Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMalá vánoční úvaha s přáníčkem
Autor
bixley
Jako malá jsem zbožňovala knihu malíře a spisovatele Aloise Mikulky Dům u pěti set básníků. Princip této knížky je podobný jako u muzikálu Kdyby tisíc klarinetů, tedy z vojáků se stanou umělci, v případě Mikulkovy knihy básníci. A ti začnou skládat veršovaná psaníčka, která posílají po holubičkách různým lidem. V paměti mi uvízlo už jen jedno. Holubička přiletí za pradlenou, která stojí u necek a pere prádlo na valše, s tímto psaníčkem:
Proč se mácháš jako kačka?
Pod stromem ti spinká pračka.
Kniha sice byla určená dětem, ale je velice inspirativní i pro dospěláky. Všichni přece toužíme po tom, aby za námi taková holubička s hezkým psaníčkem přiletěla.
A tak vám, milí Písmáci, přeju, aby vás o Vánocích vaši příbuzní a známí obdarovali tím, co vám udělá radost, a v příštím roce aby za vámi často létaly holubičky s inspirací, současně abyste i vy sami dávali holubičkám do zobáčku svá díla, kterými potěšíte své čtenáře.
32 názorů
Příjemné pro duši,přeji krásné dny,tento i ty následující :-)
A spousta polibků múz...
Jamardi, líbí se mi, že vždycky přidáš vlastní vzpomínku nebo příběh. Díky.
Z vojáků se též mohou stát bojovníci proti otylosti. Můj dědeček prý říkal, že jim na vojně říkali, že kudy prostrčíš hlavu, tam se musíš prosoukat i s celým tělem. Já jsem to jako dítě zkoušela skrz jednu díru - kvůli tomu vlastně na to přišla řeč - a povedlo se. Je to vlastně taková teoretická naděje pro každého. :)
Bylo by krásné, kdyby nosila jenom dobré nápady! Přeji pěkné Vánoce - ještě tedy ty dva dny. :)
„Holubička přiletí za pradlenou, která stojí u necek a pere prádlo na valše“ – no, trochu jsem se bál, jestli třeba pradleně nepřibyde práce... naštěstí se nic nepodělalo...
A docela bych se přimlouval také za to, aby mezi lidmi létalo i více hubiček.
Renato díky, the same to you. (nebo jak to říkávaly naše prapraprabáby)
blacksabbath
24. 12. 2021Moc pěkně jsi to napsala.....děkujeme za přání!!!! ...A tobě přeji také tak!!!
Pěkná vzpomínka. Copak asi bude pod stromečkem letos, Renátko?
I Vám přeji hezké Vánoce, jakož i všem lidem dobré vůle... A ta holubička je opravdový symbol, milé
gabi tá istá
24. 12. 2021ty si moja holubička, ďakujem za to, čo si mi hneď ráno dala do zobáčka...pekné Vianoce Renátka, tebe, aj tvojim blízkym! *