Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKříž
Autor
Evženie Brambůrková
Tam, uprostřed kruhu stromů,
pod nimiž hroby leží,
kříž stojí kamenný.
Tam svíčku rozsvítím.
Za ty, kteří navždy spí daleko,
v jiných městech,
jiných zemích,
ale v našich srdcích
s námi zůstali.
32 názorů
Evženie Brambůrková
14. 04. 2022Děkuji.
Zeanddrich E.
13. 04. 2022.. .
Evženie Brambůrková
29. 11. 2021To je dobře.
Radovan Jiří Voříšek
28. 11. 2021Evži, ano, taky zapaluji svíčku z podobných důvodů
Evženie Brambůrková
04. 11. 2021Ještě jednou díky, F.M.R.C.
Evženie Brambůrková
04. 11. 2021Děkuji, Alenakar, to je pocta.
První verše mi trochu připomenuly Erbena. Je v nich něco krásně archaického. Tip.
Evženie Brambůrková
03. 11. 2021Tam, uprostřed starých jabloní, na děsivě velké zahradě plné listí a jablek, uprostřed krtinců, stojím já a zuřím: Zabít krtka!!!!!
Děkuji za T.
Tam uprostřed kruhu stromů stojím jen já a čučím jako bagr na myší díru...ale podstatné je ,že uděluji tip s velkým T.
Evženie Brambůrková
03. 11. 2021Děkuji do makového úkrytu.
blacksabbath
03. 11. 2021Fotka došla.....nikdy jsem nic takového neviděla......je to až takové magické......děkuju!!
Evženie Brambůrková
03. 11. 2021To je od tebe moc hezké, Lído.
Evženie Brambůrková
03. 11. 2021Jsem ráda, že se ti líbí. Pošlu ti fotku do telefonu.
blacksabbath
03. 11. 2021Evženko.......krásné!...............*/******************************
Evženie Brambůrková
03. 11. 2021Děkuji, Renato, Čudlo.
Evženie Brambůrková
03. 11. 2021Kočky jsou chytré, Luboši.
I duše musíme ohřát, dievča. :-)
Mně tady svítí kahánek na okně. A kočky už zřejmě dobře ví, že není radno se k němu moc přibližovat. Ony ale netuší, že nám lidem ten plamínek vzdálené blízké vlastně přibližuje.
dievča z lesa
02. 11. 2021udržovať oheň pre všetkých***
Ano, i mně se tento zvyk líbí. Nemůžeš se dostat za všemi, které máme pořád rádi.
Evženie Brambůrková
02. 11. 2021Díky, Aru, je fajn dozvědět se něco nového.
to je ono, aby nebožtík našel cestu dál a nezůstal tady trčet x století, to byl i původně jeden ze smyslů na Samhain, dnes Halloween vydlabávat dýně, původně to byla asi brukev, uz nevím, který se vydlabali a dalo se tam to světýlko, právě pro zbloudilé zemřelé, historek o duchách je nekonečná řada.
navíc oheň je sám o sobě očišťující element
Evženie Brambůrková
02. 11. 2021Myslím, že je to hezký zvyk.
Evženie Brambůrková
02. 11. 2021U nás na hřbitově hoří u kříže pořád malé ohně pro ty vzdálené duše.
ano, oheň je dobrá volba, je očisťující, neměly to některý kultury tak, že ty ohně tam hořely pořád?