Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCirkus
Autor
Gora
Děcko po děcku
nasedá na poníka -
oprať tak krátká
27 názorů
Vždy mi to přišlo hrozné.
Říkám si, že poník dělal lehkou nekvalifikovanou práci, kterou prý může dělat každý. Trpělivost každý nemá.
U té opratě se asi střetávají předpisy ohledně ochrany zvířat a předpisy ohledně bezpečnosti jízdy dětí, které to neumějí.
Tohle říká internet: "Uzda je část koňského postroje určená k ovládání koně za pomoci udidla a otěží." Uzda je tedy to, co má kůň kolem huby a u huby a udidlo je to kovové, co má kůň v hubě, otěže či opratě jsou pak ty řemeny, které vedou od uzdy a udidla a drží je v ruce kočí nebo jezdec. :-)
Děkuji všem!
Oprať je asi lepší název, pozměním, kvaji. Nevyznám se přesně v "koňáckých" pojmech. Viděla jsem jen, že poník byl veden "hodně nakrátko".
Nebylo by poctivé, kdybych k diskusi nenapsala, že odmala miluju manéž /krom zvěřince/, artistické výkony, celý ten "krásný sen", um a dril "světských", dřinu, kterou přijali za svou, tradici, kterou dodržují. Něco mě tam neodolatelně táhne stejně jako k divadlu. A teprve později, po letech prožitých s mnoha zvířaty mi začalo docházet, jak je to s drezurou apod. I když rodina Berouskova dostala od prezidenta Bushe vyznamenání za humánní výcvik medvědů. Například Cirkus Humberto patří k mým nejoblíbenějším seriálům...
Nojo, cirkus. Nesnáším to a zdaleka se vyhýbám. Zvířat je mi líto....
Dala bych možná oprať tak krátká, ale možná jsi to myslela jinak. Mám haiku ráda,...
Nikdy som v cirkuse nebola, pozerat na cvicene zvierata, kolko bolesti...teraz je v mode ponukat vozenie na ponikoch v mestach na roznych akciach, ked ich vidim v tom horku na slnku, smutno mi...podobne v Tatrach ci Prahe vozenie na kociaroch na rozpalenom asfalte...
Tvůj pohled sdílím. Mám ale jednu poznámku - oprať či opratě jsou krátké, nikoli uzda.
Irenko, pěkně napsané, výstižné. Škoda jen, že uzda byla tak krátká. Tip
Karle, díky, bylo mi smutno, děti se na hřbetě rychle střídaly a poník jel a jel... ve stanu vedro...
Dobře jsi to vystihla Irčo. Vždycky mi bylo tohle proti srsti, stačil mi ten jejich smutný odevzdaný pohled. Pro obveselení způsobené příkoří.
Dík, Norsko, Rhode.
Berousek - jméno tam bylo kvůli druhému dílku, které jsem pak "zavrhla"... dám je do komentáře.
Díky, Janino.
Ta uzda a zchvácené zvíře mě zaujalo v negativním slova smyslu.