Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTD - Oslnivě bílá
Autor
Jamardi
Zelená tráva je dnes bílá. A i stromy, schody, železná mříž. Všechno je jiné.
„Jééééé!“, vykřiklo dítě.
„Jako pocukrované, že?“ přidala se k obdivování babička
„Můžu si na to šáhnout?“
* * *
Byla spokojená s výsledkem svého praní. Jeho plášť vysvětlila, aby zářil bělobou.
Ale jen na chvíli.
Malíř si oblékl plášť, rozložil plátno a začal míchat barvy.
* * *
Mezi stromy se zalesklo bílé světlo.
Něco se děje.
Honem tam poběžme.
Matu dnes poprvé opustil rodný dům a zahradu, kde dvacet let žil. Jeho matka zemřela. Dosud ho chránila před lidmi. Svého syna, albína.
Je to člověk. A celý bílý.
Bílá kůže přináší štěstí.
Ó aspoň trochu toho štěstí mít!
Půjdeme k šamanovi.
(Poznámka: Okolo albínů kolují v některých částech světa pověry. Lidé se snaží získat části jejich těla, které pak používají k rituálům. Některým useknou jen ruku, některé zavraždí.)
22 názorů
Karle, já bych řekla, že ty první dva nejsou mimo, ale že doplňují ten třetí text. První je o lačnosti, s kterou se touží po něčem, co je vzácné. Druhý o umanutosti prosadit si svou. A v třetím je obojí a je to tedy hodně smutné.
Dík :)
Třetí převyšuje předešlé dva díly významem i zpracováním, smutný a mrazivý zároveň:
...Bílá kůže přináší štěstí... (ve skutečnosti naopak) ...ó aspoň trochu ho mít...
dievča, říkám si, co vlastně lidé chtějí. Jestli pestrost nebo ne. A co jak moc.
Jamardi, moc hezké tři pohledy na bílou. Z toho posledního mrazí. Ale namíchala jsi to dobře.
Já zrovna nějak moc nelituji, že nejsem albín. A ani toho, že jsem si přečetl tvoje tédésácké dílko. (oslnivě půvabný smajlík)
dievča z lesa
20. 11. 2022pestré symboly bielej ...***
blacksabbath
20. 11. 2022není bílá jako bílá.....každá jiná
Evženie Brambůrková
20. 11. 2022Pěkné.
Ireno, děkuju :) To třetí mě napadlo tak, že jsem si vybavila jásající dítě nad bílou krajinou a současně s tím jééé i jednu knížku, kde inkvizitor odsuzoval čarodějnici. Říkal: "Je to čarodějnice?" a pak ještě další otázky a ostatní sborově odpovídali: "Jééé!" To druhé souvisí s bílými punčocháčemi, které vydržely bílé vždy jen jeden den. :)
Tři mini - variace na zadané téma... Jarmilo, nejvíc mne zaujal poslední nástin příběhu, ten by jistě stál za delší rozpracování. První je docela aktuální, druhý - netuším, zda se dají barvy docela vyprat, můj táta maloval a naštěstí v kostkované staré košili:-).
Jinak díky za pěkný příspěvek k Tématickému dni...