Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJedno písmeno
Autor
bixley
V posledních dnech si Rusové všude píšou jedno latinkové písmeno, aby dali najevo, že věří v Putinovu „pobědu“. Já tohle písmeno používat nebudu. Vyškrtnu jedno písmeno, které už nebude součástí mé abecedy.
Budu jíst mrkev, kedlubnu, cibuli, ředkvičky a další podobné věci, ale nebudu je pojmenovávat souhrnně. Pokud jde o pivo, budu pít jen Budvar, Radegast a Starobrno. Nebudu nosit šperky, některé drahé kovy by mohly něco napovědět. Nebudu taky usilovat o to, abych se viděla, jak vypadám, musela bych použít předmět, který by mě odrážel.
Až skončí období chladu a nastane jaro, půjdu v okolí do přírody, ale jen směrem na východ, sever nebo jih. Na cestu si obléknu kabát, který má knoflíky, ne bundu. Tráva bude mít pro mne barvu brčálovou. A až se slunce bude večer červenat, nebudu se na ně dívat.
Bude to život bez jednoho písmene…
56 názorů
Neviem,čítala som text niekoľkokrát...stále mi tam visí nejako nezodpovedaná otázka...čo vlastne autor chcel povedať,nad čím hlbšie uvažoval...život bez jedného písmenká bude preňho rovnako plnohodnotný,alebo bude zotrvávať iba na instatnej hladine ? Nič teda proti,ale chýba mi tam nejaká väčšie hĺbka,uvažovanie,kam to smeruje,..toto mi prišlo možno skôr ako miniaturka,s peknými obrazmi, napísaná čisto ..možno vzhľadom k úvahe mi tam príde tá nadsazka až príliš
Zeanddrich E.
17. 03. 2022Hm -a jak se budeš vracet potom zpátky ..od východu?:) -Budeš to snad raději (pokaždé) obíhat kolem dokola?:)
Máme problém. Co s ním můžeme dělat? V jedné knize jsem četl, že ve spojených státech žil kdysi politik, který tak nenáviděl levici, že na křižovatce nikdy nezahnul doleva.
Putin nám ukradl Z, je to podlé i vůči rusům, protože zradil azbuku.
Hm. Máš ten text v úvahách, zasloužil by si tedy komplexnější pojednání. Do blbůstek ani popel. Ty máš fukční nástroj k dispozici, když neočekáváš, já svobodu vyjádření, dokud jej nepoužiješ.
Uražená autorská ješitnost? Ne, chápu nadsázku celkem obstojně, jen zde ji nevnímám jako zdařile aplikovanou. To je vše. Odpovídat již netřeba.
bixley, naznačuji autoru textu, aby si zkusil uvědomit, koho v konečném důsledku takto aplikovaným projevem nesouhlasu poškozuje a trestá. Táhla bych úvahu až právě k nežádoucímu vedlejšímu účinku podobných demonstrací, jakkoli je jejich emotivní iniciace člověku mnohdy přirozená.
Připomnělo mi to opět naše politiky vyzývající ke stažení termostatů, vyšroubování žárovek a podobným bizarním nesmyslům. Ne, nedomnívám se, že by šlo o funkční cestu, jak porazit kohokoli dalšího nežli vlastní národ, případně již existující plody práce předcházejících generací, a to včetně plodů práce předcházejících generací národů v palčivém období zavrhovaných.
Nějaká hrubá a primitivní skupina se zmocní nejlacinějšího symbolu, na jaký se zmohla přijít, čímž zdárně určí úroveň smýšlení ostatních? Fungují až příliš snadno podobné záchvaty.
To jsem chtěla sdělit. Jsem si vědoma, že uvažujeme každá jinak.
Bylo to míněno jen jako nesouhlas s válkou, nikoli jako jazyková proklamace.
Nevím, ve mně text svou proklamovanou mírumilovností opět budí podobné rozpaky jako příkladné zatloukání dveří pozitivně testovaným, neboť věda pokročila. Takže budiž, ze zeměpisu učiňme popis naší planety, jak obrozenecké, skorem co břinkoklapka. To bychom vyřešili, ale co prohůh s takovým Vojtěchem amarovským anebo ilvarem chudobince?
Neklohní se tu jazykové amarouny jen kvůli tomu, že si zase kdosi na úkor druhých ukořistil cosi za stupidní symbol?
Evženie Brambůrková
09. 03. 2022Kdyby to bylo jen vinou jednoho písmena.
Vím Renato/Bixley (v obém naštěstí chybí ona bukva), jistě narážíš na mou uku.
Kočkodane, a jak šlo číst tento text Tvému programu? (nějak jsem apomněla, jak se jmenuje)
e ačátku to bude řejmě nít cela cie, ale atnu uby a ítra rána při tvém dravím tě, latíčko“ již anamenám řetelný nának vykání. aručeně se ase ofort ačnu malit s tvými růnými ónami, obvlášť ády, adečkem a ohrykem. ulíbám ajisté i muskulóní paoury se tvrdlými mooly a áděrami. anedlouho jihneš, poslée ařveš a avyješ vrušením. Já, „ralý“ koel, se aculím s ponání, že nejsem neručný panecht. ávěrečné áškuby, vdechy a vlyky, rokoš donívá. ašeptáš: Ty můj áračný malíku...“
abrdi áchvat losti a vteku, araž álusk na načnou měnu mé viáže. (trojnakové ašklebení)
Vry vry
co tě mrí
ta ravá palice ...
- Ano - budeme se rádi muset uskrovnit i v abecedě. Kdo by lpěl na takovém profanovaném lotřilém a astaralém písmeni -
jen nějaký matený áškodník
aleši, :-)))
Nami, na obchodě je zpravidla Ovoce - zelenina, ale to, co navrhuješ, je opravdu humorné. :-)
Super, Aleši :-) Už jsem se pár dnů tak opravdovsky nezasmála jako dneska, dík.
někdy může dojít k dost osudové záměně, například při návštěvě -OO
snake_01 -
Ale kdyby to byl nápis na obchodě, například - "Maso zelenina"
tak tam zase nesmí chybět to první "e".
Zabíjet zvířátka nee! Tak je přejmenujme! Ubr, ajíc, ebra, ávojnatka, latohlávek, mije.
pořád můžeš mrkev, cibuli atp. pojmenovat i bez toho písmene, třeba:
e-Lenina
alegno, :-)
ptakopysku, to bys musel zabíz i zubry a další zvířata na z...
No, pokud chceš bojovat s medvědem, tak tojo. Ale možná je to už Zubr. :-)
Já se nenechám připravit o žádný písmeno. Ani o tečku nad i. Leda snad o život, až si medvěd přijde na med k nám...
Vtipné, tip a.
Jde to i tak :
Bába jede dopředu,
já tam taky pojedu.
Kudy ona tudy já,
pak ji chytím, bude má.
Elenskij by z toho měl radost :-)
Líbí se mi ta hravost, i když téma je vlastně docela vážné.
Je pravda, že někteří lidé mají přívěsky v podobě Z - Zdeňkové a Zdeňky, Zuzanky atd. Ty by teď měli nechat doma.
dievča z lesa
08. 03. 2022***
aleš-novák
08. 03. 2022nevím, jak si s tím poradí moje sestra Zdeňka...:o)