hezky ve váze.........
verše vyvolávají ve mně pocit smutku, ale i zklidnění
Tvůj rukopis, Ivi, s bohatými obrázky...
dosti melancholické verše - vypichuji si:
úzkost mlčím do zámotkulítost na draka.
krehká, karmínová, krásna***