Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyprávění o vodníku Čeřílkovi, skřítku Ostřičkovi a víle Jasance: Uvítání (reedice)
Autor
Alegna
Jeho největší zálibou je vrzavé hraní na ostřicové listy. Že nevíte, jak se na ně hraje? To utrhnete ostřicový list, vložíte ho mezi palce a hrany dlaní pod palci a stisknete je. Nakonec silně fouknete mezi spodní části palců tam, co vznikne úzká mezírka. Když to uděláte dobře, povede se vám vyloudit nakřáplé vrzání.
27 názorů
blacksabbath
12. 09. 2022Pohádek není nikdy dost:-))))
Zeanddrichu, děkuju, máš pravdu, není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu ... necháme Lokiho jeho názorům :), každý máme něco navíc na úkor jiného ... o věcech mimo naší realitu se nedobře hovoří a upřímě, kdyby mi někdo vyprávěl to, co jsem viděla a zažila, tak bych mu taky nevěřila :)
Zeanddrich E.
09. 09. 2022.. .
Alegno, je zajímavé, jak si dnes docela často myslíme, že máme mnohem bohatější život, než většina generací našich předků -a přitom, mnohdy vůbec netušíme, co všechno bylo docela běžnou součástí jejich životů. :)
Právě i bytosti druhé pozemské vývojové dimenze, tzv. elementálové, tvořili (spoluvytvářeli) pravděpodobně nedílně kolorit těchto jejich životů (soudím tak dle jejich hojnosti v příbězích a pohádkách snad všech národů celého našeho světa :) )
(( ...)).
(možná bychom mohli tentokrát poslat i avízo Lokimu, aby si udělal ještě ostřejší obrázek o míře šílenství, panujícího v názorech (či přímo v hlavách? :) ) některých uživatelů Písmáku.cz :) )
K3, děkuju
Je to jen uvítání u četby a představení hrdinů, tedy těch pohádkových. Budou následovat již tu publikované, ale trochu upravené příběhy, takže jestli budeš mít se mnou ještě trpělivost a chuť si je přečíst, budu moc ráda a pokud mi k nim napíšeš své postřehy budu ještě radši.
Určitě to je lepší. Zestručnělé, čtivější. Má to hezká jména. Co by určitě stálo za to: z vyprávění vyrobit pohádku s živou řečí. Aby to nebylo "jen" odvyprávěné, ale s živým bezprostředním dějem. Pro děti to sice takhle stačí, ale s živým dějem by to celé získalo ještě víc na hodnotě. Je to práce, ale stálo by to za to:).
Evženie Brambůrková
08. 09. 2022Tak to se budeme těšit :-)
Jamardi, dobrá otázka, polička je pletená z vrbových proutků, dar od Ostřičky :)
dievča, ani nevíš jak jsem ráda, že to tak vnímáš ..... ano, snad to nebude ode mě příliš troufalé, ale dám sem trochu upravené díly a asi dva nové, moc děkuju
dievča z lesa
07. 09. 2022číta sa to ľahko, pekne si to poletuje a vzbudzuje zvedavosť ... budeš pokračovať s premenou?***
Vodník Čeřílek je vlastně i něco jako plavčík, což ho dělá ještě sympatičtějším. U pohádkových bytostí jak vidno k pokroku dochází, u lidstva mám jisté pochybnosti...
Benetko, tvoje čarodějná víla je sice z této reality, ale tvoje představy o ní možná ne, je to vlastně tvoje múza....
Je to tak, stratili jsme urřité schopnosti, už nevnímáme jiné reality a v nich přebývající stvoření a jak ráda bych se s nimi potkala, díky Zeanddrichu
Já potkávám Vílu skoro každý den... No... Vílu... Spíš Čarodějku. Jo. Tak. Prostě... Uhranula mě.
(PS: kde jsou ty časy, kdy bylo pro naše *předky docela běžné vidět vodn.íky,..., stromové i jiné skřítky,..., hejkaly, víly, permoníky, a další elemtály :) )
Dnes má většina lidí schopnosti tzv. třetího oka (ale i další) potlačené spoustou podnětů z nebývale pestrého tzv. béčkového světa :), bez klidu na pravidelnou samovolnou (přinejmenším několikahodinovou) meditaci v klidu a tichu.. .
*snad jen v podkrkonoší a na vysočině je to (v rámci ČR) prý relativně běžné do dneška, co jsem zaslechl :)
Díky Goro za čtení i postřehy.
Ten otazník jsem tam původně měla, no ještě podumám. Čárku a poslední větu jsem odstranila
Al, dala sis práci a výsledek je znát. Pohádka je "pohádkovější", jednodušší, dětem srozumitelnější.
Jestli ještě něco mohu, za - Že nevíte, jak se na ně hraje - bych dala otazník, pak - Večer /,/co večer by se obešlo bez čárky... a poslední věta se mi nezdá zdařilá.
Jinak dobré...