Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKamilu Lhotákovi
Autor
Alenakar
Modř inkoustu se k veršům lépe hodí
než neurotické tahy propisky.
Chci nad krajinou letět vzducholodí
a nezanechat dole otisky
svých "zločineckých" prstů v databázi,
svých vášní, chtíčů, trapných emocí.
Modř, zeppelín... Jen lidé vždycky schází
na krásných plátnech - zbrklí, divocí...
Míč... Praporek na kraji letiště
se třepetá nad pokosenou trávou
a balóny si pod oblohou plavou,
sám divák může vstoupit na hřiště
a vstřelit gól do liduprázdné brány.
Klid... Svoboda má pravoúhlé hrany.
21 názorů
javavio,
výtvarné umění mě moc zajímá. Proto ráda píšu o malířích a jejich obrazech.
Zajíc Březňák
10. 12. 2021Pěkná báseň. Romantický háv jí sluší.
Lakrove,
moc děkuji. Jsem bývalá recitátorka a tak si občas říkám své básničky nahlas, abych se přesvědčila, jak to zní.
bixley,
někdy bych ráda psala takové básničky, jaké maloval Lhoták obrazy: chladné, "vzdušné" a plné klidu. Jsem ale, bohužel, příliš vášnivá a impulzivní.
Evženie,
malovat lidi je mnohem těžší než malovat lidi. Taky Mácha kreslil pěkně krajinu, ale lidi nezvládal. Kreslit dobře lidi, třeba kreslit komiks, to už chce opravdu velmi jistou ruku.
F.M.R.C.,
někdy to tak skutečně bývá. Například E.A. Poe nebo M.J. Lermontov byli opravdu skvělí kreslíři, mohli by se tím i živit. Karel Hlaváček byl básník a grafik, měl dokonce grafické vzdělání a živil se spíš výtvarným uměním. Gellner byl karikaturista a nevím, zda měl víc peněz za básně nebo za obrázky. Také K.H. Mácha pěkně kreslil krajiny, zvláště rujiny hradů. S figurálními pokusy to u něho ovšem bylo horší.
Čudlo,
já také. Líbí se mi dokonalá kompozice, vzdušnost a klid v těch plátnech.
Podobně jako Lhoták má většinu obrazů bez lidí, tak také u fotografa Josefa Sudka zvláště v závěru života převládají kompozice bez lidí. ...Ten ale v mladších letech fotil i portréty, akty a další figurální kategorie.
Evženie Brambůrková
02. 12. 2021Já lidi také nemaluji. Ani do mých obrazů nepatří. :-)
Formy umění jsou spojené nádoby,tady se to hezky potvrdilo.Krása.
Evženie,
na Lhotákových obrazech se lidé vyskytují jen velmi zřídka. Ne že by tam nebyli nikdy, ale musíš je sáhodlouze hledat. Ale hlavně že jsou jeho obrazy pro lidi.
Jsem ráda, že se líbilo.
Evženie Brambůrková
02. 12. 2021Krásné vyznání. Jako jeho obrazy.