Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte semýdlo krade z rukou otisky prstů
Autor
Philogyny
V temném lese někde tam
pod kozím hřbetem
kvetou na lomových kamenech
zvláštní bílou
svazujou tělo
pod hladinou
pentlemi strachu
kdysi tu byl koncentrační tábor
kdyby ses ohlídla
chytili by tě
ano
31 názorů
pro Crazy Ema: okopírovala, je to rychlejší
To až v 70. letech minulého století vyšel slabikář od Jarmily Hřebejkové a Ireny Fabiánové, který obsahuje první klasické věty o mámě, tátovi a Emě, která zde jásá nebo láme. Roku 1983 ho pak nahradil nejznámější socialistický slabikář s kresbami Oty Janečka. V něm už Ema solí, Míla mele (neznámo co), máma má mísu a my máme maso. Ó to se máme!
Mi se to jméno líbí. A pak Kateřina a Anna Marie...
Philogyny, čím ti připomínám slabikář? Tím jménem nebo tím, jak píšu? :)
Emo, já tobě taky. Vždycky mi připomeneš slabikář. Uměla jsem číst a taky podepsat mámu...
Philogyny, já mám ráda to tvoje, dám vědět, až se mi to povede. Děkuju za autorskou licenci. Hezký nový rok
pro Crazy Ema
Emo, zkus to. Budu se těšit. Otisky jde krást vzájemně. Nejvíc krade mýdlo s jelenem...usmívám se tu. Mám ráda tvoje jméno.
pro Šabrej
Děkuju. Moc. Já nedávno zašla do lesa ke keři, kde fotila toho malýho hryzce napíchnutýho na trnu, ale nic...jen vítr.
Ahoj Philogyny, velmi mě zaujal název básně, škoda, že se v ní ten motiv otisků prstů smytých mýdlem z rukou neopakuje. Přijde mi to hodně zajímavý a možná bych ho dál nějak rozpracovala možná i sama. Zamyslím se nad tím, kdyby se mi to povedlo, označím tě k přečtení. Hezký Nový rok. Ema
pro Evženii
Jsou. Kdysi jsme byli s Jindrou v Řecku. Na jednom místě tam nepůsobí zemská přitažlivost, tlačila jednou rukou do kopce auto. Měli fajn průvodce, povykládal hodně zajímavých věcí. Tenkrát jsem se tam potkala s malou Aničkou, měla downův syndrom. Skamarádily jsme se. Další rok tam jeli znovu a byla. Našly jsme se. Hodně na ni vzpomínám. Rodiče byli lékaři z Brna, měli tam ještě jednu dceru, ta byla ležák...vyvolalo vzpomínky. Ty anomálie a zvláštní věci jsou, věřím tomu.
Evženie Brambůrková
28. 12. 2022Takové místo je i nedaleko od nás, tady v Lužických horách. Je děsivé.
pro Andělka 1, srozumeni, blacksabbath
Myslím, že všichni známe. Jestli budu, zkusím na jaro zvěčnit ty bílý kvítky. A tak děkuju. :)
pro Štírka
Jak jsme se tu kdysi přistěhovali, tak začala načítat historii a potávat se. Strašně jsem kdysi chtěla bydlet na faře, líbí se mi tam. Náš dům stojí přesně na místě bývalé tvrze, jsou dochovány obrázky s kamenným ohrazením, tak jsem nechala udělat kamenný plot. Mám chovnou stanici vázanou k Frýdě, ze Zátorské tvrze. Děkuji! :)
pro Loki
Líbí se mi to tvý není kam utéct. Přemýšlela kdysi o těch utečených daňcích z obory. Postřílejí je tam nebo tam...My se teď zrovna doma bavili, vede nám pod zahradou tajná chodba, už je místy zasypaná a chtěli bychom se k ní dostat, páč by to byl parádní sklípek, Němci byli důkladní. :)
blacksabbath
27. 12. 2022silná atmosféra....
Vidíš - to o koncentraku pobliz mist kde zijes ani nevím... Zatim ta tisen stoupa i ze tvych radku... Fest...
pro Luzz
Já si pořád myslím, že jsou tam někde pohřbení. V lomu byl pracovní tábor. Pod ním koncentrák. Ale tam něco je. Něco se tam muselo stát. Mám to za ty roky prochozené, vím svý. Němci se tu opakovaně vraceli a chtěli kopat na sušce...tam necítím nic. Na jaro zkusím zajít. Část už srovnali se zemí, ten les usychal, dali oplocenku... děkuji... :)
Věřím na paměť místa, párkrát jsem zažila něco podobného...
Jednoduše, o to silněji. Dobrá minibáseň, ukázka z jiného ranku. Nepoznala bych tě.
pro Alegna
Hodně jsem o něm psávala. Měla i fotky. Přišla o ně. I ti psi se mne drželi a potichu utíkali vedle nohy. To už je co říct. Možná na na jaře...a děkuji.
"paměť místa". doteď nevím, jestli se to všechno odehrává jen v naší mysli (spletenec zkušeností, zkazek, informací o konkrétní lokalitě...) anebo jestli to místo opravdu samo o sobě dokáže působit.