Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoní že ná
Výběr: Lyryk
05. 06. 2002
13
0
2498
Autor
Sýkorka
Vinie sa
okolo pása
noc plná
ako žena
ženou polonahá
Búri sa
ako žena
v dlani odložená
Zdá sa,
že na
mužovi
ležala žena
nocou polonahá
akože
na
noc
ako žena
Viní sa
poniže pása.
Vinianske jezero
a Vihorlat
Byl jsem tam jenom jednou
a tolik let
už vyhořelo v modř
Příběhy
Letopisy
A na dně dlaní
knížka pohádek
pratetou předčítaná
sbírání šišek
nekonečné léto
jakoby ještě něco zbylo
a i když bolí, dá se jít jen vpřed
a přece chtěl bych
za ruku vzít
tu, kterou možná ještě neznám
a na víkend se vrátit
do dětství
Jazykovo si ma v tejto básničke veľmi neprekvapila - tento postup je Ti vlastný - ponížená, opásaná...
...a nejako mi to nedovoľuje preniknúť ďalej...
vrátim sa inokedy
*****************************************************************
akoby som nahá chodila po plyši ... aha? ... ano ... klub
*****************************************************************
Je to úžasný!!! A díky Ti za to fakty moc..
"ženou polonahá" "v dlani odložená" "nocou polonahá" jsou krásný výrazy kdy si člověk pohraje nejen se slovíčky, ale posléze i s fantazií!!! *
Pro takovouhle poezii mám slabost *****! existuje-li fenomén ženské poezie, pak ať je to tahle
hm..to je zaujímavíé..ináč som si všimol všetko sa to u teba točí okolo tejto témy nejdem ju tu na poetickom fóre nazvat pravým menom..hm.ako keby niečo čo ťa zneistieva..výpove´d o tom čo mohlo byť a nebolo.-.fakt tí muži nestoja za nič? ako narábaš s esami. úponiže pása si posvätená Dear..za každých okolností..
T*
dick: okolo ktorej témy? Len ju pokojne nazvi :o), ale mám pocit, že si to presne nevystihol. Vôbec totiž nejde o to, že muži sú na nič. Naopak - neraz som sa presvedčila, že sú ženám skvelým protipólom :o). A už vôbec to nie je výpoveď o tom, čo mohlo byť, ale nebolo. Skôr o tom, čo bolo, ale niekde mimo mňa a našla som v tom určitú paralelu. V tejto básni šlo čisto o pohranie sa so slovíčkami na tému, ktorú som si okolo seba všimla.
K tej téme - moje básne vôbec nie sú o sexe. Dokonca ani táto nie. A neistota? Možno. :o), ale určite nie týmto smerom, ale viac do hĺbky.
Nepíšem však preto, aby som si liečila trápenia. Skoro nikdy nepíšem o tom, čo skutočne zažívam. Využívam iba motívy, veľakrát nie vlastné. o tom by Ti porozprával Rekvizitár :o))). Ďakujem za zastavenie.
ulita: Kde?
Silví! Ty teda narábaš s básnickymi mečmi a mečíkami! :) A strašne sa mi páčia slovné hračky, ktoré používaš. Sedia mi, pretože vidia vec akoby z viacerých uhlov. A to je moje. :)
ulita to možno myslela takto (neručím:)-
"Viní sa
poniže pása,
opásaná"
...ale mne sa to páči takto. A ani si nie som istý či je to gramaticky správna forma. Babinka ju často použiva, ale my pletieme všetky slovenské nárečia a bosniančinu, takže je to u nás mišung. :)
Deni: Je to gramaticky správne. Bol by to ale zásah do formy - posledné dvojveršie upresňuje prvé dvojveršie - mierna úprava slov a hneď je iný význam. Máš pravdu, je to o uhloch pohľadu. Na jednu vec. Je to všeobecne užitočná vlastnosť :o)))).mtr.