Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvítání
12. 06. 2002
8
0
2100
Autor
Mea
Je tě půl
jako měsíce
když ho zakrýváš
vlastním stínem
když jen tak vykukuje
a stydí se slunci
podívat do očí
snad ze strachu
že ho zabolí
jeho slepota
a tak jen
chodí sem a tam
a v tichých ozvěnách
kopíruje nářky racků
kterým berou moře
pro akvarijní zlaté rybky
co beztak neumí
plnit přání
a co neznají
ani ranní příliv
ani jeho hukot
a ani tu záři
zlámaných paprsků
dne
co se vynoří
a nadechne
plný očekávání ...
Navždy_Tvůj
31. 10. 2002
Quoniam: covece takovyhle kritiky mi pis porad, se dozvidam veci, co me vzdycky zajimaly, ale byl sem linej si to nekde precist ... no, koukam ze moje mezery jsou docela slusny, asi s tim zacnu neco delat ;o)
mario_di_fiore
14. 06. 2002
*
Quoniam: impressionismus se už vyčerpal koncem 19. století?? To si děláš legraci ne??
Armand: Opakuji: čistý impresionismus. Musím to vysvětlovat? Že se tak stalo, přiznali sami, už za svého života, někteří impresionisté; můžu dohledat a ocitovat Renoira.
Pokud vím, tak jediný, kdo se věnoval impresionismu až do konce byl Claude Monet a na jeho obrazech z pozdního období je dost patrná ztráta invence a umělecká krize (dle mého názoru).
Jinak, že z impresionismu lze čerpat, a čerpá se dodnes (jako to lze ostatně ze všeho), beru jako samozřejmost.
Takže legraci jsem si rozhodně nedělal. Jaký je tvůj názor?
Quoniam: slova se dají vyložit lecjak.... takhle je to srozumitelnější... :))
Dere se mi na mysl představa Monetova malířského stylu a zejména ten slavný obraz "o tom dojmu a východu slunce". Tedy, pokud báseň nezamýšlí býti více než impresí, je vše v pořádku, krásně plyne a maluje. Pravda, trochu mi drhne verš "kterým berou moře", ale to je drobnost.
Pokud by však báseň aspirovala na něco víc, než jen býti obrazem, musím říct ne. Další přesah už nemá, což je možná škoda. Přece jenom čistý impresionismus se vyčerpal už před koncem 19. st.
Souhlasím s Krel, krásně souvislé, jsem toho plná, opravdu krásný obraz:-) Je to na tip *)
:-) páči ale ... chcem byť úprimný a viem ... cítim, že
tvoje maximum nebylo dosaženo ... teď (dnes) chci
býti perfekcionalistou k tvým slovům ... takže len :-)
Slo mi v podstate jen o popasani pocitu, na cem ste se tu koukam celkem shodli, takze se mi to vlastne povedlo :o))) Se musim taky pochvalit, ne? :o))))))))
dablik: vimvim, ale nic si z toho nedelam :o)))
bogart: se neomlouvej, bych mel spis ja, zes to musel cist ;o)
Quoniam: dik za osvetleni (osviceni) :o)
kal: tomuhle rikas nezny? :oDDD
ziggy: tak jo a jenom dik :o)
a vsem diky ze ste si to precetli :o)))
jo :o)
(to jako ze spokojene)
ale treba narky racku...hň hň...mas prece na vic, to vis sam :o)