Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChtěl jsem
Autor
Debbi
Chtěl jsem si s vámi zatančit valčík
chtěl jsem vám v přítmí verše číst
byla nám dána jen krátká chvilka
z románu pouhý jeden list
Byla jste křehká jak vinná sklenka
byla jste plachá jako stín
přelude sladký... vidino snová
čekal jsem kdy vás uvidím
Vy jste však přešla na druhou stranu
dřív než se běžně přechází
zůstal jsem sedět u kraje cesty
Churavím...
Vám nic neschází?
13 názorů
Aha, takže ten první dojem jsem měla správný. Ona ta otázka ale člověka trochu znejistí. Takhle bych se asi v duchu ptala právě někoho, kdo mi chybí, ale já jemu (pravděpodobně) ne, protože už žije s někým jiným... Nevím, jestli bych se ptala mrtvého, "jak se mu daří". Ale co, nemusí to mít každý jako já. Díky za objasnění.
Ano, jen... Mluvíme občas se svými mrtvými. A on se ptá. Otazník je záměrný.
Možná by se mi na konci posledního verše líbila víc tečka než otazník. Pak by se totiž verš "dřív než se běžně přechází" dal chápat mj. jako motiv smrti.
Pěkné, i když melancholické... Verš "přešla na druhou stranu" jsem si mylně vyložila jako smrt, ale podle otázky v závěru to zřejmě bylo jen opravdové přecházení ulice.
Střídavé rýmování jen ve 2. a 4. verši ve slokách mi zní nedostatečně, básnicky slabě, únikově. Chtělo by to důsledný ABAB. Ve 2. sloce je navíc problémové (stín - uvidím).
Pomerančová
08. 08. 2022Velmi povedený vázaný verš. t.
Křehké - parádní - wow...........*/************************
Radovan Jiří Voříšek
08. 08. 2022ano, taky mi to připomnělo Alexandra Sergejeviče a ta připomínka byla milá
gabi tá istá
08. 08. 2022závan Onegina a Taťjany :) páči sa mi*